What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Cocktail table cabinet op z'n kop?

Sphere

1CC Aspirant
Guys,

Inmiddels ben ik voor mijzelf aangekomen bij het "hoofdstuk" cocktail table cabinets en vroeg mij af of het klopt dat 1 van de spelers de spellen "gewoon" ziet en dat de andere speler het spel op z'n kop speelt en is dat de reden waarom de cocktail cabs vaak Pacman op staat omdat je dat spel redelijk makkelijk op de kop kan spelen?

Groet,

Pieter
 
Je zit bij een cocktailtafel tegenover elkaar, je speelt dan om en om.
Als de ene af is draait het scherm voor de speler die tegenover hem zit.
Erg tof!

Ik heb nog een leuke staan in het ngc, maar kom er niet aan toe om hem af te maken.
 
Psykick":1cq9zofh said:
Je zit bij een cocktailtafel tegenover elkaar, je speelt dan om en om. Als de ene af is draait het scherm voor de speler die tegenover hem zit.
Erg tof!

Okay dus het concept is meer spelen om de beurt dan tegelijkertijd tegen elkaar?

MAME werkt met een splitscreen optie en in alle eerlijkheid vind ik dat nu juist weer een beetje jammer. De reden daarvoor is dat je de resolutie van het spel zelf verkleint en ik het juist leuker vind dat je op een groter scherm speelt. Meer het gevoel dat je echt in het spel zit.

Psykick":1cq9zofh said:
Ik heb nog een leuke staan in het ngc, maar kom er niet aan toe om hem af te maken.

Als je het leuk vindt kunnen wij dit ook wel in het supergun project gieten? 2 vliegen in 1 klap. Maar dat bespreken wij de 4de anders wel.

Welke spellen zijn traditioneel gezien dan echte cocktailtafel games?

Groet,

Pieter
 
Die cocktailtafel waren in de begintijd van spaceinvaders en later ook pacman,galaxians.
Dus begin jaren 80. Toen het allemaal zo´n beetje begon. Naar mijn weten zijn het ook allemaal
vertical games...

Orgineel zitten er maar aan 2 kanten joysticks maar je kunt nu ook kits krijgen dat aan de zijkant
ook nog joysticks zitten zodat je ook horizontalgames gespeeld kunnen worden.
http://gremlinsolutions.co.uk/cocktailcabkits.php

Die orginele zijn ook heel laag, kun je ook gebruiken als voetenbankje als je op de bank zit :P

16.jpg
 
Sphere":1slgutk7 said:
Psykick":1slgutk7 said:
Je zit bij een cocktailtafel tegenover elkaar, je speelt dan om en om. Als de ene af is draait het scherm voor de speler die tegenover hem zit.
Erg tof!

Okay dus het concept is meer spelen om de beurt dan tegelijkertijd tegen elkaar?

MAME werkt met een splitscreen optie en in alle eerlijkheid vind ik dat nu juist weer een beetje jammer. De reden daarvoor is dat je de resolutie van het spel zelf verkleint en ik het juist leuker vind dat je op een groter scherm speelt. Meer het gevoel dat je echt in het spel zit.

Psykick":1slgutk7 said:
Ik heb nog een leuke staan in het ngc, maar kom er niet aan toe om hem af te maken.

Als je het leuk vindt kunnen wij dit ook wel in het supergun project gieten? 2 vliegen in 1 klap. Maar dat bespreken wij de 4de anders wel.

Welke spellen zijn traditioneel gezien dan echte cocktailtafel games?

Groet,

Pieter

Ik weet niet wat je precies bedoeld met "in het supergun project gieten" maar dit is op een zichzelf staand project waar alles van klaar ligt en alleen nog in elkaar gezt moet worden. Heeft alleen rondom de panels nog wat werk nodig en dan is het knallen. Er gaat een originele 25th Anniversary Pacman/Galaga board in 8) Te bruut ;)

Maar als je wilt meehelpen en dat je dan gelijk ook ziet hoe een kast in elkaar zit, ben je altijd welkom.
 
Psykick":1l80jvcu said:
Maar als je wilt meehelpen en dat je dan gelijk ook ziet hoe een kast in elkaar zit, ben je altijd welkom.

Precies mijn gedachte, dat lijkt mij leuk :D thanks!
 
Cocktail games zijn niet altijd vertikaal, maar meestal wel. Echter, Williams heeft ook cocktails voor horizontale games uitgebracht, bijvoorbeeld Joust en Robotron (echt vette game). En er zijn er meer, Asteroids bijvoorbeeld.

Hoewel cocktails er leuk uit zien, vind ik ze niet echt praktisch, want te laag om echt comfortabel achter te zitten en ze hebben veel ruimte nodig.

Ovetigens heb ik ook nog een cocktail project staan, een Nintendo licenced Donkey Kong, maar dat zal wel altijd een project blijven, vrees ik.

Trouwens prachtige foto's Pieter. :-) Ik moet er ook echt een keer naar toe.
 
inderdaad, die Williams cocktails zijn echt fantastisch maar helaas erg kostbaar en moeilijk te vinden.

DSCF1416.jpg

AJ_Roby_CT.jpg
 
Back
Top