What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade minds: geeft uw mening!


Kijk nog even naar 1:09 tot het einde van de docu oor wat aanmoediging om de arcade scene niet te verlaten...daarna nog wat feel-good Phil Collins deuntjes; komt helemaal goed Marc :D
 
almighty":1z266hf2 said:
...gaan voorlopig in opslag naar boven, staan niet in de weg en sommige games hebben nooit geen goede port gehad.
:lol:
 
almighty":3rztrava said:
Tja misschien (weer :oops: ) te snel een topic gemaakt.
Komt denk ook dat ik gewoon echt weinig tijd heb en mijn gezin + mijn dochter staan op nummer 1, wie weet straks weer meer tijd over en dan kan het altijd weer van pas komen.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid.

Way to go Marc. :D
 
Tja wat betreft arcade, heb al eens eerder wat spul gehad vnl lange tijd geleden bij m'n ouders. Heb nu 1 cab die ik binnenkort ga cleanen en daar rustig de tijd voor nemen. Ben gewoon al een hele tijd m'n cash kwijt aan verhuizing en verbouwing, en m'n tijd ook wel.

Arcade is voor mij niet veel anders dan m'n gitaar. Soms hangt ie weken stof te vangen aan de muur en soms speel ik er uren per dag op. Zo ook met nozomi, soms check ik het meerdere keren per dag ook vanaf m'n werk en soms een tijd wat minder (zoals nu). Niks mis mee, tenminste voor mij werkt het.

Burgerking vind ik ook lekker, maar niet 3x daags het jaar rond. You get my drift ;)
 
zucht... ik heb na het lezen van deze GAVE verhalen dat arcade gevoel weer HELEMAAL in me zitten :)

ik heb nog 2 foto's gevonden waar ik 8 jaar was en, ja hoor.. bij de ene foto PAPERBOY aan het spelen was, en de andere foto waar ik en m'n broer ROADBLASTERS (zonder geld) aan het bewonderen was.. de graphics enzo.. :mrgreen:

de goeie ouwe tijd.. ik mis het op dit moment wel heel ERG :(
 
Casey120":2sh3q0jq said:
Om even terug te blikken naar het prille Arcade begin :

http://web.me.com/andre.huijts/Arcade_42/Video.html

Beetje amateuristisch geheel maar ook leuke stukjes !

wow, HEEL vet!! ik kan em alleen niet goed bekijken vanwege die ruk download snelheid hier :( maar als ik het zo lees.. HOMMERSON's funland in the 80's?!?! ik ga de site thuis nog effe goed checken (120mbit lijntje, moet lukken dan).. BEDANKT :mrgreen:

EDIT: gezien, leuke video :)
 
Oh man gouden herinneringen aan Hommerson. Heeft me heel wat pieken gekost.
 
Jeez dat taalgebruik van Ruud is ook echt helemaal te gek, zeer leuk en vooral die haagse gastjes die met een stuk kaas (pacman) spelen LOL!
 
Fantastisch, ik heb het tijdperk helaas gemist maar alleen het feit al dat de games net waren geboren is al geweldig om te zien. Hal vol met kleine werkloze Haagse asotjes erbij om het compleet te maken, heerlijk!
 
Ontdekte net deze thread, geweldig al die herinneringen.

Voor mij is arcade gaming nog steeds het meest bijzondere omdat ik er echt de leukste herinneringen aan heb.
Ik ben geboren in 1978 (too late...) en heb de jaren '80 als kind meegemaakt. Dan zijn de indrukken dus ook het grootst.
Zo ook met computer- en videogames. Ik was er al vroeg enorm door gefascineerd. Toch duurde het nog lang voordat we zelf iets in huis kregen, ik zal een jaar of 11 zijn geweest toen we een Master System in huis kregen. Die we na een jaar verruilden voor een NES en MSX. Omdat mijn ouders begin jaren '90 een videotheek begonnen had ik toegang tot videogames. Ook speelden we adventures op de PC. We waren een van de weinigen die ze ook echt kochten, origineel.

Speelhallen hadden op mij altijd een magnetisch effect: de energie en het geluid van die kasten was magisch. Mijn vroegste herinneringen waren in een arcadehal in Renesse op vakantie toen ik een jaar of 7 was en mijn moeder me een keer mee naar binnen nam. Daar is de kiem gelegd ! Door de jaren heen en zeker als tiener ging mijn zakgeld vaak op aan arcades. Op een camping ergens speelde ik de hele zomer Ghosts'n Goblins. Ik was er niet weg te slaan! De speelhallen in het zuiden (ik ben opgegroeid in Limburg) waren meestal goktenten waar ook wat videogames stonden. Je moest er 18 of 16 zijn om binnen te komen. Maar omdat ik er op mijn 14e al wat ouder uit zag door lang haar lukte het me altijd om er ongestoord wat te gamen. Mortal Kombat, Ridge Racer, Virtua Racing, Operation Wolf staan me het meeste bij. Soms gingen we naar Valkenburg, waar nog een paar arcadehallen waren voor alle leeftijden om ons zakgeld aan te spenderen. We kochten iedere maand trouw de CVG en Mean Machines en ik kende die bladen van buiten. Vooral de import consoles en arcade reviews maakte op mij altijd enorme indruk. Toen het 16bit tijdperk aanbrak heb ik echt de leukste game-tijd van mijn leven gehad.

Toen ik 15 was had ik het geluk dat ik na school bij een groothandel en importeur van videogames mocht meehelpen. Iedere dag na school ging ik er in het magazijn werken om bestellingen in te pakken. Ze leverden (import) games aan zowat half Europa, vooral videotheken, speelgoed winkels en de enkele gameshop (wat toen nog echt speciaal was). Neo Geo was toen echt dé droomconsole en ik kon er dagelijks op spelen tussen de bedrijven door. Maar ook PC Engine en Mega CD (die toen nog niet uit was in het Westen). Ik heb er een hele zomervakantie gewerkt om een Mega CD te kunnen kopen. Maar de Neo Geo was mijn droomconsole... ik kon hem echter nooit betalen. Maar ik heb altijd een zwak er voor gehouden en voor alle Japanse consoles en games.

Toen ik ging werken en centen verdienen, was het PlayStation en N64 wat de klok sloeg. Maar die Neo Geo itch bleef. Ik ben toen ook echt begonnen met het verdiepen in Neo Geo en kwam al snel er bij uit dat die console, ondanks dat hij al lang was ingehaald door de 32-bitters, nog steeds een bijzondere status genoot. En voor mij nog steeds onbereikbaar was. Er was nog geen grote scene op internet dus ik liet het maar weer voor wat het was. Wel keek ik ook al eens naar arcade kasten. Zoals bij Top Shop... maar die dingen waren te duur en of crappe woodies.

Ongeveer rond 2006 kocht ik dan eindelijk mijn AES in Japan en liet die droom in vervulling gaan. Helaas maar voor korte duur, want de games waren -op enkele uitzonderingen na- erg prijzig. Vooral de collectormentality en die hele affaire met Neo Geo Freak deed me wat weglopen van die scene en ik verkocht de AES een jaar later weer. Mijn favoriete games als Metal Slug en Last Resort had ik niet eens in mijn bezit gehad. Ook toen weer keek ik rond in de arcade scene en MVS voor kasten en hardware, maar het was nog allemaal erg exotisch, duur en vrijwel onbereikbaar hier in NL (tenminste voor mijn budget en ruimte).

Inmiddels schrijven we 2011 en ik sta op het punt om dan eindelijk mijn eerste cabinet te kopen. Ik heb een leuke collectie retro consoles en eigenlijk kwam ik door het spelen van SSFIV en Deathsmiles op mijn 360 weer helemaal in de arcade sferen. Ik heb nu veel ruimte en ben van plan om mijn woning in een mini-museum / arcade parlor te gaan omtoveren. Rustig beginnen met arcade en zoals ik eerder in de thread las, vooral genieten van de games. Je ziet zo enorm veel coole stuff maar ik wil het geleidelijk aan opbouwen.

Ik scrhijf het retro-gedeelte van een online games magazine en daar zal ik de komende tijd veel meer aandacht hebben voor Arcade games en hardware. Ook ben ik begonnen met een TurboGrafx collectie, zoals jullie al hebben kunnen zien in de gallery. Ik heb gewoon een zwak voor arcade/-stijl games van alle generaties. Voor mij is NEO GEO nog steeds het coolste maar mijn favorieten als de Ghouls'n Ghosts serie, Vampire Killer, Double Dragon en shmups zullen nu echt volop de aandacht gaan krijgen de komende tijd!
 
Wij (ik en Cageman) eisen een retro artikel over Daytona USA arcade :D
 
jiggymf":1dwwez5i said:
Wij (ik en Cageman) eisen een retro artikel over Daytona USA arcade :D

Inderdaad :mrgreen:
 
Sure thing :) Maar dan moet ik wel de nodige field research doen! *hint*
 
Casey120":197eeylo said:
Om even terug te blikken naar het prille Arcade begin :

http://web.me.com/andre.huijts/Arcade_42/Video.html

Beetje amateuristisch geheel maar ook leuke stukjes !

Net pas dit filmpje gezien... Mooi die beelden uit de jaren tachtig :D toen er nog echte arcade hallen bestonden.
Ik kom uit Utrecht en daar had je Fortuna, een arcade center met een behoorlijk aanbod aan videokasten.
Later is Fortuna geeindigd als gokhal en daar heb ik niets mee.
 
Ik bump deze maar even adh van de discussie in het verkoop topic van Jiggy. Jammer om te zien dat er toch wat mot ontstaat op Nozomi zo nu en dan, laten we hopen (en streven) dat het allemaal meevalt, iedereen in zijn waarde wordt gelaten en het gezellig blijft!! Ben geen mod maar beetje mediation kan nooit kwaad, misschien een goed wiedergutmachen topic?
 
Ben ik mee eens.
Ik zag het net pas, en ik vind zoiets echt jammer.

Tekst is gevoelloos. Wat ik (met mijn gevoel voor humor) typ. kan voor een ander die het verkeerd leest, of slecht geslapen heeft, zien als een regelrechte aanval op zijn persoon....
Het valt me vaker op dat er af en toe dingen verkeerd ge-interpreteerd worden en dat de sfeer verpest, of hele discussies op gang brengen die helemaal niet zo bedoeld waren.
Met de 1 klikt het veel beter dan met een ander. Maar daardoor kunnen we wel elkaar met respect blijven behandelen.

Kijk naar Deurne. Wat een feestdag. En dat door een forum waar mensen bij elkaar komen, die elkaar anders nooit ontmoet hadden. Kijk naar de mei meeting in Den Haag. ook geweldig. 3 leden zijn flink omgereden voor me, omdat mijn vrouw de auto nodig had. En ik dan niet met de trein hoefde.
Dus als iemand iets doet wat een ander niet begrijpt. vraag het, geintje maken moet kunnen, maar hou je strot als je een klote opmerking wil geven.

Kom op! We waren er toch over uit, dat voor de drama je naar Neo-Geo.com gaat, en hier voor de gezelligheid komt? 😉
 
@Da Dude, wijze woorden van de man met de avatar waarvan mijn 5-jarige zoon zegt:

"papa, wat is dat?"
"Dat, jongen? Dat is gewoon een mannetje die heen en weer kijkt"
"Waarom doet hij zijn mond open en dicht?"
"Ga maar weer lekker spelen, jongen"

:mrgreen:
 
Back
Top