What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Door de bomen van het Joystick bos...

sjorspion

Candy Cab Regular
Joined
Oct 12, 2011
Messages
330
Reaction score
0
Location
Gelderland
Ben momenteel opzoek naar nieuwe joysticks voor mijn kast.
Nou ben ik bekend met de shop van Arcadewinkel.nl en arcadeshop.de

Als ik daar een beetje rond neus, zie ik allerlei soorten maar (nog) niet echt wat ik zoek.
Wat zoek ik?
Ik speel voornamelijk fighting en platform games.
dus 8way is de way to go, switch naar 2 en 4-way is leuk maar geen must.
Ook ben ik op zoek naar een baltop.
Vanaf mijn jamma harness heb ik gewoon die quickconnectors dus het makkelijk lijkt me een joystick die van de losse switches heeft.

In mijn kast zitten nu de orginele joysticks, deze zijn langer dan bv die van mijn tekken6 arcadestick.
Omdat ik moet staan achter mijn kast vind ik die orginele lengte wel fijn.

http://www.arcadewinkel.nl/joysticks/zippyy-joystick-lang-rood
Eigenlijk dus zo iets, alleen zippy....? zippy = is dat wat?
Ik begrijp dat sanwa de way to go is voor fightinggames...

Als ik even zo de site van arcadeshop door spit dan ben ik denk ik opzoek naar een
"short travel and medium spring pressure"

vraag ik iets onmogelijk? :mrgreen:

Of iemand goede ervaringen met balltops joystick van die sites?
 
Zippy is bagger. Ik heb van het weekend net een set weggegooid (zaten in een cab die ik ooit heb gekocht) omdat ik die niemand wil aansmeren. Slecht voor mijn nachtrust.
 
Daar was ik inderdaad al een beetje bang voor, vandaar ook mijn post ;)
btw jij had toch eerst van die magsticks in dat panel? Zou je me die kunnen aanraden?
 
Nee, niet aan te raden, zijn absoluut ongeschikt voor het snelle en gevoelige werk dat nodig is voor SHMUP´s en Fighters. Voor echte retro games uit de jaren tachtig zijn ze wel goed genoeg.

Als ik jouw was zou ik voor Sanwa en/of Seimitsu gaan.
 
ckong":voeeyo8b said:
Zippy is bagger. Ik heb van het weekend net een set weggegooid (zaten in een cab die ik ooit heb gekocht) omdat ik die niemand wil aansmeren. Slecht voor mijn nachtrust.

Hahahaha, zijn dat die sticks die in die Aero City zaten? Ik had namelijk van die Zippy sticks gekocht voor die Aero cabs en de eerste batch daar mee gefixed om er later achter te komen dat het echt grafdingen zijn haha! Heb er nog wel een paar voor je Erik :twisted: Nieuw en ongebruikt hehe
 
Het beste kun je gaan voor de Sanwa JLF sticks of voor de Seimitsu LS-32. De Sanwa JLF is de stick die ik 80% van de tijd verkoop in custom sticks. Voordeel van de Sanwa JLF is dat vrijwel iedere gangbare balltop en battop past en dat je met het simpel vervangen van de veer in de stick 'm zwaarder kan maken.
Als je voorstander van de retro feel bent zoals de DK cabs etc. kun je het beste voor de LS32 gaan. De LS32 heeft 8stuks 5.6mm quickconnect aansluitingen dus die prik je zo aan het harness. Kies NIET de LS32-01 want die gebruikt de 5pins JLF-H harness.
De JLF is standaard 4-way en heeft optionele 8-way gates (Sanwa GTY)
De Seimitsu LS32 is standaard 2-4-8-way.

Arcadeshop.de heeft de LS32 uitverkocht maar ik heb nog een paar (nieuw en ongebruikte) op voorraad. Ook de JLF heb ik gewoon nieuw op voorraad.
 
@Jinxz
Thnx voor de info.

OK Sanwa of Seimitsu it is :)
maar nog een vraag:
Sanwa JLF-TP-8YT
Ik mis op je site namelijk hoe hij wordt aangesloten, maar dat is dus via die 5-pins harness
zoals hier?
http://www.arcadeshop.de/images/2ndpic/arcade-joyst-jlftp-8yt-u.jpg

Seimitsu LS-32
Zelfde eigenlijk bij deze, maar ik begreep van jou dat deze gewoon die microswitches eronder heeft.

Ze moeten in een 1mm dik ijzeren control panel, maar volgens mij moet dat wel passen met die standaard mountingpanel toch?

Kwa aansluiten met die quickconnectors lijkt die LS-32 wel het relaxed en is het toch al een enorme vooruitgang met de sticks die er nu in zitten
(een Shoryuken eruit krijgen in sfa3 op turbo2 kun je wel vergeten ;))

Rest mij nog 1 vraag....
Volgens mij zijn deze beide stick even hoog als mijn tekken arcade stick
Dus halve hand hoogte (om het maar even zo te noemen)
Is er een mogelijkheid om een lange shaft voor deze sticks aan te schaffen, zodat hij net zo hoog is als de sticks die nu in mijn kast zitten? (hele hand hoogte)
(vandaar dat ik in eerste instantie bij die "Zipcrappy" terecht kwam)
Of heb ik dan geen andere optie dan een Batttop erop te zetten?

EDIT:
Seimitsu LS32 spring -> die op je site staat, zijn die zwaarder dan die er standaard inzitten of is deze ter vervanging van de orginele...
 
De Sanwa JLF-TP-8YT heeft inderdaad een 5 pins aansluiting zoals je op die foto ziet.
De montage van de stick aan panels is afhankelijk van de afstand van de schroeven onderaan het panel. Ik had laatst het panel van ChapDDR omgebouwd en daar zaten initieel LS55 sticks in maar die waren 1 op 1 te vervangen door JLF sticks omdat de gaten precies goed zitten.
Mijn eigen Naomi heeft origineel een soort analoge sticks en die komen totaal niet overeen met de JLF of enig andere stick die ik heb. Daar maak ik nu brackets voor uit een stuk aluminium van de praxis ;)
Het is dus een kwestie van proberen en/of brackets maken.

De JLF en LS32 sticks zijn te verlengen met een shaft extender al heb ik ze nu niet meer op voorraad. Die verwacht ik wel over een week of twee.

De LS32 spring is ter vervanging van de huidige LS32 spring en is dus niet anders dan het origineel. D'r staat bij de afbeeldingen van de springs ook een schema van de stiffness van de veertjes.
 
@Jinx

Oh als er van die Shaft extender voor zijn.... :D
Prima, dan ga ik binnenkort maar een bestellinkje bij je plaatsen voor 2 L32 :D

thnx

EDIT: Kan ik ergens op je site aangeven dat ik op de hoogte wil gebracht worden als die shaft extenders weer binnen zijn?
 
sjorspion":fd3qmg6c said:
@Jinx

Oh als er van die Shaft extender voor zijn.... :D
Prima, dan ga ik binnenkort maar een bestellinkje bij je plaatsen voor 2 L32 :D

thnx

EDIT: Kan ik ergens op je site aangeven dat ik op de hoogte wil gebracht worden als die shaft extenders weer binnen zijn?

PM sent
 
Back
Top