What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

2 weken Tokyo

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Sinds 1989 kun je pinnen met je postbankpas bij alle Citi bank branches, ken...
Nog voor dit bij de postkantoren kan. Dat kan namelijk pas sinds eind 1999.

Je kunt sinds vorig jaar pinnen met je postbankpas bij die Tokyo credit saison bank.

Suica: Ja. Maar vooral nu dus naast de treinen sinds 18/03/2007 ook de metro's de suica accepteren en je probleemloos over kunt stappen van het een naar het ander vervoermiddel.
De suica doet het zelfs tot aan Hakone met de Hakone Tozan line.

Alle prive lijnen in Tokyo werken nu dus ook met de Suica
 
Om even op het Japan Rail Pass verhaal terug te komen, toen ik mijn reis ging boeken, en aangaf dat ik van zo'n pas gebruik wou maken moest ik of course betalen én daarom ook gelijk aangeven welke periode de pas dan geldig moet zijn. Het kan natuurlij kinmiddels veranderd zijn óf zijn er nog meer mogelijkheden zoals Niels al aangaf, ik postte in iieder geval mijn ervaringen. 'T is wel beter dat je ook daar pas de periode kan aangeven, moet ik onthouden :D

Trouwens Suica heeft in combinatie met de Narita Express wel leuke aanbiedingen:

http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/index.html
 
Hoii Kenshiro, je moet inderdaad een periode aangeven.
Dat is een periode van 3 maanden. Binnen die 3 maanden moet je de pas activeren. Maar, je kan dus op narita activeren voor bijvoorbeeld een week later.


Het Suica & Nex aanbod is inderdaad een goed aanbod.
Het probleem voor Muzzle is echter, dat het een stuk trager is dan met de Keisei line te gaan, en overstappen vergt voor iemand die voor het eerst in Japan is.

Overstappen op je eerste dag op Tokyo eki... en dan uitstappen op een mega station als Ueno... Geen goed idee.

Voor iedereen die NIET naar Ueno gaat, is het een super deal.
Muzzle, als je denk dat je die deal toch wil gebruiken:

NEX naar Tokyo, uitstappen.
Neem de Yamanote of Keihin Tohoku line naar Ueno. (Als ik het goed heb, spoor 9~10)
UENO:
Loop op het perron naar de trap OMHOOG niet naar beneden.
Neem boven de IRIYA exit.
Stap bij de uitgang een meter of 5 naar rechts, en neem de zijstraat.
Loop aan de rechterkant als maar recht door tot je het appartement ziet.
Minuut of 5 lopen.
 
Ik kon vorrig jaar ook nergens pinnen met m'n postbank pas behalve dan bij het postkantoor. En ik heb toch echt veel pinautomaten getest. :?
 
addict":12beaq74 said:
Ik kon vorrig jaar ook nergens pinnen met m'n postbank pas behalve dan bij het postkantoor. En ik heb toch echt veel pinautomaten getest. :?

Dat klopt. BIJNA nergens anders.
Je kunt alleen pinnen bij:
Tokyo Credit Saison (Japans)
Citi Group / Citi Bank (Japans/Engels/Duits/Frans)
Yuu-cho (Postkantoor). (Japans/Engels)

Bij geen een andere bank kun je pinnen.
Nu ja, behalve in sommige kleine plaatsjes, waar er in bijvoorbeeld de Mizuho bank, ook een ATM van Yuu-cho staat. Dat KOMT voor, maar niet vaak. Dus zeg maar niet.
 
Nog een paar vragen:

Hoe zit het met MP3 spelers, Nintendo DS enzo die opgeladen moeten worden? Ik snap dat ik een verloopstekker moet kopen, maar moet dit ook een converter van voltage zijn omdat het apparaat anders schade krijgt?

En hoe zit het met internetcafe's in Japan, zijn die er veel en hoe heten ze?
 
Er zijn veel internet cafes alleen werken veel met een soort inschrijfsysteem waardoor je niet makkelijk even in en uit kan lopen. Voor je DS even een verlengstukje meenemen, omdat je Nederlandse stekker er niet in past.
 
Is een verlengstukje genoeg of moet je ook iets hebben dat de stroom converteert? Aangezien het voltage anders is?

De DS kan daar tegen geloof ik, maar MP3 spelers ook?
 
Over internet-cafés gesproken, ben ik vaak tijdens het reizen even een FedEX binnengelopen, wat niet zo duur was (1 uur voor 1,50 Euro), maar heb er in Nagoya 1 ontdekt, naar mijn mening een hele coole, waarbij je weliswaar in moet schrijven maar als je aangeeft tot hoe lang je blijft dan verwerken ze dat in de database.

Anyway, het comic/internet café heet Hot BB Statoin in Nagoya dus, waar je in een hokje zit, waar je onderuitgezakt in een lederen fauteuil zit met toetsenbord op schoot. Ook aan online-gamen is gedacht, headphone hangt naast de monitor en diverse games zijn voorgeïnstalleerd. Eten kan je bestellen (bescheiden menu) wat naar je toe wordt gebracht, en drinken is self-service en gratis (geen alcohol 😉 ). Je kan, mits je rookt, roken en bij de kassa sigaretten kopen mocht je onverhoopt zonder zitten. Ik betaalde mét lidmaatschap voor 3 uur internetten ongeveer 8 Euro, dus duurder dan bijv. FedEX... Ik vond dit na de vele FedEX zaken en het Kyoto Information Centre, een relaxte internet-café.
 
Muzzle, je hebt in je appartement een 100Mbit lan connectie...
Neem een laptop mee.
Neem 2 USB kabeltjes mee om je MP3 speler en je DS op te laden aan je computer... problem solved...

Je laptop kun je zonder problemen in je appartement laten staan.
gestolen wordt hij niet. Dit is en blijft Japan. En je zit niet in Shinjuku-Ichi-chome
 
Misschien is dit een hele grote schok... maar ik heb geen laptop :-).

Iedereen bedankt voor de informatie verder.
 
Leen je hem van Baris. Die doet er toch niets mee :)
Probeer anders "Media Cafe Pop-eye".
Die zitten door heel Japan. Lid worden kost niet veel en je hoeft maar een keer te betalen om overal te kunnen interwebben.
 
Ik had wat huishoudelijke problemen afgelopen augustus in Japan en toen heb ik 2 nachten achter elkaar in zo'n booth geleefd. Beetje Ps2'en en internetten, beneden noodles halen. Het leven van een echte bum.
 
Oh... do tell...
Last van zes voeters?
Had ik ooit in de buurt van Shibuya in een appartement... een stapeltje kakkerlakken. Gelukkig kun je dan ook verhuizen :)
 
@ Niels

In ons appartement zullen we toch geen kakkerlakken tegenkomen of wel :shock: ?

Daar ben ik namelijk niet zo'n fan van ;-).
 
Als je de boel gewoon een beetje schoon houdt en geen eten open laat staan zul je er nooit last van hebben. Mij is het een keer overkomen 2 jaar geleden dat er eentje via de balkondeur naar binnen vloog. In Japan vliegen die krengen namelijk. Ik heb wat pech gehad met de buurman in dat huis vorig jaar dat was gewoon een goorlap dus toen ben ik maar gelijk verhuisd. In totaal 2 jaar dat ik in Japan ben geweest heb ik er dus 2 keer last van gehad en dat was midden in de zomer op het warmste punt. Don't worry.

Nog even een aardig verhaaltje...

Een vriendin van me was d'r portomonnee voor de tweede keer verloren in de stad en voor de tweede keer kon ze de dag erna gewoon bij de politie de portomonnee terugvinden omdat iemand deze had gevonden en had teruggebracht. Het is tegenwoordig bijna niet eens meer voor te stellen dat zoiets in Nederland zou gebeuren. En dan hebben ze het over 'respect'...
 
Ken":2odepztz said:
Als je de boel gewoon een beetje schoon houdt en geen eten open laat staan zul je er nooit last van hebben. Mij is het een keer overkomen 2 jaar geleden dat er eentje via de balkondeur naar binnen vloog. In Japan vliegen die krengen namelijk. Ik heb wat pech gehad met de buurman in dat huis vorig jaar dat was gewoon een goorlap dus toen ben ik maar gelijk verhuisd. In totaal 2 jaar dat ik in Japan ben geweest heb ik er dus 2 keer last van gehad en dat was midden in de zomer op het warmste punt. Don't worry.

Ik heb 3 nachten in een ryokan in Nagasaki geslapen in Augustus. Toen we op een ochtend de kamer in liepen zagen we tot onze schrik ook een kakkerlak (Smerige beesten). Mijn maat en ik hebben met alle moeite geprobeerd dat beest te vangen, maar tot onze verbazing kwamen we erachter dat die beesten kunnen vliegen.. Toen we het verhaal vertelde aan onze familie en vrienden zaten ze ons vreemd aan te kijken, maar goed Japan kent meer van dat soort ''vreemde'' dingen.

Na een paar minuten intensief jacht op dat beest te hebbengevoerd besloot het beestje maar buiten van het weer te genieten en ging hij GELUKKIG via het raam weer weg. Er scheen blijkbaar genoeg ruimte te zijn voor dat beest om erdoor heen te lopen, want voor ons leek het raam dicht.
 
Back
Top