Muzzle":2cdyw9w8 said:
Ok, we hadden de volgende dingen waar we waarschijnlijk naar toe willen (buiten Tokyo dan):
- Nikko
Kan een gedeelte met JR. Je moet voor het laatste stukje wat betalen.
Je gaat wel helemaal met JR treinen, maar ze gaan een stuk over TOBU rails. Dat stukje moet je betalen als je een ticket reserveert.
Neem de Hikari of Kodama naar Odawara vanaf Tokyo (JR)
Neem vanaf Odawara de Hakone Tozan line (300 yen).
Je stop is Hakone Yumoto.
Aan te raden dingen: Met de trein de berg op en dan verder met de cabel car en de 2 ropeways.
Aan te raden onsen: Yuu no Sato (200 yen voor de bus, 1100 entree)
Tenzan, gratis bus, 1200 yen entree.
Neem een Hikari naar Kyoto (JR) vanaf Tokyo
Neem een Hikari naar Kyoto vanaf Tokyo (JR)
Neem de Nara line naar Nara (JR) Probeer een express trein te nemen.
Scheelt 15-30 minuten.
Neem een Hikari naar Osaka, Neem een Hikari Railstar naar Hiroshima.
Er zijn directe treinen, maar overstappen in Osaka is sneller. Hikari Railstar treinen gaan sneller dan Nozomi treinen en mogen gebruikt worden met je Railpass.
Stap in Hiroshima op de San-Yo line naar Miyajimaguchi (JR)
Neem daar de JR ferry naar Miyajima (ook gratis met railpass).
Tip: Neem een hotelkamer in Hiroshima voor 1 nacht. Doe op de terugweg Himeji aan (overnachting op 3min. van Hiroshima station: 8800yen voor een 2pers. kamer) voor het mooiste kasteel van Japan.
Verder hebben we heel erg veel dingen gezien die we in Tokyo willen doen. Maar die kunnen gewoon met de Japan Rail Pass denk ik (en anders kost met maar 100-300 yen ofzo geloof ik).
Nee, daar voor koop je op Narita je SUICA pas.
Net als de OV-Chipkaart in Nederland op te laden op stations. Hoef je niet continu tickets te halen. Werkt op de trein, tram, metro van alle spoor bedrijven in Tokyo!