What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

'Powerweb moet zich schamen'

Ken

High Score Hunter
Joined
Aug 10, 2005
Messages
4,799
Reaction score
0
Het is eigenlijk niet netjes om openlijk kritiek te leveren op collega's en daarom houd ik mij op fora vaak afzijdig van discussies over de PU en haar redactieleden. Mensen die mij kennen weten dat ik er zelf ook wel wat van kan, maar nooit zou ik zoiets op papier zetten, omdat je weet dat je er veel mensen lelijk mee kan kwetsen en zo is dat gewoon. Het gaat om het volgende...

Zoals jullie wel zullen weten heeft de PU een site naast het blad wat werkelijk nergens over gaat maar goed dat terzijde. Op deze website plaatsen redactieleden af en toe een soort weblog die helemaal nergens over gaat en het respect voor de lezer is ver te zoeken. Het is voor mij onbegrijpelijk dat deze figuren en vooral onderstaande weg kunnen komen met dergelijk taalgebruik, zowel op papier als op televisie. Kanker dit, kanker dat, en iedereen accepteerd het maar, sterker nog hij komt op het NOS journaal als zogenaamde deskundige. Onderstaand weblog heb ik gekopieerd van Powerweb en ik plaats dit omdat ik vind dat je als journalist, zeker met een doelgroep als de PU, een stukje verantwoordelijkheid hebt. Deze mensen moeten zich doodschamen.

Soms heb je van die dagen dat je beter in bed kunt blijven liggen, soms heb je van die weken en bij mij duurt het nu al een maand. Het begon een paar weken terug toen mijn stiefvader overleed, een week later volgde een vriendin van vroeger en een paar dagen later werd ik ’s nachts gebeld dat er was ingebroken bij Blammo. Alles weg. Debugs, games, computers, de hele kankerzooi meegenomen. Maar het wordt erger. Het zesde seizoen van The Sopranos valt verschrikkelijk tegen, mijn auto is kapot en ik heb een soort van infectie opgelopen waardoor ik eruit zie als een bejaarde aidspatient.

Door al dit gezeik heb ik de deadline natuurlijk niet eens opgemerkt toen die met een noodgang voorbij kwam suizen en zodoende zit ik nu tot in de kleine uurtjes te schrijven aan reviews van games die ik liever nooit gepeeld had.
Soms kan ik me echt verheugen op een review maar soms zijn games zo nietszeggend, oninspirerend en saai dat ze beter nooit gemaakt hadden kunnen worden. De uitgever natuurlijk weer laaiend enthousiast in een of ander kut persbericht waarin wordt gebazeld over een grensverleggende prestatie terwijl die game echt zo ongelofelijk tergend takke tyfus saai is dat zelfs mijn buurjongetje van 10 (die alles vet vind) na 30 seconden begon te zeuren over een ander spel.

En weet je wat nou echt bizar is. Dat ik de gejatte shit van laatst gewoon op een veilingsite zie staan en de 20 jarige politieknul in ons wijkbureau voor geen ene meter geinteresseerd is om er iets aan te doen. En dan vragen een paar zeikerds zich af waarom de mensheid massaal San Andreas speelt en die lamzakken met een kettingzaag in een bloederige pudding verandert. Ik hoorde het laatst nog op die tentoonstelling in het stedelijk: “zoveel geweld, dat is toch niet gezond”. Nou, Ik vind dat heel gezond! Je moet toch wat. Godverdomme.

Link naar artikel (met mijn korte reactie, want anoniem klagen over iemand is ook niet netjes) : http://weblog.powerweb.nl/2006/03/je_moet_toch_wa.html
 
Gepost door: KEN | 23-mrt-2006 12:16:57

Potver Boris, wat een fokking kut-maand voor je! Vooral de inbraak bij Blammo is te triest voor woorden! Én die prachtige wagen van je naar de donder, én kut-games, dat je het nog trekt, gast! Veel sterkte jongen en als je echt in de problemen zit, dan kom je maar langs voor een aai over je kale pannetje (maar meer ook niet hoor!) ;)

Hmm, je reactie op dit forum en op het weblog is nogal verschillend.
Ik snap overigens het probleem niet, een weblog staat naar mijn mening los van het gehele PU gebeuren, ondanks dat het op de Powerweb site staat.

:::EDIT:::
Verkeerde reactie gepost, n/m this 8).
 
Je kijkt niet goed, je hebt de reactie onder mij genomen Mano...

Mijn reactie is:

Schaam je voor het taalgebruik in je artikelen en op televisie, maar je zal het nog wel een keer merken als iemand het op een gegeven moment echt zat is van je Boris.

Gepost door: KEN | 23-mrt-2006 12:16:57
 
Dit is mijn tweede reactie, eigenlijk al twee teveel maar goed...moet maar eens afgelopen zijn met dat klakkeloos accepteren van walgelijke onkunde en irritant taalgebruik op tv en internet.

Het gebruiken van woorden in artikelen als 'kanker', 'tyfus', 'kut' en 'godverdomme' zijn naar mijn mening een teken van zwakheid en het camoufleren van onkunde.

Gepost door: KEN | 23-mrt-2006 13:19:34
 
En dan komt er nog een of andere PIEMELFLAP na die zegt laat Ken maar lullen, want schelden is een goede manier om je frustratie kwijt te raken.


Als je net twee mensen bent verloren, waaraan dan ook, is het dan niet een moment waarbij je stil staat, een beetje bezinning? Nee, gewoon lekker door kenkeren en aandacht vragen op een kutsite voor jonge kindjes. Aaaaaahhhh.

Blijkbaar vind ie de Sopranos nog belangrijker ook.

Echt alles in zijn stuk is gewoon achterlijk geredeneerd.

Maar als ik binnenkort een bon krijg, zal ik ook GTA aanzetten hoor....mijn god.....
 
Die vinden het stoer om boris te backen, omdat ie van PU is. Als ik die reacties van Boris zo lees dan kan ik niet anders zeggen dan dat hij bij de PU past: hij komt over als een kinderachtig ventje. Ergste is nog; hij is zowat 40? en de lezer van PU is gemiddeld 13.

Trouwens:
"sorry als ik je gevoelens heb gekwetst, ken. Ik hoop niet dat je boos bent. Ik zal volgende keer de christenunie stemmen om al mijn gescheld goed te maken."

En hier zou je het verschil kunnen zien, typische loze PU humor. PU kindjes brullen van het lachen, en de verstandige persoon zou dit een sneue en zwakke reply vinden, omdat ie compleet de plank misslaat. Maar dat geeft niet, dat "misslaan" tekent de PU wel een beetje.


Gepost door: Robert | 23-mrt-2006 21:12:43

Daarmee bedoel ik dat het gewoon een soort van trieste reactie is, omdat ie vast met niets beters kon komen en zo indruk wilde maken op de 13 jarige PU lezer. Christenunie stemmen om zo schelden goed te maken, heeft die infectie side effects ofzo?.

I'd classify it as a failed attempt at humour.
 
Het is ook niet normaal als je opzettelijk voor iets schrijft over bepaalde verwensingen en vloeken. Verder vind ik de PU ook niks.
 
Tja, ik check die weglog ook wel eens en het is gewoon echt om te janken wat ze daar posten. Ik vind het simpelweg goedkope en simpele harrie's... geen andere woorden voor.

En spotten met aids, kanker en weet ik veel wat vind ik gewoon onjuist.
 
Ach ja kijk maar naar de reacties die er nu staan, en hij is er nog trots op ook zoveel reacties van dat kaliber. Ik reageer er maar niet meer op, hij komt zichzelf nog wel een keer tegen.
 
Waar is dat log? Dan kan ik flamewars gaan starten daar, is altijd leuk.
 
Iedereen krijgt wat ie verdient, en daarom zit onze vriend Boris bij een trieste community die Power Unlimited heet. Alleen dat taalgebruik bij gamekings al "eeyy ik ben wel down met deze game weet je.." "Ik vond het dus wel ff vet chill, met die bling bling"

En dan ben je fokking 40 jaar (veel zal er toch niet aan mankeren?). Trieste gasten..
 
Back
Top