What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

EUROCADE 2013 - 14 en 15 september - Hilversum

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
OK, jongens, het is zover, dit is de officiële aankondiging van


EUROCADE 2013 / The Retro Game Experience


Datum: 14 én 15 september 2013

Locatie: Nederlands instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum



Nederlands+Instituut+voor+Beeld+en+Geluid


image.jpg


Het wordt groter, gevarieerder en nog beter dan de 2012 editie. Dat we voor 2013 iets speciaals kunnen gaan doen hebben we volledig te danken aan de ideeën en inzet van gyruss (Pieter), waarvoor hulde.:D

Direct na Eurocade 2012, of eigenlijk al er voor, had Pieter een idee. Een idee wat fantastisch is en waar hij de afgelopen paar maanden erg druk mee is geweest. En het idee is .....


Eurocade 2013 / The Retro Game Experience


Een Experience waar het retro gamen op een specifieke en zeer originele wijze getoond en actief beleefd kan worden. De experience is gericht op retro gamen tot het jaar 2000, en behelst zowel console gamen als ook arcade gamen (Westers en Oosters) en alles wat daarmee te maken heeft.


Eurocade 2013 zal een integraal onderdeel zijn van 'The Retro Game Experience', georganiseerd door een samenwerkingsverband van Beeld en Geluid en het Eurocade team. :o :shock:


The Retro Game Experience, en dus ook Eurocade, zal de beschikking hebben over twee grote multimedia zalen, volledig uitgerust met analoge en digitale (video-) projecie uitrusting en ambiente RGB led verlichting. Daarnaast staan een aantal andere ruimten en corridors tot onze beschikking. En ook faciliteiten, zoals het 'Grand Café'.

Enkele foto's voor een impressie van Beeld en Geluid:



Nederlands+Instituut+voor+Beeld+en+Geluid




pag%209%20media%20experience%2Clinks%20onder.jpg




afb_theaterzaal2_2010_2.jpg




pag%2011%20Theaterzalen%2C%20links%20boven.JPG




091013BG_U7N3923.jpg





Er zal van alles te zien en te doen zijn, maar we willen niet nu al te veel verklappen. OK, een klein tipje van de sluier: waar de Eurocade 2011 en 2012 edities met name gericht waren op classic arcade gaming, komen deze keer ook de Candy Cab liefhebbers aan hun trekken. En er is meer, veel meer. Daarover later meer. :twisted:

Kortom, streep 14 en 15 september al vast aan in je agenda, want deze EUROCADE 2013 wil je zeker niet missen. En neem je familie mee, want er is meer te zien dan The Retro Game Experience en Eurocade.

Ik heb het gevoel, en de wens, dat deze Experience, inclusief Eurocade, meer dan ooit een community effort wordt en moet zijn. Dus heb je goede ideeën of andere input, laat het ons weten. Er zijn 4 Eurocade teamleden actief op dit forum (gyruss, level42, robinholland en ik, zei de gek).

Like me: http://www.facebook.com/eurocade
 
Spannend, lijkt mij leuk om er ook bij te zijn dus ik houd het in de gaten! :D
 
Now we're talkin'!! Wat vet dit Erik, ik wist het natuurlijk al wel een beetje, maar dit is ver boven mijn verwachting! Je weet dat het NGC team volledig supportive is en alles wat in onze macht ligt zullen doen om mee te helpen! Alvast heel veel succes!
 
Het is inderdaad erg vet. En voor alle duidelijkheid, het idee is 100% van Pieter. Maar we gaan er als compleet Eurocade team met erg veel plezier inhoud aan geven. Dit wordt weer een hele ervaring en wat mij betreft het event van het jaar. :D
 
Gruwelijk! Pieter liet al weten dat er wat aan zat te komen maar dit is boven m'n verwachting.
Misschien ook een leuke gelegenheid om wat competities op te zetten voor een aantal games. Dat trekt vaak ook internationale aandacht ;)
Top initiatief guys.
 
Ik voel een Daytona USA toernooi aankomen :D

Fantastisch dit, mannen!
 
Cageman":2hqk1vvn said:
Ik voel een Daytona USA toernooi aankomen :D

Fantastisch dit, mannen!

Ik zat er stiekum aan te denken. Als dat mogelijk is dan zou ik daar zeker inzet en promo voor willen doen. Hoe ziek zou het zijn om er een hele batterij naast elkaar te hebben staan.
daytona_usa_03.jpg
 
Het zou wel heel vet zijn als er ook dikke fight games aanwezig zijn. Ik neem sowieso mijn MK2 cab mee. Een Street Fighter, UMK3, Tekken, en (vooral) een KI zou echt heel vet zijn om er ook bij te hebben. Of dingen als Virtua Fighter, War Gods, enz

Is toch ook een tijdperk dat de arcade in NL floreerde
 
Leuk om te lezen dat jullie ons enthousiasme delen en super tof dat we op de support van NGC kunnen rekenen!

We zijn van plan om high-score competities te houden maar een Daytona toernooi zou natuurlijk helemaal geweldig zijn!!!
Edit: uiteraard moet ik dit eerst overleggen met de rest van het eurocade team en moeten we kijken of de opzet van het event zich leent voor een toernooi.

Zoals Erik aangaf is alle hulp en input meer dan welkom. Het Eurocade gedeelte van het event is vooral gericht op classic woody cabs maar nieuwer spul en vooral candy's mogen zeker niet ontbreken.
 
mooie locatie, zat op school in Hilversum en ben ook ooit weleens naar het museum geweest, echt top.
 
Echt geweldig dit. Er gebeurt een hoop de laatste tijd op arcade gebied.
Mooi om te zien. Ik ben zeker van de partij. Als bezoeker maar, zoals Has al aangaf, zeker ook om mee te helpen.
Wordt vet :)
 
WOW... ja dat is een mooie locatie zeg, mag mijn pacmania mee doen? ;)
 
Back
Top