What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

De beginselen van de Japanse taal

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Ik wou graag even wat standaard basis informatie over de Japanse taal met jullie samenstellen.

Allereest maar even de begroetingen die wij al zovaak hebben gehoord. Corigeer mij gerust of voeg zelf iets toe.

Begroetingen

Hallo ~ Konnichiwa
Goedendag ~ Konnichiwa
Goedemorgen ~ Ohayou (gozaimasu)
Goedenavond ~ Konbanwa
Goedenacht ~ Oyasumi (nassai)
Welkom ~ Irashaii?
Bedankt ~ Doumo Arigatou (gozaimasu)


Dit zijn zo'n beetje de enige begroetingen die ik uit mijn hoofd weet. Zijn er nog meer of zijn er ook andere woorden met dezelfde betekenis?
 
ja ~ Hai
nee ~ Iie
alstublieft ~ Douzo
bedankt ~ Arigatou of doumo
graag gedaan ~ ?
Hoe gaat het? ~ Genki desu ka?
Goed, dank u ~ Hai, genki
Het gaat wel ~ Hai, genki
Het gaat niet zo goed ~ ??


Naja zoals je ziet weet ik dus niet echt wat ik hier van moet maken? Kunnen jullie mij hiermee helpen?
 
Hey,

Mijn Japans begint redelijk te worden nu. Ik kan wel gewoon in het Japans mailen met Japanse vrienden etc. Zij verbeteren me nog wel is uiteraard, maar het gaat steeds beter. Ik ben er nu 1,5 jaar mee bezig om het te leren. In sommige periodes wat meer dan anders uiteraard.

Ik wil je wel helpen met wat beginselen. Maar denk je niet dat het handiger is om je te focussen op het algehele begrip van de taal in plaats van een paar toeristische zinnen te leren zegmaar :-)?

Ik weet ook niet wat je doel is m.b.t. Japans?
 
Back
Top