What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade monitor adapter (viletim) CGA to VGA Scaler+SLG-3000

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Hier even een update van Viletim's adapter in combinatie met een CGA to VGA adaptor. (output 640/480 RGBs)

Bij deze, Erik bedankt 😉 , was allemaal idd erg makkelijk en had alleen wat problemen met het beeld voor de Sega (jumpers moesten weg en vergat 'auto' in te drukken op de CGA/VGA), maar beeld ziet er nu al strak uit, gewoon perfect!

Straks even een VGA kabel kopen en dan de slg-3000 ertussen knallen voor de scan-lines 😉

img7702cno.jpg

img7703x.jpg

img7704l.jpg

img7708s.jpg

:D
 
mooie pics Marc, en eitje hè.

Maar wat bedoel je met 'jumpers moesten weg'?

En straks met de SLG3000 ertussen zul je helemaal verbaasd zijn, scanlines op een LCD monitor!! In VGA modus!!! 640x480!!!! Wat kan het leven toch mooi zijn :lol:

(net als al die nieuwe extraatjes op dit forum)
 
Hey Marc/Eric, how is het voor jullie nu eigenlijk als je dit (met ook nog de slg ertussen) naast een goede CRT op RGB zet en vergelijkt? Heb je dan zoiets van "goed genoeg", of zoiets van "die CRT kan eigenlijk wel weg" ?
 
Hoe kan het nou dat ik een beetje een 'nep' gevoel krijg bij dit soort dingen?

Alsof je een knappe vrouw ziet lopen met veel make up maar weet wat voor rotkop er onder zit als de make up eraf gaat.
 
Ik zweer ook bij een vette CRT maar tis een goed alternatief voor de toekomst als er helemaal geen CRT's meer zijn. Ziet er op foto al wel strak uit trouwens.
 
Daarom vind ik het ook heel interessant idd, we zullen er toch ooit aan moeten. Of als je bv een cute met een kapotte tube hebt, als je geen ronnie heet kan je dat ook wel shaken ;)
 
Ken":13h03dkr said:
.. Alsof je een knappe vrouw ziet lopen met veel make up maar weet wat voor rotkop er onder zit als de make up eraf gaat.

En dat gaat voor de meeste vrouwen in de praktijk inderdaad op :?
 
goatboy":1mil7tbn said:
Ik zweer ook bij een vette CRT maar tis een goed alternatief voor de toekomst als er helemaal geen CRT's meer zijn. Ziet er op foto al wel strak uit trouwens.

Helemaal mee eens, en niet iedereen heeft nog een vette CRT (TV), of de ruimte er voor in hun gameroom en dan is deze combinatie, zeker met de SLG 3000 er bij, een ongelofelijk goed alternatief. Toen ik het bij mij voor het eerst zag was ik ook helemaal flabbergasted.

Overigens voor alle duidelijkheid, Viletim's adpater heeft Marc in deze setup alleen vanwege de ingebouwde sync split/amplifier functie. Dat is wel zo handig voor degenen die niet zo goed zijn met solderen en zo.
 
ckong":ho08uwwl said:
mooie pics Marc, en eitje hè.

Maar wat bedoel je met 'jumpers moesten weg'?

En straks met de SLG3000 ertussen zul je helemaal verbaasd zijn, scanlines op een LCD monitor!! In VGA modus!!! 640x480!!!! Wat kan het leven toch mooi zijn :lol:

(net als al die nieuwe extraatjes op dit forum)
Naast de socket (scart) ingang zitten 4 pinnetjes waar een jumper opzit en deze kan eraf of kunt hem verplaatsen.
Waarom en hoe dat precies werkt geen idee maar heeft bij mij geholpen.

Hier met de slg3000 working 8) , wat is het leven toch prettig hehe 😉

Heb veel gezien en heb hem ook even op de nac aangesloten om te kijken voor evt. verschil maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik echt weinig verschil zie hoor, maarja lekker belangrijk ik ben hier uitermate tevreden mee en dit is echt een perfecte oplossing en met 640/480 + scanlines :lol: :D

img7714s.jpg

img7715k.jpg

img7718a.jpg

img7721.jpg

img7722q.jpg

img7727y.jpg
 
Ziet er goed uit.
En dit is je HD tv, of een lcd monitor.

Hoe zou dit op LED schermen eruit zien
 
Zou deze opstelling ook werken voor dreamcast.
Er zijn op de dreamcast spellen die niet op een VGA scherm werken.
Daarvoor moet ik dan een scherm met scart hebben.
Die heb ik wel, maar liever alles op lcd 1 scherm.
 
Da Dude":2bkmzm0q said:
Zou deze opstelling ook werken voor dreamcast.

Kort antwoord: ja, alles met een scart kabel slikt de adapter van Viletim.

Ik heb nog nooit een Noami (systeem/cab) gehad dus kleine slag om de arm:

De meeste DC naomi-games zijn met gewoon vga, zonder slg's of Viletims, precies de bedoeling. Ik speel Ikaruga veel liever op vga zonder extra gekunstel. Zoals ie ook bedoeld was in een Naomi cab. Geldt voor nog meer naomi-shooters.
Wil je op je DC bv Third Strike (CPS3) willen spelen doe dat dan iig met een slg ertussen, zoals met CPS 3 de bedoeling is. Geldt ook voor Cave spul op de 360, das allemaal 15 Khz in de hal, dus de slg ertussen op een lcd scherm.
Bedenk dus welke game het is (evt. persoonlijke -afwijkende van mijn part- voorkeur) en pas dan weet je de setup voor dit soort hardware.
Kortom: alles blijft hetzelfde liedje in deze hobby ..... je staat langer en vaker aan kabels en schroefjes te trekken om de setup aan te passen dan aan de game die je wilt spelen ;-)
 
ElPancho":1hkr3dl2 said:
Da Dude":1hkr3dl2 said:
Zou deze opstelling ook werken voor dreamcast.

Kort antwoord: ja, alles met een scart kabel slikt de adapter van Viletim.

RGB scart, that is.

Verder helemaal met je 'betoog' eens. Overigens vind ik het 'sleutelen' aan game setups vaak nog leuker dan het gamen zelf.
 
Maar je heb niks teveel gezegd Erik, dit ziet er echt super gelikt uit op deze manier. :)
Wel jammer al die kabels en adapters, maar volgens mij werkt Jochem aan een nieuw project, the 'SyncStrike'. 8)
Denk dat ik hier zelf een mooie case voor ga maken en alles netjes ga wegwerken, op deze manier is het een beetje rommelig.
 
Die Sync strike kan inderdaad Viletim's adapter vervangen, maar bedenk dat de sync strike 15K gaat uitspugen. Daar heb je dus niets aan bij een (31K) LCD monitor of TV. De scaler blijft dan noodzakelijk. Niet minder kabels dus.
 
ckong":2b63h400 said:
Verder helemaal met je 'betoog' eens. Overigens vind ik het 'sleutelen' aan game setups vaak nog leuker dan het gamen zelf.

+1 +1 +1 +1!

Da's +4! ;-)
 
klopt, de CGA/VGA is nog steeds nodig, denk alleen wel dat er voor de SyncStrike weer een mooie case komt net als voor de slg3000 :)

Maakt het net even allemaal wat mooier, voor het oog dan ;)
 
Back
Top