What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Vraagje over Japanse MVS games

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Ik heb nu 2 Japanse MVS games (KoF '98 en Garou Mark of The Wolves). Tot mijn grote verbazing is alle tekst in deze games gewoon in het Engels.

Toen ik Garou op Mame speelde (jaja, ik weet het Mame is gaar ;-)) was de tekst wel gewoon Japans.

Is dit normaal :-)?
 
ligt aan de bios van het moederbord dacht ik en ik dacht dat er ergens een instelling is ervoor.

veel neogeo shizzle heeft engels / jap op dezelfde cart, maare ik weet niet precies ik heb hier kof98 voor de aes en die is ook gewoon engels op een japanse neogeo aes dus ligt ook net aan welk spel je hebt of het wel jap texten bevat uberhoud.(ma het vechten bedoel je zeker stom ben ik ook daar is het wel jap)

taitoF3 bord speelt zijn spellen ook in jap op jap moederborden en engels op engelse moederbrden en dan maakt het niet uit welke game het is.
 
Ok dan, ik vind het ook absoluut geen probleem :). Ik vroeg het me alleen af. Ik bedoel trouwens niet het vechten, de stemmen zijn gewoon Japans, alleen de tekst in de 'verhaaltjes' niet.
 
Ligt eraan welke region je mvs board staat volgens mij, maar aangezien die kast geen test-menu knop heeft kun je het niet eenvoudig nakijken. In ieder geval kun je met een unibios ook tussen regios kiezen, de carts zelfs zijn derhalve zelf ook met meerdere talen uitgerust wat de 'teksten' betreft. Maakt bij MVS dus niet uit welke versie je hebt, en da's mooi want bij de meeste games is de Japanse versie goedkoper.
 
Inderdaad, het ligt aan het moederbord welke taal hij kiest.
Alleen met een Japanse MVS board of een unibios kun je Japanse tekst krijgen.
 
Ok, duidelijk :-). Dan weet ik tenminste ook hoe het zit.

Bedankt voor de antwoorden.
 
Back
Top