What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Citytrip Tokyo

Ik kan ook bevestigen dat op de grond slapen mijn rug niet heeft belast.
De kamer was heel klein maar ja je slaapt er alleen maar en het dwingt iedereen
in het hotel om avonds in de lobby te zitten. We zijn heel veel gezellige mensen
tegengekomen en hebben veel tips uitgewisseld.

Vlak bij de metro haltes van Shinjuku vind je nog wat stores en arcades.
Zelf heb ik het meeste gehaald bij Softmap.
 
rklok":2z0mqaxo said:

helemaal mee eens
ben 3 keer in japan geweest en heb ook 3 keer hier verbleven in ueno
lekker centraal in tokyo en alles zeer makkelijk bereikbaar
bijvoorbeeld akihbra 3 haltes verder met metro
Ameyoko winkel straat op loop afstand ( hier zit ook een taito arcade )
asakusa Sensoji Temple op loop afstand
Sky Tree ( 2 a 3 haltes met metro )

metro reais van narita airport naar ueno station kost 1000 Yen daarna 5 a 10 min lopen naar hotel of met de metro in 2 minuten

mijn mening is dat je in akihabra alles wel makkelijk vind ook zonder kaart
Met eten nooit geen problemen gehad ( rklok hoe heet dat sushi restaurant ook al weer ? )

even nog een tip over geld pinnen als je pint met een meastro pinpas kan je alleen maar pinnen bij de japanse postbank ( te herken aan een T met een streep je erboven ) en 30.000 yen was voor mij het maximaale wat ik per dag kon pinnen ( ik heb zelf abn-amro ) dit was vorig jaar augustus.
met credit card is het allemaal geen probleem
 
Naar Japan gaan vond ik echt retetof, ik wil sowieso binnen een paar jaar weer. Maar goed, mijn 2 cents :D :

Heb zelf in Tokyo in een hotel in De wijk Minato geslapen, is vlakbij Roppongi. Qua shops lekker door Akihabara slenteren, maar goedkoop is anders. Naast Super Potato kun je ook helemaal los aan bij G-Front (heb daar wat mvs titels gescoord)

Ik had vooraf een avond cursus Japans gevold in Utrecht, maar ik heb het bijna niet nodig gehad. Met een paar woordjes en wat handgebaren kom je ver en de Japanners zijn echt superbehulpzaam. Wel heb ik twee keer gebruik gemaakt van de Tap & Say-app op mn iPhone, en de Lonely Planet was ook handig.

O ja, wat pinnen betreft: ik kon ook tot 30000 yen pinnen in 7-11 filialen (zitten echt overal) en dit was afgelopen oktober, dus misschien iets recents? Wel even checken of je je pinpas (mijne is zo'n maestro/cirrus kaart) ook buiten de EU kunt gebruiken want sommige banken zetten dat ineens 'dicht'.

Tokyo was top, maar Kyoto had wel een heel bijzondere sfeer - zeker bezoeken als er bent.

Nog een andere tip: ik heb in Japan gebruik gemaakt van een bagage bezorg dienst, erg makkelijk. Volgens mij heten ze Yamato Takuhaibin of zoiets, je herkent ze aan een logo met een zwarte kat die een zwarte kitten beet heeft in haar nek. Veel Cricle K's en 7-11's hebben dat logo ook, en dan kun je daar ook je bagage droppen en ophalen. Supervriendelie hulp, en is niet 1 keer mis gegaan.

http://www.kuronekoyamato.co.jp/english/

Hopelijk heb je hier iets aan, in ieder geval alvast veel plezier!!!
 
Dit wordt de planning voor mijn vakantie Japan.

dag 1 donderdag: reis
Dag 2 vrijdag : Tokyo (Hotel ligt 250 meter van Akihabara)
Dag 3 zaterdag: Tokyo
Dag 4 zondag: Tokyo
Dag 5 maandag: Tokyo en op en neer naar Kiso Valley
Dag 6 dinsdag: Hakone ( mt. Fuji)
Dag 7 woensdag: Kyoto
Dag 8 donderdag: Kyoto
Dag 9 vrijdag: Tokyo (Capsule hotel)
Dag 10 zaterdag: Tokyo
Dag 11 zondag: terug naar Amsterdam
 
Gaaf. Ik zou je aanraden een dag Tokyo in te ruilen voor Osaka en naar Den Den Town te gaan i.p.v. 'nog een keer' Akihabara.
 
Ken":3lzvouon said:
Gaaf. Ik zou je aanraden een dag Tokyo in te ruilen voor Osaka en naar Den Den Town te gaan i.p.v. 'nog een keer' Akihabara.

Japanse variant op den den is ten ten :
 
Supergaaf, maar volgens mij ook superkort

Klopt, maar superlang bij mijn gezin weg. dit is voor het eerst dat ik zo lang weg ben sinds ik met mijn vrouw samenwoon. 10 was wel ff de max voor nu.

Gaaf. Ik zou je aanraden een dag Tokyo in te ruilen voor Osaka en naar Den Den Town te gaan i.p.v. 'nog een keer' Akihabara.

Wie weet, maar we willen meer zien dan akihabara. En het paleis van osaka was ook nog iets wat ik graag bekijken wilde. We zien wel, na een tijdje wordt je ook wel tempel moe, en sla je misschien een gamecenter over. We kunnen alle hotels tot 1 dag ervoor annuleren (kosteloos). Dus wie weet......van Kyoto naar Osaka en dan terug. We vliegen 's avonds terug. de laatste dag tijd zat om nog ff te shoppen in tokyo.

En ik ben mijn bezoekjes Japan niet van plan het bij 1 keer te laten.
Maar eerst nog New York van mijn top 5 citytrips afstrepen, en dan wil mijn vrouw wel mee 8)
 
Da Dude":18nj2yos said:
Supergaaf, maar volgens mij ook superkort

Klopt, maar superlang bij mijn gezin weg. dit is voor het eerst dat ik zo lang weg ben sinds ik met mijn vrouw samenwoon. 10 was wel ff de max voor nu.

Ik moest even een traantje wegpinken :cry: :mrgreen:
 
PS Ken

Gaaf. Ik zou je aanraden een dag Tokyo in te ruilen voor Osaka en naar Den Den Town te gaan i.p.v. 'nog een keer' Akihabara.

Zit daar veel verschil tussen? of is het meer van hetzelfde?
 
Den Den Town is wel meer van hetzelfde, maar je zult er eerder echt iets vinden. Akihabara is tegenwoordig imo alleen nog leuk om rond te kijken en wat arcades te bezoeken, echt heel veel retro stuff ga je er niet meer vinden voor normale prijzen wat in Den Den Town nog wel eens gebeurd. Dat is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring en wat ik steeds vaker lees van anderen. En Osaka is gewoon een gave stad, anders dan Tokyo en echt de moeite waard voor 1 dag (helemaal met uitstapje naar Nara van een paar uurtjes).
 
Bedankt voor de tip.

Ik hoorde juist dat als je kyoto en Tokyo bezoekt, osaka een beetje overbodig was.
Nou heroverweging waard.

thanks-for-the-info.jpg
 
Hakone is trouwens ook nice, mooie omgeving. Met mooi weer kun je vanaf Mt. Komagatake de oceaan zien. Alleen niet heul veul keus qua hotel, en het hotel waar ik sliep (Fujiya) was best prijzig.
 
hahaha, nouja Osaka wordt em niet deze keer, of we moeten Kyoto alles bekeken hebben in 1 dag.
Volgende keer dan maar
En veel ouwe games zal ik toch niet kopen. heb geen 8 en 16 bit consoles meer dankzij mijn pandora
 
Back
Top