What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade screen capture

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Weet iemand een goede manier om screen captures te maken van games op je cab?
 
Je kan evt op een supergun-achtige manier de RGB signalen aftappen naar een extra SCART kabel en dan een dvd/hd recorder er naast zetten. Wel goed voor filmpjes, wat minder voor stilstaande beelden. Behalve MAME zou ik het verder niet weten eigenlijk.
 
Oude topic; maar ik heb wel een antwoord voor je.

Bij moderne pcb's met VGA aansluiting heb je een dure capture kaart nodig die met vga over weg gaan. Zoals bijvoorbeeld de duurdere kaarten van canopus, of met iets zoals dit: http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/vga2usb/

Voor de oudere PCB's die low res zijn; een supergun gebruiken of vanuit de JAMMA zelf het beeld aftappen naar composiet/scart. En dan heb je daar nog weer een capturekaart (intern in je computer) of een externe capture kast voor nodig... of natuurlijk de bovengenoemde dvd recorder optie.
 
Robert":sfbxv0gx said:
Oude topic; maar ik heb wel een antwoord voor je.

Bij moderne pcb's met VGA aansluiting heb je een dure capture kaart nodig die met vga over weg gaan. Zoals bijvoorbeeld de duurdere kaarten van canopus, of met iets zoals dit: http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/vga2usb/

Voor de oudere PCB's die low res zijn; een supergun gebruiken of vanuit de JAMMA zelf het beeld aftappen naar composiet/scart. En dan heb je daar nog weer een capturekaart (intern in je computer) of een externe capture kast voor nodig... of natuurlijk de bovengenoemde dvd recorder optie.
Wat gaat segaonline worden? forum? nieuws site?
 
Back
Top