What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Daar gaan we weer...Tetris DS

Ken

High Score Hunter
Online Tetris in deze stijl = must have en verkoopboost, zeker in Japan

Publisher: Nintendo
Developer: Blue Planet Software
Platform: Nintendo DS
Genre: Puzzle
Origin: US
Release: March 20, 2006

Nintendo will release a NDS version of the classic puzzle game Tetris DS on March 20 in US. The game will support the Nintendo WiFi connection, up to 10 players can battle with just one cartridge. Up to 4 players are supported for online battle.
tetrisds1.jpg
tetrisds2.jpg
 
Tetris is vet. Kleuren zijn vet. Maar ik wil gewoon basic Tetris zoals ik dat op mijn Game Boy heb gespeeld. Het ziet er dik lelijk uit. Maar goed, wie weet rockt het.
 
Ik weet niet, ik vind die themes er juist wel leuk uitzien.

Zolang de gameplay maar zoals vanouds blijft....ben trouwens wel blij dat er een WI-FI functie in de game zit, multiplayer delight 😉
 
WiFi mode vind ik zeker vet, maar het hele Mario-gebeuren eromheen vind ik dan weer helemaal niks. Daarentegen zorgt juist Mario ervoor dat het een extra boost geeft aan de verkopen :)
 
Gaar vind ik dat je 6 blokjes vooruit kan kijken en ook nog eens ziet waar je blokje precies zal komen voordat je 'm neergezet hebt. Maakt 't veel te makkelijk. Wel vet dat je een blokje "on hold" kan zetten, want dat voegt dikke strategie aan 't spel toe.
 
Ik heb Tetris op m'n Japanse Sony Ericsson en daar heb je ook dat je al kunt zien waar het blokje terecht zal gaan komen. Ik vind het wel relaxed hoor, zeker in een trein die heen en weer denderd, dan ben je nou eenmaal niet altijd even nauwkeurig.
3068076.jpg
 
Tetris is gewoon tijdloos zeker het muziekje.
Als het snel genoeg gaat dan maakt het geeneens uit hoeveel blokjes je ziet, dat is het mooiste vind ik zelf, hoe harder hoe beter.


offtopic
dit is echt zo`n tunetje dat blijft hangen in je kop, net als daar zijn:
- mario theme (zit er al 1,5 maand mee en kom er niet af....)
- carnaval festival (ik doe mijn best er niet aan te denken)
-muppetshow (als je daarmee begint kun je ook uitkomen op mario, helemaaaaaal irritant)
iemand anders nog een cathy tune?
 
Die tune uit de Efteling zit soms in m'n kop, beetje irritant.
Heb soms ook wel de opening tune van de Neo Geo Pocket in m'n hoofd, vind het alleen niet zo erg 8)
 
Ik wou dat ik de rechten had op tetris. :P

Die van pacmanook zo'n niet je kop te krijgen deuntje!

Voorbeelden van nu.
Ironforge tune (wow)
NGBC intro.
Raiden III menu.

Alle 3 zeer benoemenswaardig.
 
Back
Top