What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

And I was nagging 'bout bullit hell...

Echt niet meer normaal zeg :shock:

Je vraagt je oprecht af of die gozer het daglicht ooit heeft gezien, en of 'ie z'n eten door een infuus binnenkrijgt of niet.. :roll:

De game is trouwens Pop 'n'Music.. Gameplay ziet er heel vreemd uit. Kan niet ontdekken of je de knoppen nu echt zo vaak moet indrukken of dat je een soort 'tap-and-hold' doet.
 
Dit gaat wel erg ver over de grens van het normale. :lol: Vindt deze games zelf dan ook erg irritant.
 
Wow, heel bijzonder om te zien, maar ik voel me er een beetje naar bij ofzo. Volgens mij zit hij daar elke minuut van zijn vrije tijd en dat zou een heftig gegeven zijn.
 
Los van het feit dat ik er na een minuut pas achter kwam dat het 1 persoon is die speelt (zat naar de game te kijken) ... Wat een natte-lappen-vette game zeg!
 
Ik denk dat je, zeker die laatste, pas echt kan geloven als je er naar zit te kijken. Hoe kan je in vredesnaam 2 players tegelijk doen en onafhankelijk kogels blijven ontwijken en doorrammen? Toch wel een groot voordeel als je een fijnere motoriek hebt he ;)
 
Cageman":19earx7b said:
Echt niet meer normaal zeg :shock:

Je vraagt je oprecht af of die gozer het daglicht ooit heeft gezien, en of 'ie z'n eten door een infuus binnenkrijgt of niet.. :roll:

De game is trouwens Pop 'n'Music.. Gameplay ziet er heel vreemd uit. Kan niet ontdekken of je de knoppen nu echt zo vaak moet indrukken of dat je een soort 'tap-and-hold' doet.

Disclaimer: mijn mening over deze soort spellen is een beetje gekleurd daar ik ze erg graag speel, inclusief pop'n music dus.

Alle pop-kuns die naar beneden komen gescrolld staan voor een enkele druk op de bijbehorende knop.

Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.

Dit liedje is geloof ik een 41 (op een schaal van 1-43), zover ik weet is blue river het moeilijkste liedje in het spel (de enige 43):

Misschien even er op wijzen dat dit liedje nooit op de arcade versie speelbaar is geweest omdat je verplicht bent je ellebogen te gebruiken op bepaalde momenten, en die controle panelen op de arcadekasten zijn niet echt geschikt om er op te leunen.

-Villa
 
Villadelfia":1mt2ozth said:
Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.

-Villa

Lol een jaar trainen is op zich al een kunst voor een spelletje.
Ik zou het meer werk vinden dan gamen.
Zit er trouwens nog iets van variatie in? Of is het gewoon keihard in het hoofd stampen van een volgorde?
 
legztec":18f5uhbr said:
Villadelfia":18f5uhbr said:
Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.

-Villa

Lol een jaar trainen is op zich al een kunst voor een spelletje.
Ik zou het meer werk vinden dan gamen.
Zit er trouwens nog iets van variatie in? Of is het gewoon keihard in het hoofd stampen van een volgorde?

Dit is veel voorkomende misinformatie: bij dit soort spellen komt er geen memorisatie aan te pas, je leert die patronen aan behoorlijk hoge snelheid lezen.
 
Villadelfia":26gu2lz6 said:
Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.

Sorry voor de n00b vraag, maar wat is muscle memory? En een jaar trainen, als in: elke dag een uurtje? Bijvoorbeeld? Wel heavy.. 😉
 
Dat je dingen met je motoriek doet zonder erbij na te denken. Dat is door repeteren aangeleerd.
Als kind was je bv. erg bezig met bv een deurklink. Nu doe je een deur open zonder daar net zo lang als toen over na te denken.
Zo ook bv schakelen in een auto of het aanslaan van een noot op een muziekinstrument.





Of zoiets .....................
 
Back
Top