What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Soul Calibur 4 Surprise

almighty":oozquzu7 said:
Mischien (nadat ik iets beter ben haha) een potje onlinne doen :?:

Mijn laatste SC was SC3 en die was een stukje minder goed dan de eerste 2.

Deze heeft qua stijl wel wat van SC3, maar voelt toch heel anders aan. SC3 was qua moves en animaties totaal niet indrukwekkend, deze is dat juist wel weer. De camera doet mooi mee bij bepaalde moves en throws, het loopt gelikt. Wat dat betreft ligt ie in lijn met het origineel.

Namco valt nu niet echt meer cheapness te verwijten want bijv. zo'n Tira en Cassandra zijn behoorlijk revamped. En volgens mij is Mitsurugi dat ook. De moves zijn dus helemaal weer nieuw, en de game komt op mij dus ook over als iets behoorlijk nieuws itt een VF5. Ik ben dus de hele middag al in trainingmode bezig.

Nadeel is de wel heel erg lame Story mode, daar is echt niets meer van over. Het is wel origineel (met tag battles enzo) maar kort en dom. Maar daar koop je een fighter niet voor.

Echt een lekkere game is dit.
 
Iemand al een vast personage?zelf speel ik graag met Tira.
Best moelijk haar combos maar eenmaal gelukt dan is het het zeker waard.
Jammer dat ik helaas al 3 quiters ben tegen gekomen en hoop dat ze dat snel gaan fixen.
Die Joda is trouwens lastig te raken/pakken en baal soms dat er van die figuren voor een snelle win gaan en hem nemen.(dan maar gewoon button bashen hehe :) )
Maar de game is echt goed en zeker geen spijt van.
Mometeel zit ik op een winpercentage van +65% (62/32/rank 1700) en er zit nu een stijgende lijn in.
 
Waar hebben jullie je game gekocht?
 
Ken":1mmse5ed said:
Waar hebben jullie je game gekocht?

Bij level up hier in Zwolle en zojuist net een hori fighting stick EX2 opgehaald.
De d-pad blijft gewoon ruk van de 360 :evil:
 
Als ik wil winnen kies ik Astaroth wel. Met hem verlies ik bijna niet online, dankzij de brokenheid van hem. Ware het niet dat ik maar liefst 4 quitters op rij had in Ranked. Ik speel dan ook geen ranked meer (stats 2-5 ofzo, doordat ik Ranked alleen met Cassandra speelde en door quitters). Probleem dat ik online heb is met de just frames en rolling motion inputs, dus met Cassandra's Angel step die mij online gewoon niet lukt. De Just Frame combo's lukken me ook niet.

Punt is dat de online mode aantoont hoe broken de engine van deze serie eigenlijk is. Ik heb dan godzijdank geen 360 en dus geen last van Yoda (dit is echt Gon van SC) maar ook Astaroth en Sophitia zijn broken en veel van hun moves hebben priority over aanvallen na een block.

Bijna niemand die ik tegenkom speelt met skills, het is allemaal lagtactics (2 hit combo's die sneller zijn dan jouw block) of veilige lange afstand met characters als Kilik en Astaroth. Mijn eigen wins zijn ook skilloos behaald.

Online SC is pure shit (naast al die issues werkt communicatie ook niet), behalve als je tegen friends speelt is het wel leuk. Voor de rest is het een heerlijk spel.
 
Tot nu toe moet ik zeggen dat SC als een droom speelt en ook onlinne.
Kilik en Astaroth straf ik trouwens ook vaak genoeg af en speel gewoon op safe en met een luchtaanval van Tira zijn ze redelijk makkelijk te verslaan.
Yoda blijft lastig...
Mijn moves zijn ook niet meer als 3 maar ik vind het ook niet echt een game voor lange combo's etc.(krijg je eigenlijk ook de kans niet voor 😉 )
Momenteel sta ik nu ergens op rank 1000 8)
 
Had het vandaag weer even een shot gegeven, wat potjes gewonnen met Mitsurugi en Astaroth. Maar met Taki kon ik weer niets aanrichten, die reach is gewoon te kort. Ik block Amy, probeer te throwen maar Amy doet alweer haar volgende flurry. En al die matches zijn ook zowat staand en up-close. Dus het enige wat ik kon doen was gewoon blocken eigenlijk.

Ik denk dat SC van de block button afmoet, als je op deze manier blocked ben je ook helemaal grounded. In VF is dat ook zo, maar daar is alles wel te punishen.

Namco moet ook wat doen tegen quitters, bijvoorbeeld een default win aan de stayer toekennen... hoevaak lag je er nou echt uit? DoA4 had ook deze regeling en de malen dat ik er in een paar 100 potjes echt uitvloog was op 1 hand te tellen.
 
Is die game nou echt zo slecht als ik overal hoor ?

ik was er best benieuwed naar, met darth vader en zow. Maar hoor alleen slecht nieuws en dat soul cali sinds deel 3 helemaal fucked is.
 
Oordeel zelf zou ik zeggen bedoel iedereen heeft wel een mening.
Zelf heb ik totaal geen problemen met sc4 en speelt prima.
Alleen Darth Vader en Yoda hadden ze voor mij gewoon door de wc kunnen spoelen want deze chars horen gewoon niet in de game thuis.
 
Soul Calibur 4 is wat mij betreft de beste SC na het origineel. Op 25 uur staat de teller. Online play is imo wat minder dan bijv. Tekken en VF maar voor de rest is er niets mis mee.

Je moet ook niet alleen op de negatieve berichten letten want het aantal positieve berichten + ratings liggen wel een stuk hoger dan de negatieve.
 
Back
Top