Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.
Maar ik heb geen vragen over tated demopods, mame en slg's ;-)
Maar je hebt gelijk, er zit zat kennis. De personen die ik nu mis, mis ik ook vanwege hun spirit, bevlogenheid en persoonlijkheid, das onvervangbaar. In dat opzicht is de kennis die ze meebrachten bijzaak.
Welkom op het forum Gerrald! Bartops zijn heel tof, mits je het wel goed doet, dus ik zou mijn tijd ervoor nemen om een goed apparaat te maken en cker niet te haasten. De schoonheid van de hobby zit hem natuurlijk ook in het hele proces van bouwen.
De Atomic Jamie heeft me wel altijd geïnspireerd om zelf een bouwpakket te gaan maken die mensen zelf thuis kunnen assembleren. Dat is dus ook een project die in de maak is en hopelijk rollen we dit jaar nog een enorm gave bartop eruit die je helemaal naar eigen smaak kan customizen etc.
Hou er voor jezelf rekening mee dat als je een bartop of arcade zelf bouwt dat je iig altijd de beste onderdelen gebruikt. Zijn kwa kosten niet eens zo veel meer, maar maakt het plezier zoveel groter. Het gaat uiteindelijk om wat je ziet en de gameplay en daar moet je niet op bezuinigen. Als je zo nu en dan vragen hebt kan je ze neerleggen bij mij, Arjan en eigenlijk een hele hoop anderen die eigenlijk ook alles weten. Succes!
Ik hoor overigens tot de mensen die het alleen maar heel fijn vinden dat figuren zoals Almighty er niet meer zijn, je kan hem idd wel gewoon op AO benaderen en wellicht kan hij je ook op weg helpen.
Ik denk dat het handig is dat je even een andere topic aanmaakt in Arcade waar je het verloop van je project kan posten en ook gelijk je vragen kunt neerleggen, dan kunnen we hier weer on topic
Voorstellen: Ik ben Christophe uit België, 32 jaar.
Ik verzamel voornamelijk console games (om te gamen, niet om te verzamelen op zich) maar heb bijvoorbeeld ook een Neo Geo MVS kast (woody) staan. Moet ooit nog wel eens een Japanse candy cab scoren (zoals ik er hier vaak zie passeren).
Verder lijkt het NGC mij ook een fantastisch initiatief (ik wou dat we zoiets in België hadden). 178 km heen en 178 km terug op een vrijdagavond is misschien net iets teveel van het goede, maar het komt er misschien nog wel eens van
Het NGC is tegenwoordig niet meer op vrijdagavond open, maar in plaats daarvan 1x per maand, elke tweede zaterdag, vanaf 16.00 uur. Dus dan heb je alle tijd om een keer langs te komen.