What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Atomiswave vragen

paragonbelial

Cabinet Dweller
Ik denk over de aanschaf van een Atomiswave mainboard voor gebruik in de (2p6b) Astro City cab die ik ga aanschaffen bij Rklok. Een paar vraagjes:

1. Werkt een Atomiswave standaard op een 15/24K scherm of moet het scherm 31K kunnen draaien? Of moet ik video mods maken?
2. Die Astro heeft nu een MVS mainboard. Moet ik nog dingen aan het JAMMA harness aanpassen?
3. Heeft iemand (detail) fotos van zijn setup die hij wil delen?
4. Wat vinden jullie redelijke prijzen voor Atomiswave?
5. Zijn de bootleg boards de moeite waard of zijn er bekende issues?
6. Iets anders dat ik moet weten?


Alvast heel veel dank voor de antwoorden. Ik probeer zo veel mogelijk zelf te leren nu dus alle verdere info is welkom!
 
1. AW mobo kun je op 15 of 31K jumperen net als bij een Naomi mobo. (maar sommige games zijn op 31K wel fraaier)

2. Astro City is JAMMA dus je hoeft niets te veranderen. Atomiswave gebruik wel 5 buttons. Meestal zijn deze wel gewired op je jamma connector. Bij mijn voormalige NAC werkte het wel.

3. Nee, Maar is niet zo ingewikkeld opdat je alleen maar een JAMMA connector hoeft aan te sluiten. Voor stereo geluid heb je en apart kabeltje nodig. Wil je in de toekomst 31K draaien dan vanzelfsprekend de VGA uitgang voor video gebruiken.

4. Rond de €100 voor een AW mobo in top staat.

5. Wel de moeite waard om de meeste games goedkoop te kunnen spelen, Geen idee of er glitches zijn.

6. Je hebt dus wel 5 buttons per speler nodig op je panel. Je had het over 2p6b? 2L6B heeft maar 3 buttons per speler. (standaard JAMMA) 2L12B heb jij als panel denk ik?

Let er wel op dat je mobo perfect werkt. Je hebt vaak mobo's met defecten aan de controls. (blijven steken) Dit komt omdat de jamma connector er wel eens anderom wordt opgeprikt en dan branden de diodes door en is de aarde weg. Is wel makkelijk te verhelpen maar toch.
 
Mijn dank is groot voor de duidelijke antwoorden!

Klopt, de Astro heeft een 2P12B panel (6 buttons per speler).

Nu een mb vinden :)
 
FF miereneuken .... de 2P(layer) hoort 2L(ever) te zijn. ;-)

Maar mooi man dat je er zo vol ingaat !
 
ElPancho":nxu5nqf1 said:
FF miereneuken .... de 2P(layer) hoort 2L(ever) te zijn. ;-)

Maar mooi man dat je er zo vol ingaat !

Ah kijk, ik ben een detailfreak dus bedankt voor het mierenneuken 8)

Na het zien van Dolphin Blue en Hokuto no Ken MOET ik een AW hebben hehehe :mrgreen:
 
Same here.
Mocht je een adres weten, misschien kunnen we samen kopen om de verzendkosten te delen.
 
Ik ga binnenkort een flinke order plaatsen bij mijn vaste leverancier en die heeft ook alle titels geloof ik voor zeer schappelijke prijzen, dus wellicht kunnen jullie meebestellen? Ik laat nog wel de details weten ;)
 
Ook belangstelling voor een Awave mobo! Helemaal lekker gemaakt door de review van Rudie een tijdje terug. Mss kunnen we samen ook wat van die boots halen.
 
voor atomiswave boots heb ik ook nog wel een leuk adres. alleen de import is altijd weer verassend
 
Ik ga dit weekend eens eventjes wat zoeken naar mobo's. Als ik iets vind dat horen jullie het. (tot nu toe alleen Ebay US = overpriced).
De boots ben ik sowieso in geïnteresseerd dus laat maar weten hoe en wat, Psykick :)
 
Altijd hetzelfde als je iets zoekt niet? :) Zelfs op YHJ geen mobo's. Heb er 2 gehad voor een geweldige prijs. Geloof dat seller Mandrage of Marvetto (beide Italiaans) er net één verkocht heeft voor €90,-
 
Check fujitacom voor een mobo. Dolphin blue valt naast de gfx een beetje tegen vind ik, maar fotns is de shit. Alleen die game maakt een aanschaf van een aw wel waard.
 
Bedankt voor de tip, Rudie! Atomis mobo voor 103 euro : weet jij toevallig ook of het nieuw spul is dat op die lijst staat (kon het niet zo snel vinden). Zie er nog meer leuke dingen namelijk :)

ElPancho en Da Dude... mochten jullie nog interesse hebben dan kunnen we misschien samen bestellen ? Shipping zal ook al snel rond 100 komen, vermoed ik (dat was ik kwijt voor mijn Neo Geo AES uit Japan). En dan nog die *** douane. Laat maar weten dan stuur ik ze eens een mailtje voor info en prijsopgave. Heeft geen haast overigens.
 
Jongens, haal geen Atomiswave helemaal uit japan. Wacht gewoon even tot mar.vetto, mandraga of STV er één hebben liggen.. :-)
 
Ik kan de games iig voor 30 Euro per stuk krijgen, alleen zijn de mobo's aan de dure kant. $250 voor een mobo, dus daar moeten we idd een ander adres voor zien te vinden.
Als jullie games willen bestellen hoor ik het wel ;)
 
Thanks voor de update Hasan. Ik heb stv gemaild op AO.

Lijst van Fujita is met 2de hands pcb's, tenzij anders vermeld.
 
Thanks voor alle input. Dan wacht ik even af en kijk nog even verder voor een mobo. Games wil ik toch wel dus ik ga je een PM sturen, Psykick. Even kijken naar alle titels...
 
Mss toch handig om toch ff fujita te mailen :-)

Antwoord van Steve:

atomiswave price is 15500 x 3 = 46500 yen
with my fee 15% = 53.475 yen
shipping for 3 motherboard will be:
EMS
10,200yen
or
Economy Airmail(SAL) International parcel 8,350 yen
 
Als Fujita er 3 in voorraad heeft en dezelfde EMS charges hanteert, kom ik op een totaal van 501,- euro.
Dat is toch het verschil van 1 Atomis.

167 per stuk + douane en btw.

Ik zal Fujita eens mailen voor een prijsopgave.
 
Back
Top