What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Dreamcast

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Dat ben ik zeker met je eens, maar misschien hebben ze wel voor het testen van de console de scart gebruikt die er ligt. Ze hebben daar zo nu en dan de neo op demo :)
Maar gelukkig is het opgelost. Alleen we dwalen nu af ;)

Dude just by that DC, you missing out on some damn fine games. So rape the internet and score that sucker ;)
 
Must haves, en zo exclusive, goedkoop, en PAL mogelijk:

-Shenmue 1
-Soul Calibur 1
-Virtua Tennis 1
-Power Stone series
-Daytona USA
-Project Justice
-Tech Romancer
-Capcom vs SNK
-Virtual On 2
-Resident Evil Code Veronica (DC = toch de beste versie..)
-Sega GT (vind ik persoonlijk een heel kick back racertje..)
-Metropolis Street Racer
-Sonic Adventure series
-Rayman 2
-Giant Gram 2 (mocht je een wrestler zoeken, dit is de beste die ik ooit gespeeld heb).
-Zombie Revenge (mensen die deze game haten, die kunnen het gewoon niet ;D)
-Street fighter 3 Double Impact (hey, hij is exclusive)
-Skies Of Arcadia
-Grandia 2
-Marvel vs Capcom series
-Tony Hawk 2
-Silent Scope (gewoon, omdat ie beter is dan de Ps2 versie :P)
-Hydro Thunder

Moet ik even vermelden dat Nedgame groningen hele lekkere DC games atm heeft oa Rez, Skies en meer. Zelfs een minte MvC2 voor 20 euro ofzo, en dat is niet duur.
 
Ik zou voor de iets oudere titels gaan, die het echte Dreamcast gevoel vertegenwoordigen, zoals Crazy Taxi, Jet Set Radio, ShenMue, Soul Calibur, Power Stone, Virtua Tennis etc. Daarna pas zou ik overgaan op aparte genres en die zo compleet mogelijk maken. Check de Dreamcast collection topic voor lijsten van heftige games.

http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.ph ... =dreamcast
 
Over maar weer eens een oud topic uit de diepten van de Nozomi kelder te halen te spreken,

ik heb een dreamcast gekocht, boxed voor 50 euries ds dat is een mooie deal denk ik wel. Hij is nog niet binnen maargoed tot die tijd vast even inlezen en een lijst met te kopen games samenstellen.....
neem vast jullie aanraders mee!
 
Ik weet niet of ik hier een nieuwe post van moet maken maar….
Ik ben een grote liefhebber van oude 2d (vechts)pellen. Vroeger was ik altijd een grote fan van darkstalkers en de xman en streetfighter alpha vechtspellen die op de arcade te spelen waren. Omdat ik een 7 jaar geleden met gamen gestopt ben ivb met mijn muziek hobby (metal :P), ben ik dit uit het oog verloren.

Ik ben recent weer gestart met gamen en heb een neo geo aes aangeschaft, waarvan ik de nodige klassiekers al heb gevonden.
Nu kom ik op het internet weer die oude generatie capcom vechtspellen tegen. Het begint weer te kriebelen….

Nu is mijn vraag, welke (sega) spelcomputer is eigenlijk het beste om de volgende spellen te spelen? Darkstakers, streetfighter alpha en het marvel vechtspel (waarvan ik de naam ben vergeten..) En zijn deze spellen nog relatief makkelijk te krijgen?

Bij voorbaat dank!
 
Absoluut de Sega Saturn, een Japanse import:

Vampire Hunter (Darkstalkers 2), Vampire Savior (DS3)
SFA 1, 2 en 3
Xmen COTA, XvsSF, Marvel Super Heroes, Marvel Vs SF.
Pocket Fighter, Cyberbots, SF Collection (SFA2 Gold en Super SF2), Capcom Generations 5 (SF2 World Warrior, Hyper en Champion edition).

En dit zijn alleen nog maar de Capcom fighters. SFA3 en CG5 kosten wat, maar de rest is heel cheap.

De DC heeft weliswaar Vampire Chronicles maar deze is imo lelijker dan Vampire Savior, ditto geld voor SFA3 DC. Ik vind Xmen vs SF en Marvel Vs SF ook beter dan Marvel vs Capcom. Daarom verkies ik met Capcom fighters de Saturn boven de DC. Al is SF3 op DC wel heel meesterlijk..
 
Bedankt voor je reply!
De kans is dan inderdaad groot dat het een saturn wordt.
Met betreft een japanse of een pal saturn, ik zag dit bij foregames liggen.
http://www.foregames.nl/r_accessoire.php?id=40. Werkt dit ook om japanse spellen op een pal machine te spelen? of heb je daar iet anders voor nodig?
Ik ben nog een totale nieuwkomer op dit gebied, dus heb geduld aub :P

Straks even marktplaats.nl of de sega forum afstruimen naar een leuke console.
 
Dit is 1 van de valkuilen van de Saturn. Die kaart zal imports afdraaien op je PAL saturn, maar de games blijven in slechte 50hz en bovendien voegt het geen extra RAM toe voor de latere capcom 2d fighters (Vampire Savior bijvoorbeeld, heeft 4mb additional ram nodig).

Wil je het echt op safe spelen, dan zul je een JP Saturn moeten halen met bijvoorbeeld een RAMcart boxed Xmen Vs SF.. dan heb je zowiezo de juiste hardware en setup voor alle capcom games. Check anders de saturn topics in het Retro forum, daar heb ik en anderen ook al het 1 en ander over de saturn uitgelegd.

Ebay.com is trouwens je goedkoopste vriend regarding Saturn.
 
Trouwens, zijn er ook Jap games voor de DC te krjigen in het Engels?

IK zit namelijk te dubben wat vor verzameling ik aan zal gaan leggen voor de DC. Meestal vind ik games waar alles Japans in is helemaal niks, zelfs als de gameplay gewoon ok is doet het me weinig, de artwork is vaak wel beter en ook de conditie van de games is twedehands beter maar toch...misschien is het ook even wennen.

keuzes keuzes, wat zijn de ervaring en ideeen van de echte DC collectors? :D
 
R-Type":3eslvfuc said:
Dit is 1 van de valkuilen van de Saturn. Die kaart zal imports afdraaien op je PAL saturn, maar de games blijven in slechte 50hz en bovendien voegt het geen extra RAM toe voor de latere capcom 2d fighters (Vampire Savior bijvoorbeeld, heeft 4mb additional ram nodig).

Wil je het echt op safe spelen, dan zul je een JP Saturn moeten halen met bijvoorbeeld een RAMcart boxed Xmen Vs SF.. dan heb je zowiezo de juiste hardware en setup voor alle capcom games. Check anders de saturn topics in het Retro forum, daar heb ik en anderen ook al het 1 en ander over de saturn uitgelegd.

Ebay.com is trouwens je goedkoopste vriend regarding Saturn.
Of je mod je PAL Saturn om in 60 hz te draaien.
Dan heb je nog een Action Replay nodig om alle import games en ook de games die 4MB uitbreiding nodig hebben.
-Choices-
Jap. Saturn moet je ook wel weer een step down converter hebben en ik heb een witte Japanse die RGB niet helemaal lekker weergeeft terwijl mijn PAL dat wel deed. Nu geeft mijn PAL Saturn ook geen RGB meer, go figure, heeft volgens mij te maken met dat ene pinnetje dat met een bepaald voltage de tv duidelijk wil maken: "Er komt nu een RGB signaal binnen, negeer a.u.b. het video signaal".

Wat Dreamcast betreft zou ik echt een Japanse nemen aangezien er veel games zijn die op een PAL Dreamcast ineens automatisch op 50 Hz worden gedisplayed omdat de software soms kijkt naar welke Dreamcast het betreft.
Sowieso de laatste Dreamcast spellen bijna allemaall.
Garou ook
Yu Suzuki game collection ook
Daarentegen als je met VGA cabel speelt wanneer een game die ondersteund gaat het altijd naar 60Hz!

Good luck soldier.
 
Mijn JAP Saturn geeft gewoon probleemloos RGB weer op al mijn TV's, en ik heb zo'n lelijke witte.

Modden is ook niet echt cool en bovendien zit je dan nog steeds met potentieel bogus Action replays. Stay away of 3rd party.
 
Ander groot nadeel van een pal machine als je alleen een 60hrz mod doet is het feit dat je dan de converter moet swappen voor de 4mb card bij de games die dat gebruiken. Het is te doen alleen je card slot gaat zeer snel naar de neuk. Ga gewoon voor een jap saturn en you is good to go.
 
Bedankt voor de hulp!

Ik krijg weer stevig de verzamel drang te pakken. Misschien moet ik toch een groot deel van mijn black/death metal lp's te koop zetten om dit te kunnen financieren. Ik ga allereerst even wachten of Ken een Last blade voor mij kan vinden.

Mocht ik toch kiezen voor een japanse saturn, wat is dan de beste , en natuurlijk goedkoopste (student he :P ) manier om een te krijgen? Ik heb de darkstalkers jpn met ram gevonden op ebay voor 38 dollar. Nu ben ik persoonlijk geen grote liefhebber van ebay. Ik ben hier vaak genoeg mee verneukt met metal vinyl.

Ik ga er vanuit dat discworld op de japanse saturn niet spelen is voor ons nederlanders?
 
Malkor":1b03xm54 said:
Bedankt voor de hulp!

Ik heb de darkstalkers jpn met ram gevonden op ebay voor 38 dollar. Nu ben ik persoonlijk geen grote liefhebber van ebay. Ik ben hier vaak genoeg mee verneukt met metal vinyl.

Check eerst goed de feedback van de seller. Verder goed kijken of deze persoon paypal gebruikt. Dat werkt een stuk veiliger.

Ik ga er vanuit dat discworld op de japanse saturn niet spelen is voor ons nederlanders?
Nee absoluut niet, wel een hele leuke game met veel humor! Maar met een converter op een jap saturn kun je de pal versie ook gewoon spelen.
 
Stuur even je adres op naar me pm voor Last Blade!

Saturn gewoon via mij in Japan bestellen, gaat veel sneller en goedkoper.
Als ik tenminste tijd heb om naar het fucking postkantoor te gaan, omdat die in de weekenden gesloten is en ik overdag bijna geen tijd heb 8)
 
Ken":2na6l58n said:
Stuur even je adres op naar me pm voor Last Blade!

Saturn gewoon via mij in Japan bestellen, gaat veel sneller en goedkoper.
Als ik tenminste tijd heb om naar het fucking postkantoor te gaan, omdat die in de weekenden gesloten is en ik overdag bijna geen tijd heb 8)

wat kost een jp saturn?
 
Ik heb het over games, hardware is uiteindelijk duurder ivm shipping :(
 
ooohhhh nuja eerst maar eens de dreamcast ontdekken :)
donderdag komt ie binnen, ik kan echt niet wachten.
Heb ik mooi de tijd om ook nog ff wat games te scoren!
 
Het geluk van de saturn op ebay is dat er heel betrouwbare sellers zijn waar ik nog nooit problemen mee heb gehad en ik heb zeker 100 games van ebay gehaald (Terwijl mijn collectie nu nog maar 40 telt hehe). Japanse sellers zijn het best: hit-japan, palet_th, yamatoku en RX toys zijn zeer goede en betrouwbare powersellers. Yamatoku heeft extreem lage shipping ($2 voor een game) dus probeer vooral bij hem auctions laag te winnen. Als een game bij hen als mint of excellent beschreven staat, ga er vanuit dat ie echt krasvrij is. Steve666b uit engeland is trouwens ook erg goed en niet duur.

Bestel er gerust via standard airmail, het is zeer betrouwbaar. Gecombineerd, hebben deze gasten vrijwel alles wat je zoekt.

Stay away bij Amerikaanse sellers, daar komen mijn enige aantal ebay problemen weg en soms is de staat zwaar ondermaats. Haal het echt alleen uit Japan, die lui zijn zorgvuldig.
 
Ik zag op ebay voor de DC een rgb kabel staan met daarbij een zeer intrigerende omschrijving maar waar het mij om gaat is dat deze kabel toch het beeld aan kan bieden via het welbekende gele plugje ipv scart?
en is er kwaliteitsverschil?
 
Back
Top