What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Castle no Shikigami 2 voor de PlayStation 2 (PAL!)

General Wong

Combo Keeper
Ik was net aan het rondneuzen op ebay naar shmups voor de Japanse Dreamcast, aangezien ik binnenkort toch een VGA wil kopen om op mijn monitor te kunnen spelen en het me dan wel vet lijkt om een paar vette shmups paraat te hebben staan. Maar toen ik naar Castle no Shikigami 2 zocht kwam ik opeens bij een PAL release van deze game voor de PlayStation 2 uit. Op de een of andere manier is deze helemaal langs me heen gegaan. Uiteraard heb ik mezelf niet in kunnen houden en direct op nu kopen geklikt. Ik heb hem dus pas net gekocht/betaald, dus ik weet niet wat ik er zelf van vind, maar ik zou graag jullie mening horen over dit spel.



castle-shikigami-2-saved_1.jpg


castle-shikigami-2-saved_2.jpg


castle-shikigami-2-saved_4.jpg
 
Nog nooit van gehoord maar is zo te zien best goedkoop op eBay te vinden =)
Misschien pluk ik hem vandeweek eventjes van eBay, ik bekijk zelf nog even wat reviews ed voor ik tot kopen beslis :)

Het ziet er naar mijn idee best goed uit, ik wil alleen meer weten over de gameplay :)
 
Persoonlijk vindt ik het een super vette game, velen zullen hem leuk vinden maar niet bijzonder goed.

Eenvoudig maar leuk systeem; hoe dichter je bij de kogels "vliegt" hoe krachtiger je eigen kogels worden.

Speelt gewoon lekker weg, goede gameplay, leuke grapics en veel chars met merkbare verschillen.
Soundtrack vondt ik zelf ook erg goed.
Wat ik ook leuk vindt is dat je uit 2 mode's kiezen; originele soundtrack en remix soundtrack.

En idd een leuke prijs, DC versie is aanzienlijk duurder, deeltje 3 komt volgens mij ook op de ps2
 
Dus hoe dichter je bij het punt komt waaruit de kogels komen, hoe krachtiger je eigen kogels worden? Lijkt me best vet eigenlijk =) Heb mn geld nu nodig maar na de vakantie even kopen ^^
 
Uitgebracht door Play It toch? Dan zou je 'em gewoon bij elke winkel voor 14,99 kunnen bestellen.
 
ManoRevolver":3vp0d8xc said:
Uitgebracht door Play It toch? Dan zou je 'em gewoon bij elke winkel voor 14,99 kunnen bestellen.

Heb het even bekeken en jahoor; Klik

Daar staat de cover trouwens wel anders dan velen op eBay neerzetten, welke is nou de PAL cover? :roll:
 
Gungrave":2lb6n4s4 said:
ManoRevolver":2lb6n4s4 said:
Uitgebracht door Play It toch? Dan zou je 'em gewoon bij elke winkel voor 14,99 kunnen bestellen.

Heb het even bekeken en jahoor; Klik

Daar staat de cover trouwens wel anders dan velen op eBay neerzetten, welke is nou de PAL cover? :roll:

De cover die je ziet op Ebay.
 
Shikigami no Shiro is aardig, met aardige artwork en aardige gameplay.
Vergeleken met de keihard beukende shooters van CAVE en kornuiten valt het echter in het niet en is Raiden III, tevens van Taito (Type X board) wellicht een betere optie.
Desalniettemin een goede aankoop. Deel 3 van Shikigami no Shiro vind ik trouwens behoorlijk tegenvallen, geef mij dan maar Espgaluda II die tegelijktijd is gereleased.
 
Ken":t07fakcx said:
Shikigami no Shiro is aardig, met aardige artwork en aardige gameplay.
Vergeleken met de keihard beukende shooters van CAVE en kornuiten valt het echter in het niet en is Raiden III, tevens van Taito (Type X board) wellicht een betere optie.
Desalniettemin een goede aankoop. Deel 3 van Shikigami no Shiro vind ik trouwens behoorlijk tegenvallen, geef mij dan maar Espgaluda II die tegelijktijd is gereleased.

Probleem is dat die games niet PAL zijn (en mijn PS2 niet is omgebouwd). En het prijskaartje van dit spel speelt natuurlijk ook een rol, erg lekker. Ik heb er trouwens meer voor betaald dan bij bol, hehe.
 
Idd Wong, ik heb em maar meteen besteld bij BOL want voor dat geld laat ik em niet liggen. Ik speel nu wat meer PS2 de laatste tijd (even de stapel games die ik nooit aangeraakt heb wegwerken ;)) en daar kan Shikigami 2 wel bij 😉 Ook wel tof dat het een PAL release betreft, scheelt weer een hoop.

De DC versie is idd erg prijzig vergeleken bij de PS2 versie, ik geloof rond de 70 - 80 euro
 
Ik heb deze game nu even gespeeld en ik moet zeggen dat hij enorm vet is en uitgebreid. Het is absoluut geen meesterwerkje en ik gok zo dat de overzetting behoorlijk wat steekjes laat vallen, maar wat een coole game! Echt de moeite waard voor dit geld.
 
Ik heb de game gisteren binnen gekregen.. althans in Nederland. Over 2 weken heb ik em hier in Z-A. De DC versie zal ongetwijfeld beter zijn met VGA support, maar goed voor die prijs is het een aanradertje
 
Hoe langer ik het spel speel, hoe enthousiaster ik eigenlijk wordt over dit spel. Zal er binnenkort maar eens een review over gaan schrijven denk ik, dit spel verdient het namelijk echt om gespeeld te worden. Hoe langer ik speel, hoe vetter ik hem vind worden. Ik heb trouwens ook maar gelijk Mobile Light Force 2 gekocht op ebay :D, de voorganger van CoS2.
 
General Wong":2iy9ma5e said:
Hoe langer ik het spel speel, hoe enthousiaster ik eigenlijk wordt over dit spel. Zal er binnenkort maar eens een review over gaan schrijven denk ik, dit spel verdient het namelijk echt om gespeeld te worden. Hoe langer ik speel, hoe vetter ik hem vind worden. Ik heb trouwens ook maar gelijk Mobile Light Force 2 gekocht op ebay :D, de voorganger van CoS2.

die cover is gewoon te vet :lol:
 
DreamerNL":abrtorj4 said:
General Wong":abrtorj4 said:
Hoe langer ik het spel speel, hoe enthousiaster ik eigenlijk wordt over dit spel. Zal er binnenkort maar eens een review over gaan schrijven denk ik, dit spel verdient het namelijk echt om gespeeld te worden. Hoe langer ik speel, hoe vetter ik hem vind worden. Ik heb trouwens ook maar gelijk Mobile Light Force 2 gekocht op ebay :D, de voorganger van CoS2.

die cover is gewoon te vet :lol:

Ik vind hem echt enorm nep :P

B0006OK384.03.LZZZZZZZ.jpg


Ergste is nog wel dat het exact dezelfde is als bij het eerste deel voor de PlayStation:

MobileLightForcePSX24.jpg
 
Castle Shikigame II vandaag voor een tientje gekocht bij Bart Smit :D.
 
Wat ik erg vet vind is hoe de bazen in delen zijn opgedeeld, en elke keer als je een deel van de baas heb verslagen zijn patronen anders worden. Erg tof.
 
Ja inderdaad.. De game oogt best tof moet ik zeggen en de muziek is catchy!

Voor die tien euro kan je geen bult vallen, zeker niet voor hetgeen wat je ervoor terug krijgt.

Iemand deze game al helemaal uitgespeeld met vette highscores? ;)

Offtopic; Mano, hoe cheap was Donkey Konga 2 met bongo's by BS? :P
 
Back
Top