What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

controller ports Dreamcast werken niet meer.

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Vandaag het volgende probleem; mijn controller ports van de Dreamcast werken niet meer en al open geschroevd om te kijken of ik iets kon vinden maar helaas.
De console werkt wel gewoon en ook beeld en geluid.
Ik kreeg wel een melding in m'n scherm (japans) en na deze melding weigeren alle ports.
Ik kan best veel oplossen maar hier begrijp ik niks meer van.
Heb al een ntsc console open gedraaid (amerikaanse) en de conrtol ports print over gezet om te kijken of dit helpt maar helaas.
Zit dit probleem dieper of doe ik nu iets verkeerd?
 
Heb dit probleem zelf nooit gehad, maar ik heb het vaak besproken zien worden op shmups. hm, net even gezocht op shmups, maar ik kon niets vinden. heb je zonder rumble/memory card geprobeerd?
Als je ze hebt geswitched en je hebt het probleem nog steeds is er denk ik echt wat aan de hand. Ik weet het verder niet. Gelukkig zijn Dreamcast's cheap, maar ja je wilt dit natuurlijk zo snel mogelijk gefixed hebben.

Maar effe voor de duidelijkheid. Het gaat om jouw Nederlandse DC en je hebt al de Amerikaans ports overgezet naar je Nederlandse en nog steeds het probleem of juist niet en vraag je daarom of het dieper zit?

Wie o wie en waar o waar zou je hier antwoord op kunnen vinden?
Gewoon keihard googlen denk ik.
Tering, meeteen de eerste hit al raak!
http://www.google.com/search?hl=en&q=dr ... controller
Succes.
 
thx d zal eens kijken of ik iets kan vinden.
Denk post het even want mischien had iemand dit probleem al eens gehad.
Het gaat om m'n japanse dc :cry:
kijken of ik de amerikaanse control ports kan overzetten.
 
Het was de F1 resistor. (zit op het printje bij je port ingangen)
Dus voor de mensen die er ook ooit eens last mee kunnen krijgen deze is dus makkelijk te fixen.(was 1 euro kwijt aan materiaal)
 
Gefeli. Tof dat je het hebt kunnen fixen man!
Jij bent vanaf nu sowieso de Dreamcast controller port expert 8)
Ik hou van mensen die hun shit fixen, vind ik echt tof
 
Back
Top