What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Waar moet dit draadje....? (jamma -> monitor)

sjorspion

Candy Cab Regular
Joined
Oct 12, 2011
Messages
330
Reaction score
0
Location
Gelderland
Ik heb hier een Jamma connector:
360.jpg

De gele draad is niet aangesloten.

Vanuit hier lopen deze draden naar de groene connector op het main bord van mijn Samsung/Kortek monitor
360.jpg


Als ik in de handleiding van de monitor kijk zou dit voor V (vertical??) zijn
Ik heb de kleurencodering erbij gezet:
360.jpg


Als ik het Jamma diagram bekijk....
360.jpg

....dan zit RGB op de logische plaatsen (ook volgens de aanduiding op het Mainbord.)
De Ground zit in de E (??) en Sync gaat naar H (Horizontal???).
Ennnnnnn..... daar stopt mijn kennis wat betreft monitoren...

Wie weet waar deze gele draad op de Jamma connector moet worden aangesloten?
 
Deze hoeft hoogstwaarschijnlijk niet aangesloten te worden. De meeste Jamma games hebben een C sync(H en V gecombineerd). Het is normaal dat deze dan alleen op de H zit aangesloten.

Zie hier voor meer info http://arcadecontrols.com/BBBB/sync.html

Ondervindt je problemen? Welke game?
 
Ok goed om te weten..
Ik krijg met mijn J-pac het 31hkz scherm niet 'stabiel'. Ik weet dat het een 15 khz scherm is, dus ik krijg het scherm dan zo dubbel.
De onderste helft van het scherm is dan goed, maar de bovenste helft helt dan over naar links. Beter dan dat krijg ik hem dan niet afgesteld. Als daarna die CRT-Emu-driver het 15 khz signaal doorzend, dan is het beeld wel 'goed' (als je heel goed kijkt blijft het beeld een beetje bibberig) Dus ik dacht misschien had dat iets te maken met die gele losse kabel.
 
Back
Top