What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

arcade cabinet aansluitingen.

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Solderen? Ik heb zelf nog nooit gesoldeerd in een cab. Kan je niet gewoon stekkertjes gebruiken?
 
DLX":1xxhidnr said:
Solderen? Ik heb zelf nog nooit gesoldeerd in een cab. Kan je niet gewoon stekkertjes gebruiken?


Nee ben absoluut niet dol op stekkerverbindingen.
 
OK, maar ik nam aan dat je het over de buttons en joysticks had.. toch?

Wil je ze ooit vervangen of anders aansluiten dan kan dat niet... of je hebt het over iets anders dan ik denk?

Het is toch niet meer dan een daisy chain en een paar losse kabels van je ipac naar je controls?
 
Cageman":114bdeit said:
Ben ook wel benieuwd. Knoppen en sticks hebben gewoon terminals voor steekverbindingen.

klopt maar soldeerverbindingen zijn altijd beter dan schuif of stekkerverbindingen.
het is alleen meer werk.
overigens zal de schuifverbinding gewoon goed werken hoor.
ik heb sneller gesoldeerd dan anp tjes geknepen.:P

wat is nou wijsheid tbv de aansluitingen.
zoals je op de foto ziet het ik rechtsboven het bedienings paneel 3 knoppen.
waar zal ik die op aansluiten op mijn ipac.

de rest spreekt voor zich de joysticks en de (fight)knoppen.
mijn cast heeft een muntproever dus uiteraard komen die op de coin 1 +2
ook heb ik flipperknoppen en had gedacht om de gewone knoppen door te verbinden naar die knoppen.

maar wat ik met die 3 andere moet weet ik dus niet.moet ik die op 1 a+b aansluiten en de andere op 2 a.

14uuk90.jpg

alvast bedankt weer.

grt

Edit:inmiddels alles aangesloten en het werkt,zondag de emus instellen en dan kan de pc in de kst.
De drie knoppen weet ik nog niet.1 word de escape knop voor de emus en de submenus te verlaten.

Edit2::p weer een avondje bezig geweest en idd wonderboy is een super game.
 
Back
Top