What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

R.I.P SNAC :P

dexx

TATE Mode Pilot
Joined
Aug 6, 2009
Messages
503
Reaction score
0
leuke topic subject he.. :mrgreen:
nee hij is niet kaduuk, ben de monitor aan het nakijken.. heb zo'n afgehakt beeld dat na een minuut weer bijna goed is, er blijft toch wat over.. vraag me af wat het is.. heb al hier gekeken: http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=77121.0
verder kom ik niet, kan hem hoogstens schoon maken en em op slechte soldeer punten checken.. hier zijn nog pics
cleanup.jpg

ja ik heb m,n WINTER handschoenen moeten gebruiken, heb geen zin in diepe snijwonden.
cleanup2.jpg

en daar ligt ie dan, de HUGE heavy bitch.. :x :lol:
 
Hoogst waarschijnlijk een condensator, had het ook met mijn Nanao 26 inch crt.
 
almighty":1orra5ex said:
Hoogst waarschijnlijk een condensator, had het ook met mijn Nanao 26 inch crt.

ok, nou de vraag.. welke is het ;)
 
Dat is dus even zoeken, vaak als de condensatoren bol staan of aanslag hebben dan zijn deze dus lek.
Ik meende uit het verhaal dat het een paat minuten duurt voordat je bovenin het beeld pas beeld hebt.(leuke zin trouwens)
Je zult moeten zoeken op het chassis zelf en kijken welke aan vervanging toe zijn, kijk wel even naar de waarden want die mogen zeker niet lager zijn.(hoger geen probleem)
Als je de crt uit doet en meteen weer aan dan zeker geen probleem huh?, want dan is de vloeistof in de condensator namelijk warm en dit probleem is vaak bij lange tijd uit en als je de cab naar een uurtje weer aanzet zelfde probleem.Dit is omdat de vloeistof weer is afgekoeld en weer moet opwarmen.

Het is jammer dat je het scherm er al uit heb liggen want had graag even een pic gezien, want als er bovenin het beeld schuin weg trekt en een witte gloed in zit dan moet je weer op het neckboard zoeken.
Pas wel op voor de condensatoren vlakbij de voeding waar daar kun je een flinke klap van krijgen!Deze houden namelijk spanning vast!
Misschien de crt ontladen zou geen overbodige luxe zijn.
 
almighty":1dsvfgav said:
Dat is dus even zoeken, vaak als de condensatoren bol staan of aanslag hebben dan zijn deze dus lek.
Ik meende uit het verhaal dat het een paat minuten duurt voordat je bovenin het beeld pas beeld hebt.(leuke zin trouwens)
Je zult moeten zoeken op het chassis zelf en kijken welke aan vervanging toe zijn, kijk wel even naar de waarden want die mogen zeker niet lager zijn.(hoger geen probleem)
Als je de crt uit doet en meteen weer aan dan zeker geen probleem huh?, want dan is de vloeistof in de condensator namelijk warm en dit probleem is vaak bij lange tijd uit en als je de cab naar een uurtje weer aanzet zelfde probleem.Dit is omdat de vloeistof weer is afgekoeld en weer moet opwarmen.

Het is jammer dat je het scherm er al uit heb liggen want had graag even een pic gezien, want als er bovenin het beeld schuin weg trekt en een witte gloed in zit dan moet je weer op het neckboard zoeken.
Pas wel op voor de condensatoren vlakbij de voeding waar daar kun je een flinke klap van krijgen!Deze houden namelijk spanning vast!
Misschien de crt ontladen zou geen overbodige luxe zijn.

yep klopt, heb al eens een klap gehad van een 19 inch monitor, het doet geen pijn, ik sloeg mezelf wel tegen m,n smoel :P . maarre hij zit er weer in, en ik heb geen gekke dingen gezien, board was een beetje vuil, maar dat is nu schoon.. en nu duurt het geen minuut meer, elco's staan niet bol.. dus ik laat het even zo, als ie zo blijft ga ik verder zoeken. ;)
 
o.k, hoop als je hem opstart na een lange afkoeling het ook onder die minuut blijft.Zelf zou ik me er mateloos aan irriteren maar ik ben dan ook niet gauw tevreden :lol:

Succes!
 
almighty":3sapektl said:
o.k, hoop als je hem opstart na een lange afkoeling het ook onder die minuut blijft.Zelf zou ik me er mateloos aan irriteren maar ik ben dan ook niet gauw tevreden :lol:

Succes!

thanks..

zal ik het een keer opnemen en op youtube zetten? dan is de fout makkelijker te herkennen :)
 
perfect zelfs!

Kan ook echt niet alles fixen, maar niet geschoten is altijd mis :)
Laatste tijd meerdere chassis gefixt samen met Ronnie en hebben er al aardig weer wat aan de praat gekregen.
 
almighty":1dojkdlq said:
perfect zelfs!

Kan ook echt niet alles fixen, maar niet geschoten is altijd mis :)
Laatste tijd meerdere chassis gefixt samen met Ronnie en hebben er al aardig weer wat aan de praat gekregen.

ok, komt voor de bakker, heb de kast net uit gezet, morgen maar effe een filmpje uploaden.. :)

filmpje verwijdert.. allmighty heeft me wat slimmer gemaakt ;)
 
Back
Top