What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Da Dude":25z340yt said:
waiwainl":25z340yt said:
'Aan de deur?' Doet je internet het niet? :-)

Ik heb geen printer thuis meer. Al jaren niet meer. Kan goedkoop printen op mijn werk.
Legaal dan. Als ik voor 15 euro geprint heb gaat dat automatisch van mijn loon af.
Gebeurd om de paar jaar

Ik heb de ticket gewoon op mijn mobiel, werkt net zo goed :-)
 
Op de app van het ad staan nog een aantal foto's en een verwijzing naar het event.
Veel plezier allemaal.
 
Was een mooie dag vandaag!!!! Waarbij weer flink gelachen is.
Buiten stond de gametainer van ronnie, met onder andere Mario gp 2, HOTD4, verschillende capcom cutes en taito nesys. Mooi setup, dus het plezier begon buiten al.

Binnen in de hal na de kassa stond jinxz met zijn winkel en een andere retrowinkel. Bij jinxz stonden twee vewlixen, waar we gek genoeg de meeste tijd hebben doorgebracht om een sfIV toernooi te spelen. Verder twee arcadehallen, waarbij in de ene verschillende klassieke cabineten stonden, outrun dlx, HOTD2, mk2. In de andere stonden oude consoles (amiga, Commodore, dreamcast, neo geo cd, super nes, megadrive e.a), daarnaast waren er in die hal id5, chabudai (tafel gooien) en een 'verloren' NAC aanwezig. Vooral het tafel gooien leverde hilarische taferelen op (we hebben een filmpje van een schreeuwende steertmans, op verzoek beschikbaar).

Mijn persoonlijke mening: organisatie en sfeer supervriendelijk en gezellig (leuk om verschillende forumleden te zien waaronder cthulhu en anunaki), duidelijk minder bezoekers en hierdoor wel veel meer ruimte. Indeling beneden vond ik niet handig, vorig jaar stond er meer beneden waardoor het beter was voor de verkopers (meer mensen beneden). Enige minpuntje vond ik het gebrek aan candy's en ik hoop dan ook van harte dat nozomi volgend jaar weer van de partij is :mrgreen:
 
Zo, net terug in het hotel. Het was vandaag een geweldige dag, alles liep gesmeerd en we hebben veel mensen kennis laten maken met Retro gamen. Het was wel rustiger dan de zaterdag vorig jaar, we hebben ongeveer 600-700 mensen gehad vandaag. Het was voor ons te mooi weer. :D ik vond dit persoonlijk wel prettig want vorig jaar waren er soms lange wachtrijen bij games, nu kon iedereen overal goed bij.

De kasten van dexx en jinxz hadden veel bekijks en dat leverde vaak mooie gameplay beelden op. Maar de klassieke kasten en consoles trokken ook veel gamers en andere geïnteresseerden, net als de expositie over de pre-mario periode van Nintendo, pixel art en het overzicht van de Lucas Arts games. En bij het optreden van Chiptunes ging het publiek uitzijn dak. 8) Tenslotte had het jeugdjournaal vanavond een erg goed item over The Retro Game Experience, goede reclame voor morgen. Onze Eurocade hal kwam prachtig in beeld en daar zijn we trots op. :P

Na de normale sluitingstijd zijn we doorgegaan met een privé party van ongeveer 70 arcade vrienden en andere relaties, tot een uur of twaalf. Dat was top, gamers onder elkaar. :D :D Morgen alweer de laatste dag, de tijd gaat snel.

Voor foto's, zie de Facebook pagina van Eurocade.

@marcosan, nozomi was wel degelijk aanwezig. Wat dacht je van Jinxz, Dexx, Anunaki, gyruss en ondergetekende. Of begrijp ik je niet goed?

By the way, wat is Darius Burst vet zeg. :D
 
ckong":takloa2c said:
@marcosan, nozomi was wel degelijk aanwezig. Wat dacht je van Jinxz, Dexx, Anunaki, gyruss en ondergetekende. Of begrijp ik je niet goed?

Uhm Erik, welke van deze namen is een van de oprichters? Als jullie nu weer de krachten zouden bundelen, dan zou het event nog zo veel vetter zijn geweest. Misschien begrijpen wij elkaar beter wanneer je oktober bij overkill komt kijken, dan krijg je een indruk van wat ik precies bedoel :mrgreen:
 
Uhm Marcosan, is nozomi synoniem voor een stuk of 5 leden. Ik dacht het niet, nozomi is een community die uit veel leden bestaat. Het NGC is een initiatief van de oprichters, dus ik denk dat je dat bedoelt. Je haalt twee dingen door elkaar 😉

En je begrijpt ook nog niet helemaal wat de RGE in houdt, IMO. De RGE is een expositie over retro gamen, het is duidelijk niet bedoeld als een gathering van en voor gamers. Daarvoor hebben we onder andere overkill, Eurocade en andere bijeenkomsten.

Overigens hebben we begin van het jaar al aan de NGC oprichters gevraagd of ze weer willen meedoen aan de 2014 editie, maar zoals eerder al aangegeven is deze samenwerking om diverse redenen niet tot stand gekomen. We weten nog niet of er een volgende editie komt, al dan niet in een andere vorm, maar reken ook in de toekomst niet op een samenwerking, in ieder geval niet met Eurocade. Trouwens, verder inhoudelijke discussies over deze samenwerking zouden alleen gevoerd moeten worden tussen NGC en Eurocade, nozomi als community heeft hier geen rol in.

Game on!
 
Gisteren geweest en het was top! Super gezellig, forum lui ontmoet en waarschijnlijk ook langs een hoop gelopen die ik niet van gezicht ken :-)

Bishibashi en de tafel werper waren helemaal te gek.
DariusEx heb ik me zeker 1.5 uur in vermaakt!
Zelfs kostelijk vermaakt met Lunar Lander :-D

Jammer dat ik al om 3u weg moest (verjaardag) :-/


Verbeterpunt voor volgend jaar, als het een expositie moet zijn, dan mis ik voornamelijk:

- achtergrond informatie van de cabs en de retro consoles die er staan
- tijdlijnen
- rode draad in de opzet, nu stond van alles door elkaar

Het was nu echt een goede gathering voor gamers en wanna-be-gamers - wel een echte experience, geen expositie.
 
Gyruss":1rv34mqi said:

Leuk item...altijd leuk om de mening van kinderen te horen over dit soort spellen.

Was gisteren een zeer geslaagde dag met veel leuke spellen en mensen. Vooral Chabudai Gaeshi (Tafelomsodemieterspel) en Discs of Tron waren geweldig. Dit jaar minder bezoekers, maar wel verhoudingsgewijs meer mensen die specifiek voor dit event kwamen omdat er geen andere expositie gelijktijdig was zoals vorig jaar.
Mooie (luidruchtige) cabs en in de arcadehal keiharde jaren 80 muziek...wat wil je nog meer?
Jammer alleen dat de mensen van de Antiques Game Roadshow geen verstand hadden van de drie Japanse importspellen die ik meegebracht had...gelukkig konden ze toch wel veel achtergrondinformatie over de consoles delen (leuk voor de mensen in de zaal die nog nooit van een AES hadden gehoord...waren er schrikbarend veel overigens).
 
Kon er jammer genoeg niet bij zijn dit jaar, maar klinkt goed! Iemand nog een bak mooie foto's van het event om te delen?
 
Niet echt mooie foto's maar ik heb er een paar gemaakt voordat ik besloot m'n toestel weer in de auto te leggen.

_DSC8831.jpg


_DSC8834.jpg


_DSC8845.jpg


_DSC8847.jpg


_DSC8858.jpg


_DSC8861.jpg
 
ckong":ggx18qi8 said:
Uhm Marcosan, is nozomi synoniem voor een stuk of 5 leden. Ik dacht het niet, nozomi is een community die uit veel leden bestaat. Het NGC is een initiatief van de oprichters, dus ik denk dat je dat bedoelt. Je haalt twee dingen door elkaar 😉

En je begrijpt ook nog niet helemaal wat de RGE in houdt, IMO. De RGE is een expositie over retro gamen, het is duidelijk niet bedoeld als een gathering van en voor gamers. Daarvoor hebben we onder andere overkill, Eurocade en andere bijeenkomsten.

Overigens hebben we begin van het jaar al aan de NGC oprichters gevraagd of ze weer willen meedoen aan de 2014 editie, maar zoals eerder al aangegeven is deze samenwerking om diverse redenen niet tot stand gekomen. We weten nog niet of er een volgende editie komt, al dan niet in een andere vorm, maar reken ook in de toekomst niet op een samenwerking, in ieder geval niet met Eurocade. Trouwens, verder inhoudelijke discussies over deze samenwerking zouden alleen gevoerd moeten worden tussen NGC en Eurocade, nozomi als community heeft hier geen rol in.

Game on!

Eigenlijk ben ik je gratis advies aan het geven en het baart me wel enige zorgen dat jij zo in hokjes blijft denken (rge gaat over retrogamen, overkill en eurocade zijn voor gamers). Ik denk namelijk dat er veel overlap zit tussen wat betreft de mensen die hierop afkomen. Je bent zelf een voorbeeld; je collect klassieke kasten, maar hebt ook candy's. Persoonlijk vind ik het spelen van een game namelijk veel leuker dan er naar kijken (expositie). Daarnaast snap ik dan ook niet zo goed waarom er dan op nozomi wordt opgeroepen om te komen (hier zitten voornamelijk gamers van Japanse videogames en arcade)

Door vast te houden aan deze manier van denken, denk ik juist dat dat er geen nieuwe editie zal komen van de rge als apart event, omdat de groep die er dan op afkomt te klein is, eigenlijk zag ik het levende bewijs gister (zaterdag). Geloof mij maar het verminderde bezoekersaantal had echt niet alleen te maken met het weer :!: maar ook wel degelijk met het aanbod. Er wordt nu door 4 nozomileden getwijfeld of het volgend jaar wel de moeite waard is. Ik zou zeggen, neem dit signaal te harte.
Daarnaast vindt ik het bijzonder wat je verder nog zegt: 'is nozomi synoniem voor een stuk of 5 leden. Ik dacht het niet. Nozomi is een community die uit veel leden bestaat''. Hier ben ik het helemaal mee eens.

Van die community maak ik deel uit, net als jij (hoop ik). Dus laten we naar elkaar luisteren :mrgreen:
Imho is de retro game experience alleen levensvatbaar als je gaat samenwerken met andere partijen
 
ckong":ky2ndgib said:
...En een 'retro' game, die later dit jaar voor de XBOX One gereleased gaat worden: Lovers in a Dangerous Spacetime :D

Het is een 2-player coop game, in de stijl van de Arcade klassieker Asteroids, maar dan met een modern sausje. Dit is dus een wereldprimeur en een unieke kans om een nog niet uitgekomen game te spelen. Kun je later mooi aan je kleinkinderen vertellen. :D

De game is in een 'Asteroids de luxe' achtige dedicated cabinet geplaatst.

Hier een video van de game:




Stay tuned voor meer opmerkelijke toevoegingen aan de game lijst! 8)

Vandaag enorm genoten van al het moois! En ik was helemaal weg van 'Lovers in a dangerous spacetime" :-) Ik hoop dat het dedicated cab ook op de markt komt, maar anders moeten we ons hier maar 'behelpen' met een Xbox one versie :-)


Super bedankt, organisatie!
 
Marcosan30":2l9ok6qp said:
ckong":2l9ok6qp said:
Uhm Marcosan, is nozomi synoniem voor een stuk of 5 leden. Ik dacht het niet, nozomi is een community die uit veel leden bestaat. Het NGC is een initiatief van de oprichters, dus ik denk dat je dat bedoelt. Je haalt twee dingen door elkaar 😉

En je begrijpt ook nog niet helemaal wat de RGE in houdt, IMO. De RGE is een expositie over retro gamen, het is duidelijk niet bedoeld als een gathering van en voor gamers. Daarvoor hebben we onder andere overkill, Eurocade en andere bijeenkomsten.

Overigens hebben we begin van het jaar al aan de NGC oprichters gevraagd of ze weer willen meedoen aan de 2014 editie, maar zoals eerder al aangegeven is deze samenwerking om diverse redenen niet tot stand gekomen. We weten nog niet of er een volgende editie komt, al dan niet in een andere vorm, maar reken ook in de toekomst niet op een samenwerking, in ieder geval niet met Eurocade. Trouwens, verder inhoudelijke discussies over deze samenwerking zouden alleen gevoerd moeten worden tussen NGC en Eurocade, nozomi als community heeft hier geen rol in.

Game on!

Eigenlijk ben ik je gratis advies aan het geven en het baart me wel enige zorgen dat jij zo in hokjes blijft denken (rge gaat over retrogamen, overkill en eurocade zijn voor gamers). Ik denk namelijk dat er veel overlap zit tussen wat betreft de mensen die hierop afkomen. Je bent zelf een voorbeeld; je collect klassieke kasten, maar hebt ook candy's. Persoonlijk vind ik het spelen van een game namelijk veel leuker dan er naar kijken (expositie). Daarnaast snap ik dan ook niet zo goed waarom er dan op nozomi wordt opgeroepen om te komen (hier zitten voornamelijk gamers van Japanse videogames en arcade)

Door vast te houden aan deze manier van denken, denk ik juist dat dat er geen nieuwe editie zal komen van de rge als apart event, omdat de groep die er dan op afkomt te klein is, eigenlijk zag ik het levende bewijs gister (zaterdag). Geloof mij maar het verminderde bezoekersaantal had echt niet alleen te maken met het weer :!: maar ook wel degelijk met het aanbod. Er wordt nu door 4 nozomileden getwijfeld of het volgend jaar wel de moeite waard is. Ik zou zeggen, neem dit signaal te harte.
Daarnaast vindt ik het bijzonder wat je verder nog zegt: 'is nozomi synoniem voor een stuk of 5 leden. Ik dacht het niet. Nozomi is een community die uit veel leden bestaat''. Hier ben ik het helemaal mee eens.

Van die community maak ik deel uit, net als jij (hoop ik). Dus laten we naar elkaar luisteren :mrgreen:
Imho is de retro game experience alleen levensvatbaar als je gaat samenwerken met andere partijen


idd ik ben het met jullie eens,het zou wat breder kunnen worden om wat meer mensen aan te trekken.

of misschien in combinatie met een retrogame beurs!! daar is het meestal wel druk.

wel jammer dat er wat minder opkomst is (niet leuk voor degene die er zoveel werk in hebben gestoken)

volgend jaar beter zou ik zeggen

gr robert woodie collector
 
ruderudie":1k4axbz6 said:
Was het echt zo rustig dan tov vorig jaar?

Nee, het was vandaag net zo druk als vorig jaar zondag, maar je moet een beetje geluk hebben met de promotie, gisteren was het jeugdjournaal er, en dat zie je gelijk terug in alle gezinnen met kinderen die al voor de opening in de rij stonden.

Overigens waren er dit jaar meer Japanse cabs aanwezig dan de voorgaande editie, maar het merendeel was dedicated, misschien dat het daarom voor sommige bezoekers minder leek.

Anyway, we kunnen terugkijken op een zeer geslaagd weekend, veel bezoekers, veel media aandacht, een succesvolle paneldiscussie en vooral veel blije gamers. 8)

Bij deze wil ik iedereen hartelijk bedanken voor hun bezoek en bijdrage en we zien elkaar snel weer. 8)
 
Back
Top