What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

CaveUi en Mame setup

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Om mijn originele Cave games een beetje te sparen, ben ik wat aan het klungelen gegaan met CaveUi. Ik heb een goede setup draaien, onder Mala, maar .... met een framerate van ongeveer 10 fps! :D

Wat niet verwonderlijk is aangezien ik hiervoor een ongeveer 10 jaar oude PC gebruik met een navenant zwakke AMD processor.

Vraag: wie kan mij een micro ATX board aanbevelen, hoeveel geheugen heb ik nodig en welke processor? Alles el cheapo uiteraard. De micro ATX moet on board video hebben die overweg kan met soft15K. De kracht van de video chipset is minder belangrijk, Oudere versies van Mame (pre 0.107) en volgens mij ook CaveUi doen zo goed als al het video rekenwerk via de CPU.
 
Cool, kende CaveUi niet. Ook maar eens proberen.

Er is trouwens ook 'Shumpmame', gebaseerd op mameplus, die toevallig vorige week is geupdate naar versie 4.

Die ondersteund alle nieuwe spellen die ook in de huidige versie van mame (0.148 op het moment van typen) zitten.

Meer info:
http://shmupmame.wordpress.com/
 
Volgens mij is die grafische chipset niet soft15K compatible. En het is een mini ATX, ik zoek een micro ATX.
 
Haha sorry had nog geen koffie op ik denk ik help je
Maar goed alternate heeft een hoop misschien zit er wat tussen
 
Bestaat alweer een tijdje, maar vond het nog niet lekker genoeg werken en nog teveel tweaken, wat dan de hoofdmoot wordt ipv het spelen.

Videocard on board die compatible is met soft15k is wel lastig Erik, zijn er volgens mij niet veel.
Waarom niet een videocard die compatible is? Als het de ruimte is heb ik anders wel een kabel voor je die in de AGP of PCI slot gaat en waar je dan je videokaart op aan kan sluiten, zodat hij niet rechtop hoeft te staan, maar je hem dus ook gewoon olat op je moederboard kunt leggen, handig ;)
 
Zal thuis even kijken welke type mobo ik gebruik. Werkt uitstekend met soft15khz alhoewel ik later toch een arcadevga kaartje heb aangeschaft.
 
Hey Eric,

Ik heb een Asrock N68-G53 met quad core amd processor + 4gb geheugen en een arcadevga 2 kaartje. Werkt als een zonnetje zonder gesodemieter met die soft15khz.

Heb je al iets gekocht?
 
MarioSanchez":2d591u5y said:
Hey Eric,

Ik heb een Asrock N68-G53 met quad core amd processor + 4gb geheugen en een arcadevga 2 kaartje. Werkt als een zonnetje zonder gesodemieter met die soft15khz.

Heb je al iets gekocht?

Nee, nog niet. Bedankt voor de tip want ik ben nog steeds aan het rondkijken.

Maarre ..... waarom én ArcadeVGA én soft15K. Één van de twee is overbodig (en ik hoop de ArcadeVGA, want dan draait dit mobo dus met soft15K).

Ik kan jouw specifiek moederbord model niet zo gauw op het www vinden, wel de N68-GS en die heeft onboard Nvidia Geforce 7025 graphics, die wel met soft15K overweg kan. Dus wellicht is jouw moederboard een goede en goedkope keuze.
 
ckong":3pci3goj said:
MarioSanchez":3pci3goj said:
Hey Eric,

Ik heb een Asrock N68-G53 met quad core amd processor + 4gb geheugen en een arcadevga 2 kaartje. Werkt als een zonnetje zonder gesodemieter met die soft15khz.

Heb je al iets gekocht?

Nee, nog niet. Bedankt voor de tip want ik ben nog steeds aan het rondkijken.

Maarre ..... waarom én ArcadeVGA én soft15K. Één van de twee is overbodig (en ik hoop de ArcadeVGA, want dan draait dit mobo dus met soft15K).

Werkt als een zonnetje zonder gesodemieter met die soft15khz.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
lol maakt niks eric en bedankt voor het antwoord studentzki :D

prima bordje voor weinig. gekocht bij alternate.nl trouwens.
asrock!
 
MarioSanchez":pt1c7ase said:
lol maakt niks eric en bedankt voor het antwoord studentzki :D

prima bordje voor weinig. gekocht bij alternate.nl trouwens.
asrock!

neeeeeeeee... alterneeeeeeeet ;) heb 2 jaar gewerkt bij die dwazen ;)
 
Jinxz":1dnu98c7 said:
neeeeeeeee... alterneeeeeeeet ;) heb 2 jaar gewerkt bij die dwazen ;)

Ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ik heb ook nog hamburgers gebakken bij de Mac.... maar dat doet er niet toe :P
 
Nou, ik heb inderdaad een ASRock gekocht, bij Alternate, de ASRock 880GM-LE FX, samen met 4 GB geheugen en een quadcore processor. Genoeg voor Caveui, hoop ik, en voor typex2 emulatie, en andere leuke dingen.

En ik ga eerst aan de slag met soft15K, want dat kan de onboard ATI Radeon HD4250 aan. Mocht dat toch niets worden, dan kan ik altijd nog overgaan op wat anders qua videoverwerking.
 
Moet wel ckong... typex2 is geen emulatie dus dat wordt knallen :)

Misschien moet je je videokaart updaten voor x2...

x1 moet sowieso wel draaien.
 
lol guys, alternate is een stuk goedkoper dan de meeste in nl en ze hebben stock in vergelijking met vele andere shops.
goeie keus eric. ben henieuwd naar je bevindingen. veel plezier!!!
 
Back
Top