What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Vakjargon

becat

Button Masher
Joined
Nov 14, 2014
Messages
15
Reaction score
0
Nou ik ben een beetje bij aan het lezen en kijken hier op het forum en zie werkelijk fantastische kasten en gamerooms enzo voorbijkomen.

Maar bij een boel posts worden veel termen gebruikt die me helemaal niets zeggen. Nu ben ik ook een leek op het gebied van arcadekasten e.d. en ik kan de yammabuizen niet van de pcb borden onderscheiden :D

Is er een website of iets anders wat ik zou kunnen lezen om wat meer thuis te raken in de terminologie van arcadegamen en wat daar mee te maken heeft?
 
Kerel,

Volgens mij zei je 2 cabs geleden al, ik kom een keer gamen. Kom dan ook gewoon een keer. ipv erover ouwehoeren bij de koffie ;-)

praat ik je wel bij ;-) Niet dat ik het altijd snap, maar ik kom best ver.

Hier wat info van mij:
Jamma, is een ouwe USB aansluiting om je Spel aan te sluiten.
Een PCB is zo'n groen ding, met een spel er op.
CRT, komt harder aan dan LCD
JVS, is niet JVC
Neo Geo is awesome
En Cave, laat ik je vrijdag zien

verder weet ik het ook niet :mrgreen:
 
becat":rqe0fq2t said:
Maar toch. Het is wat lastig om dingen in verband met elkaar te zien, vandaar.
Is ook kwestie van tijd en veel lezen. Ik leer elke week nog steeds wat nieuws 😉
 
waiwainl":1su8ksbn said:
becat":1su8ksbn said:
Maar toch. Het is wat lastig om dingen in verband met elkaar te zien, vandaar.
Is ook kwestie van tijd en veel lezen. Ik leer elke week nog steeds wat nieuws 😉
Exact, gewoon je tijd nemen. Vooral niet teveel tegelijk willen weten. Begin gewoon met iets waarvan je je afvraagt hoe het werkt/wat het is, en verdiep je daar in.
 
Ik vind het ook leuk hoor om me er in te verdiepen. Ik ben alleen bang dat ik me uiteindelijk ook ga verdiepen in mijn portemonnee en dat is niet de bedoeling!!

maar ben er wel bang voor :-)
 
Daarom durf je niet langs te komen. Bang dat je het TE leuk vind.

Maar jij als mr. High5media, moet dat toch zo onder de knie hebben ;-)
 
becat":1rv5ix7k said:
Ik vind het ook leuk hoor om me er in te verdiepen. Ik ben alleen bang dat ik me uiteindelijk ook ga verdiepen in mijn portemonnee en dat is niet de bedoeling!!

maar ben er wel bang voor :-)

Yep ik heb nu 3 cabs :oops:
 
Ben zelf zo rond 2007-2008 begonnen met arcadezooi kopen en heb nu een klein fortuin aan spulletjes...gaat erg hard moet ik zeggen.
 
becat":1y5ouoph said:
Ik vind het ook leuk hoor om me er in te verdiepen. Ik ben alleen bang dat ik me uiteindelijk ook ga verdiepen in mijn portemonnee en dat is niet de bedoeling!!

maar ben er wel bang voor :-)

Hoef je niet bang voor te zijn, het gebeurt zeker weten :mrgreen:
 
Back
Top