What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Stille CPS2 ventilator

NeTaXe

Candy Cab Regular
Joined
Sep 27, 2005
Messages
266
Reaction score
0
Weet iemand welke ventilator ik het beste kan gebruiken om een CPS2 bord stiller te maken?

Thanks, NTX
 
Papst fan 60x60x15
Te koop bij alternate
 
+1

Er zijn overigens wel 2 verschillende. De één is nagoenoeg geruisloos maar heeft een lagere luchtverplaatsing (Papst 612/FL) en de ander is iets luidruchtiger maar heeft dan ook een hogere luchtverplaatsing (Papst 612/F2).
volgens mij heb ik overal de Papst 612/F2 ingebouwd, dit is de iets luidruchtigere, maar er zit toch nog een metalen deurtje tussen dus die houdt ook aardig wat lawaai tegen. Ik heb ook één CPS-2 A board met de Papst 612/FL en die hoor je echt helemaal niet door het deurtje in m'n cab heen...houdt wel het moederbord minder koel, maar dat moet denk ik niet echt een probleem moet zijn als je het spel niet uren achtereen laat draaien.
 
Ik weet niet of je de stekker van een papst moet afknippen voor het gebruik in een cps2 maar papst fans zijn leverbaar met 2 stekkers. Een 3pins mobo stekker of een 4 pins molex.
 
gewoon de draadjes los solderen van de papst en de cps2 koeler en dan de 2 draadjes weer van de cps2 weer terug op de papst.
 
Zoals Beau aangaf.

Als volgt de originele bedrading van de CPS-2 fan solderen op de Papst (deze Papst had 3 draadjes):
CPS2Papst.jpg

CPS2Papst2.jpg

Een kind kan de was doen.
 
Toppie! Ik ga maar is shoppen bij Alternate :)
 
papst fans zijn de shit. Heb ze al jaren in mijn Naomi mobo's zitten.
 
Gister voor 10en besteld, vandaag al binnen, ff gesoldeerd en WOW wat een verschil!! :D
 
Back
Top