What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Retro op HD Ready.

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ik heb iets voor de helft van die prijs gevonden.. zodra ik m ontvangen en getest heb, post ik hier de resultaten..
 
Jullie hebben het nu allemaal over de PlayStation 2, GameCube en de Dreamcast. Maar hoe zit het met de echte retroconsoles? Zijn die een beetje aan te sluiten op een HDTV?

PSone ziet er niet uit :'( Is het wachten op de PS3 @ HDMI?
 
Vreemde is dat Saturn op S-Video nog wel te doen is, maar RGB er niet uitzag op plasma. Binnenkort even de rest testen.
 
Zelf ben ik wel redelijk te spreken over de snes en saturn op een hdtv.
Zal ook wel liggen aan je hdtv, want ook daar zit verschil in.
Ook m'n pc engine doet het aardig op m'n philips lcd, neh ik heb eigelijk weinig te klagen.
Heb ook behoorlijk wat opties op m'n tv dus daar kan ik ook aardig mee klooten 😉
 
Voor diegenen die klagen over old school op hdtv.
Zorg er wel voor dat wat er op het beeld komt wel getapt is uit rgb en niet uit video.
Ik had onlangs ook wat problemen met een Saturn waarbij het signaal dat tegen de tv zegt dat er rgb aan komt, te laag was.
Dus ik had geen rgb. Nu heb ik dat gefixt (vraag niet hoe) en nu ziet er echt veel beter uit. Net niet zo goed als op een crt, maar wel strak
 
Ik denk dat ik binnenkort gewoon een extra CRT monitor ga halen.
 
Heb vandaag even Super Famicom aangesloten op de plasma en ik moet zeggen dat het me nog meeviel. Vergeleken met rgb op een crt (en dat rijmt) is het natuurlijk washed out, maar het is niet zo dramatisch als sommigen beweren. Ja of je moet alles op 3 pins aansluiten, maar da's logisch.
 
Kut Hong Kong! Had een component kabel voor mijn PS2 gekocht voor 79 cent ofzo :D Doet iet het niet. Wat raar? :S
 
Heb de PSX onder mijn LCD's S-Video gehangen omdat de Neo de RGB spot inneemt en moet zeggen dat de PSX daarop best te doen is.
 
Voor de mensen die UPC digital hebben, die kunnen hun console via RGB daarop aansluiten en dan gaat het signaal vanuit de upc digital decoder naar je tv.
Je lacht, maar een vriend van me had zo'n switchbox gekocht op de markt, voor niets dus, hehe :lol:
 
Ok, ik heb alweer een poosje een Famicom, maar ik krijg de kleuren maar niet goed. We hebben thuis een HD tv en het beeld van de Famicom is ook in kleur, maar de kleuren zien er heel grauw en donker uit als ik het vergelijk met de normale NES. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
 
Ik neem aan dat je de SFC met RGB hebt aangesloten. RGB op een plasma is gewoon niet mooi, je moet dit soort consoles ook gewoon lekker op een CRT aansluiten.
 
Back
Top