What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Dodonpachi en de Aero

Als je van de A.O. Wiki ff de Aero manual PDF download zie je op pagina 12 dat pot 21 en 22 op de flyback Focus en screen is .
Als je er recht op kijkt is het links screen en rechts focus .
Geef de screen pot een klein tikkie terug en kijk terwijl je afsteld met een spiegel voor je monitor of hij iets donkerder word , als DDP er in zit kan je gelijk zien of het wave verhaal minder word , blijf wel uit de buurt van de anode ( rubber zuignap op de beeldbuis ) en raak ook het nekbord niet aan maar daar kom je eigenlijk niet bij in de buurt .
Aan de voorkant kan je eventueel met brightness hem weer wat compenseren .

Ik heb alleen focus een keer scherp gesteld met behulp van een grote spiegel .
 
Ik heb het nog eens op AO nagevraagd, en grantspain had het over deingen die ik zelf niet echt kan bevatten:

You could try turning down the contrast
if its a nanao chassis then change the electrolitic capacitor 10uf 250v on the neck card

Later zegt hij dat je dit zeker niet moet doen als je geen soldeerskills of monitorkennis hebt, dus het proberen van contrast bijstellen ed. zijn mijn laatste mogelijkheden. Ben benieuwd of iemand hier mij kan vertellen wat Grantspain hier precies bedoelt.
 
ruderudie":3f7jfvcn said:
You could try turning down the contrast
if its a nanao chassis then change the electrolitic capacitor 10uf 250v on the neck card

Zoals eerder besproken zullen contrast en SCREEN wijzigingen zullen zeker iets helpen. Het beeld wordt minder vel/droger.
De condensator zal dan wel vaker stuk gaan of in waarde verlopen. Lijkt me eenvoudig te vervangen.
 
Back
Top