What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcadebar deel 2

Hier ook een ondernemer die vanuit hobby is gestart en mijn advies is ook, héééél véél rekenen :)
Beter voorkomen dan genezen.
Had in het begin ook wat foutjes gemaakt door niet goed te rekenen, zoals alles wat ik verdiende weer investeren in de zaak en toen kwam de belasting met de OB en IB.
Had ik te weinig centjes om dat te betalen, want al mijn geld zat in mijn voorraad etc. xD
 
Ik wil je echt goed op het hart drukken dat hetgeen je nu aan het proberen bent gedoemd is te falen. Als je al aangeeft dat je "grootste probleem" de naam van je zaak is, ben je niet goed bezig.
Je wilt doelen op gamers. Dat is al je eerste fout. Gamers komen bijna hun hol niet uit en als ze dat doen gaan ze niet een colatje bij drinken achter een andere pc. Dat concept is al veel vaker geprobeerd en is altijd mislukt!

Ik kan hier een ellenlang verhaal gaan shrijven, maar heb daar nu de tijd niet voor, maar wil je wel alle valkuilen e.d. face to face in een gesprek bespreken. Een kort overzicht van vragen die je jezelf moet stellen.

- Je moet een unique selling point hebben. Waarom willen mensen naar jouw Barcade komen?
- Wat is de doelgroep?
- Kan er "goed" gegeten en gedronken worden?
- Wat zijn je openingstijden?
- Ga je met personeel werken?
- Wie gaat alle technische zaken waarnemen en oplossen?
- Geldzaken, leningen etc. etc.

Dromen is hartstikke goed, heb ik ook heel vaak gedaan. Een doel voor jezelf stellen, maar de realiteit nimmer uit het oog verliezen. Succes en als je een keer wilt praten ben je welkom!
 
Ik ben het met hasan eens over goed eten
Gelukkig is dat goed geregeld in het ngc :mrgreen:
 
De volgende opleiding wat ik wil gaan doen is hotelmanagment waarbij er geholpen word een eige bedrijfsplan te maken, tot zo ver wil ik er ook nog niets aandoen omdat ik zelf nog studerende ben en ik niet te veel tegenlijk wil gaan doen waardoor ik eventueel overspannen raak voordat ik uberhaubt begin met mijn bedrijf! hahahaha.
School, een huisje zoeken, op nieuwe school aanmelden en werkzoeken is eventjes druk genoeg dus op het moment blijft het ook nog een 'droom'.

Dus momenteel. aangezien er nog niet echt een 'plan' is vind ik een naam toch wel belangrijk, aangezien het toch wel het visitekaartje is van je bedrijf.

Zodra ik dus echt een bedrijfsplan heb. Wil ik best wel eens bij jullie allemaal komen kijken en laten zien wat ik nou werkelijk precies vanplan ben.
Ook ga ik dit doen met Isabelle & Niels voormalige eigenaren van de houtensleutel wat een jongeren trefpunt hadden maar wegens ook een rekenfout en verkeerde voorraden in te slaan behoorlijk in de schulden terecht zijn gekomen. En ook zij willen mij helpen met het opbouwen van mijn bedrijf, hulp is er dus genoeg en ik neem het ook met beide handen aan!

Het enige probleem wat ik vaker heb op forums (wat mij nu invalt) is dat ik iets fout formuleer waardoor mensen te diep op bepaalde dingen ingaan waarvoor ik dat topic dus niet gestart heb.
Daarom praat ik ook liever in persoon met mensen dan het te laten lezen, dan komt het vaak fout over.
Laten we het er op houden; dat ik overal wel aan gedacht heb, maar (nog) niet op papier heb gezet.

Ik en mijn vriend Benny, willen vooral het enige personeel worden, iemand huren voor reperaties en dan in de middag tot avonduren open te gaan. Zodat we in de ochtend dingen kunnen regelen en eventueel extra werk voor een zakcentje voorlopig te hebben zodat het bedrijf de tijd krijgt om fatsoendelijk te lopen en niet falliet te gaan in de eerste jaren.

Klein beginnen en groot uitwerken.
De inkomen bestaat vooral uit de dranklevering en frituurhapjes (of noodles en tostis, snelle happen dus).
En daarnaast de machines als extra zeg maar.

Dit is een samenvatting natuurlijk, ik weet dat het veel ingewikkelder in elkaar zit, en dat het lang gaat duren voordat het bedrijf pas werkelijk staat.

EN
van zelfsprekend,
Zijn jullie allemaal uitgenodigd om te komen op de opening van dit bedrijf hahaha!
Maar voor nu, het is een droom waar ik en mijn vriend naartoe aan het werken zijn.
 
Ok.. weet je, er is niks mis met dromen. Zeker als die dromen iets te maken hebben met arcade natuurlijk.

Nu kom je op dit forum met allerlei ideetjes waarvan je aangeeft dat ze best concreet zijn (naar de gemeente geweest enzo), en tegelijk geef je aan dat je er eigenlijk nog niet mee bezig bent, en alleen een naam zoekt.

Je moet je dan natuurlijk niet verbazen als je allerlei reacties op dit forum krijgt over wat je allemaal te doen staat om een idee als dit te realiseren.

Je zegt dat je je inderdaad realiseert wat er allemaal bij komt kijken, maar ik zie dat persoonlijk niet zo. Je komt chaotisch en dromerig over, je ideetjes zijn in de kern prima, maar er is duidelijk nog nooit echt over gesproken anders dan met je vriend.

Een paar (ongevraagde, ik weet het ;)) tips:

  • Ik weet niet waar het aan ligt, maar probeer iets te doen aan je beheersing van de nederlandse taal. Een goede beheersing van taal is echt een voorwaarde als je een bedrijfsplan moet gaan opstellen, zaken moet gaan doen met instanties en reclame moet gaan maken.
  • Laat je helpen door mensen die waarde toevoegen, niet door mensen die eerder hebben gefaald in het ondernemerschap, zoals die vrienden die je aangeeft.
  • Vergeet de naam. De naam is onbelangrijk. Het concept is belangrijk.

En als laatste:

  • Droom lekker verder, en ga hier pas weer inhoudelijk op deze plannen verder als je daadwerkelijk zover bent. Uit je verhaal te lezen duurt dat minimaal nog een jaar of 4.

Probeer je prioriteiten goed op een rij te krijgen. Niet bot bedoeld, maar hier kan werkelijk niemand iets mee. Jij ook niet.
 
voor mij zijn er 2 manieren om iets zakelijk op te zetten:
- jouw manier ( waar op zich niks mis mee is) is de "booksmart" manier. School, opleidingen, cursussen en diploma's halen om vervolgens een cv op te bouwen. Dat loont zich vervolgens als achterhoofd-kennis en dient (mijns inziens) enkel als een presentatiemiddel naar investeerds met als einddoel een grote pot geld voor een groot opgezette arcade.
- de andere manier is de "streetsmart" methode. Heel simpel, zoek een leeg staand winkelpand via een leegstand bemiddelaar en onderneem gewoon. Hou de kosten laag, knal een leuke rij machines neer en doe het gewoon. Het is ZO veel makkelijker om vervolgens te praten met investeerders omdat ze kunnen zien en voelen wat je wilt doen.

Het is goed om te dromen, het is beter om te dromen op papier maar er gaat niets boven simpelweg gezond te gaan ondernemen.
Stop met oneindig bullcrap uit boeken te halen en maak je handen vies! Goed bedoeld uiteraard :) :)
 
Back
Top