What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

E3 2013

Prachtige houding van MS door het vooral niet te hebben over DRM, de hilariteit gaat nog een paar maanden door :)
 
Zo kan het dus ook:
playstation-4-399-price.jpg


Even snel rekenen 399USD x 0.75 = 299 euro. Dus voor degene die rond de US launch naar de US gaan is dat best aantrekkelijk.

_-E3-2013-PlayStation-4-Has-No-DRM-No-Required-Online-_.jpg

Sony-Used-Games.jpg
 
PS4: Regio-vrij, bescheiden afmetingen (Dimensions: Approx. 275×53×305 mm (width × height × length).
Geen ingebouwde camera/mic.
Zo simpel kan het zijn.

Day One aankoop.
 
Ik had ook op tweakers gelezen dat het geheugen van xbox one
Langzamer is dan ps4 2.2 voor de one en 5.5 ghz voor ps4
En dat de gpu ook meer units had 700+ voor de one.
En ps4 heeft er 1100+ maar ja we zullen zien of het
Veel uitmaakt
 
hier nog wat info

De Playstation 4 zal geen regiogebonden games kennen. Spellen die gekocht zijn in het buitenland zullen ook werken op een in Nederland gekochte PS4, zo bevestigt een Sony-topman. Ook zal de harde schijf van 500GB vervangbaar zijn. Sony gaf na de aankondiging meer details over de PS4.

"Ja, de hdd van de PS4 is te upgraden en ja de PS4 is regiovrij", zegt Sony-topman Shuhei Yoshida. Met het feit dat de PS4 niet regiogebonden is en dat de harde schijf te vervangen is, zet Sony de lijn voort die het met de PlayStation 3 ook hanteerde. De Xbox One heeft wel een regio-lock, net als de eerdere Xbox-modellen, en de hdd is niet verwisselbaar.

Sony Nederland bevestigt dat de PS4 rond de feestdagen in Nederland beschikbaar komt voor 399 euro. Standaard krijgt de speler voor die prijs een enkele Dualshock4-controller. Voor een extra controller moet de portemonnee getrokken worden en een prijs van 59 euro betaald worden. Ook voor de Eye-camera, nodig voor de Move-bewegingsbesturing, moet betaald worden en wel 49 euro. De Move-functionaliteit zit standaard in de Dualshock4. Microsoft levert zijn Kinect-accessoire standaard mee met de Xbox One, die echter met 499 euro duurder is dan de PS4.

Tijdens zijn aankondiging van de prijs en releaseperiode voor de PS4 maakte Sony verder bekend dat de PS4 tweedehandsgames zal ondersteunen en geen eisen stelt wat betreft de verbinding met internet. Ook hiermee onderscheidt Sony zich opnieuw van Microsoft: de Xbox One zal minstens een keer per 24 uur verbinding moeten maken met internet, ook als de speler singleplayergames speelt.

Wel maakt Sony de optie om online multiplayergames te kunnen spelen betaald. Gamers zullen voor deze PlayStation Plus-dienst minder dan 5 dollar betalen, belooft Sony. Spelers krijgen met deze dienst korting op bepaalde games, de mogelijkheid om voortgang op internet op te slaan, vroege toegang tot beta-software en automatische updates. De PS Plus-dienst is niet nodig voor singleplayergames en zal ook niet vereist zijn voor multimediadiensten zoals streaming filmweergave en dergelijke.

De PS4 wordt verder met een mono-headset, hdmi-kabel en usb-kabel geleverd. De DualShock4-controller weegt 210 gram en heeft een accu met capaciteit van 1000mAh. De controller heeft een capacitief touchpad. De camera voor de console kan videobeelden op 1280x800 pixels opnemen bij 60fps. De camera heeft twee F value/F2.0-lenzen, een vierkanaals microfoonopstelling. en een field-of-view van 85 graden
 
ik lees overal dat je eens per 24 uur online moet met die X1, maar wat gebeurt er dan als je dat niet doet bv als je providor een storing heeft of als je gaat verhuizen ofzo
 
Wat verschrikkelijk slecht! Ik ben geen fanboy, nooit geweest, maar Sony staat er voor mij nu toch echt veel beter voor, niet dat ik de xbox niet zou kopen hehe.
 
Maar eens afwachten wat er allemaal van overblijft/hoe het uitpakt. Ik ben Sony fanboy en MS fanboy tegelijk :D
 
Microsoft heeft gereageerd op de kritiek die het bedrijf krijgt op zijn Xbox One-beleid, zoals de verplichte verbinding met het internet en de restricties op het gebied van tweedehandsgames. Wie geen internet heeft, moet de Xbox 360 kopen, zei Microsoft verder.

Microsoft heeft bij monde van Yusuf Mehdi, marketingtopman van de Xbox-divisie, gereageerd op de kritiek op de Xbox One. Hij geeft in een interview met ArsTechnica aan dat Microsoft de kritiek wel had verwacht. Mensen moeten volgens hem wennen aan de veranderingen die de Xbox One met zich meebrengt, maar zullen die uiteindelijk wel waarderen.

Mehdi zegt dat de stap naar de 'digitale wereld' veel voordelen met zich meebrengt, zoals de mogelijkheid voor nieuwe licentiemodellen voor uitgevers, en dat aan de andere kant consumenten zullen verlangen dat games op andere manieren waarde bieden, nu ze de games niet kunnen doorverkopen. Volgens Mehdi heeft Microsoft met de Xbox One een goede balans weten te vinden tussen de belangen van consumenten, uitgevers, winkeliers en Microsoft zelf. Microsoft ondersteunt het doorverkopen van tweedehandsgames, maar legt wel bepaalde restricties op aan het doorverkopen.

Hij reageert ook op de verkoopprijs, die honderd dollar hoger is dan die van de PS4. De consument krijgt volgens hem het meeste waarde voor zijn geld met de Xbox One, niet alleen vanwege de gametitels en -content, maar ook vanwege de standaard bijgeleverde Kinect en de 300.000 servers van Microsoft die bijdragen aan een goede gamebeleving.

Die kritiek op de Xbox One richt zich onder meer op het feit dat de console iedere 24 uur minstens één keer verbinding moet maken met het internet en als iemand op andermans Xbox One wil spelen dan is dat minstens een keer per uur. Mensen zonder internetverbinding of een instabiele verbinding hebben hierdoor een probleem als ze op de Xbox One willen spelen. "Gelukkig hebben we een product voor mensen die om wat voor reden dan ook geen internetverbinding hebben; het heet de Xbox 360", aldus de president van de Interactive Entertainment Business-tak van Microsoft, Don Mattrick, tijdens een interview met Spike TV.

Microsoft gaf tijdens de introductie van de Xbox One aan dat het van plan is om de Xbox 360 nog een lange tijd te blijven ondersteunen. Zo werd maandag nog een nieuw model van de Xbox 360 en een aantal nieuwe games voor de 'oude' console aangekondigd. Volgens Microsoft zullen er nog honderden games volgen.
 
beau":gnj8ujsz said:
Microsoft heeft ... ... volgen.

Ik denk dat er maar weer eens een grote ontslagronde moet worden gehouden binnen de Xbox divisie... 't is toch niet normaal hoe een PR man het voor elkaar krijgt om de kritiek over de XB-one op deze manier te beantwoorden. Ik denk dat de gemiddelde criticus nu ongeveer ontploft van woede... Wat een arrogantie.
 
Back
Top