What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Darius burst

ik weet niet of die game echt op een harde schijf is uitgebracht .
of alleen nesicaxlive .
 
Als we dat toch eens te pakken zouden krijgen.. desnoods origineel. Over haalbare doelen voor het NGC gesproken. Die cabs komen af en toe nog wel eens langs.
 
beau":2ivegowu said:
ik weet niet of die game echt op een harde schijf is uitgebracht .
of alleen nesicaxlive .

Volgens de wiki is het geen nesicaxlive release geweest:
https://en.wikipedia.org/wiki/Taito_Type_X


Cageman":2ivegowu said:
Als we dat toch eens te pakken zouden krijgen.. desnoods origineel. Over haalbare doelen voor het NGC gesproken. Die cabs komen af en toe nog wel eens langs.

Inderdaad. Die game is echt niet normaal... Vandaag wat in verdiept en filmpies ervan gekeken... hebbuh hebbuh.
Ik zal eens wat rondkijken en navragen.
 
ja ik heb een harde schijf met 20 spellen voor de taito typex2
maar die zit er helaas niet tussen.
ik ben ook nog nooit een daruis burst kit tegen gekomen.
 
beau":jpu68v6z said:
ja ik heb een harde schijf met 20 spellen voor de taito typex2
maar die zit er helaas niet tussen.
ik ben ook nog nooit een daruis burst kit tegen gekomen.
Ik heb ook de typex2 bestanden weer eens binnen gehaald om te dubbelchecken ;)
De kit zul je wss nooit tegen komen omdat de cab een dedicated dual screen cab is. Wel jammer dat ie wss nooit gedumped zal worden.
In 't verleden heb ik redelijk wat met seamless rear-projection gedaan en heb zelfs nog special plexiglas liggen om een scherm zoals dat van darius burst te maken. De cab zou dus niet het probleem zijn om te bouwen, nu de game nog ;)
 
volgens mij heb ik die image nog ergens mocht je ooit een typex2 kopen dan
kan ik je wel aan de spellen helpen je moet alleen een muis aan een draad hebben.
 
Ik heb wat haakjes uitgegooid en beet m.b.t. de Darius Burst arcade. Het is zelfs de laatste 2011 EX versie met extra schepen, routes, 17 bosses etc.
Prijs is nog even afhankelijk van transport.
 
Mart":3fo94old said:
Hey Jinxz,

Is dat voor jezelf of wordt het een soort inkoopactie ? 8)

Ik heb er in ieder geval 1 gevonden met zekerheid en ben nu in onderhandeling over de prijs en transport.
Bij deze "kleine" bestellingen wordt er geen hele container gebruikt waardoor dus ook moet worden betaald voor bekisting :(
Er is vrijwel zeker nog een 2e aanbieder maar die zijn wat trager met reageren en ik weet nog niet zeker of die 2e een EX versie is.
Ze zijn niet voor mezelf maar voor de verkoop. Dus Cage staat nu op m'n lijstje ;)
Ik moet niet teveel naar filmpjes van Burst kijken want anders ga ik me nog bedenken. Wat een ziek vette game.
 
Thanks 8)

Ik heb een tijdje geleden wat gesproken met CoinopExpress. Zij hadden er toen 4 voor een schijtprijs. Ging toen niet door vanwege miscommunicatie. Da's vaak best een uitdaging met CE.

A
 
Cageman":3q1xgzqq said:
Thanks 8)

Ik heb een tijdje geleden wat gesproken met CoinopExpress. Zij hadden er toen 4 voor een schijtprijs. Ging toen niet door vanwege miscommunicatie. Da's vaak best een uitdaging met CE.

A

Daar hebben we het ooit over gehad idd. Dergelijke dealtjes zijn goud maar kom je niet vaak tegen. Ik heb al moeite om 2 individuele cabs op te snorren en CE had er gewoon 4.
Waren dat trouwens EX versies of de reguliere?

Voor zover ik heb gezien staan er 2 in europa. 1 in Londen en 1 in Parijs.
Eigenlijk wel zin om eens 1 van de 2 te bezoeken ;)
 
Ik heb zitten puzzelen en puzzelen hoe ze het nu hebben gefixt met die 2 schermen in deze cab.
Het is duidelijk dat ze een spiegel gebruiken maar ik begreep niet waarom er in alle filpjes op youtube alleen het rechter scherm plat ligt. Dat is dus omdat alleen het rechter scherm gespiegeld wordt en het linker scherm dus gewoon het scherm is :)
In dit filmpje kun je duidelijk zien dat alleen het rechter scherm gespiegeld is en als je goed kijkt ziet er vanuit sommige hoeken een kleine verdikking in de overloop van het linker naar het rechter scherm.

 
Zat net weer ff te rommelen op de japanse website van de game en zie dat iedere cab alle highscores etc terugkoppeld. Zo kun je zien hoeveel cabinets er zijn geregistreerd, hoeveel % van de game is behaald in de specifieke arcade, wie de highscores hebben gehaald, of ze toernooien hebben gewonnen etc.
Damn man als dat soort stuff in onze arcade tijd bestond had ik me helemaal kapotgespeeld op cabs als Daytona etc. om te competen tegen anderen.

Ik telde zojuist 256 locaties in japan met een DBAC.
 
De deal is rond. D'r komen 2(!!!) Darius Burst Another Chronical EX cabs deze kant op. Beide EX cabs en niet de non-EX incl. de EX upgrade maar full EX artwork/stickers etc.

Impossible to get ;)

Check de foto:
DARIUS.JPG
 
Back
Top