What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Naomi -> Jamma

Sp33dFr34k

1CC Aspirant
Joined
Oct 10, 2011
Messages
851
Reaction score
0
Voor het spelen van Naomi in een NAC, heb je verschillende dingen nodig waaronder een JVS -> Jamma I/O heb ik begrepen.

Is het mogelijk om deze te gebruiken voor dit doel?

naomi-regulario.jpg
 
Dat kan maar dit is alleen voor video en i/o. Een Naomi mobo heeft nog een stereo amp nodig. Een betere optie om Naomi/JVS in een NAC te draaien is de Capcom converter. Deze heeft alles in één.

En vergeet niet je mobo op 15K te zetten of je moet een tri-sync monitor in je NAC hebben voor 31K.
 
Dat vermoeden had ik al, thanks voor de info heren. Dan gaan we op zoek naar een Capcom variant :)

Ik heb inderdaad de standaard monitor, dus 15/24 als ik me niet vergis. Zal niet vergeten dit in te stellen op de I/O, hoop ik :)
 
Hier is de setup die ik ooit in m'n NAC had. 15/31K kun je ook schakelen op de Capcom converter maar is makkelijker via de achterkant van je Naomi moederboard. 15K Naomi ziet er trouwens geweldig uit op een origineel NAC scherm. Met deze setup is een normale NAC voeding ook voldoende. Voltage (5V) moet wel echt in orde zijn.

Astro_Naomi.jpg
 
Thanks voor de pic, ziet er goed uit! :)

Zat net inderdaad ook al te lezen dat dit met de standaard voeding te doen is, dat is mooi. De 5v lijn is helemaal perfect van deze voeding, net als alle andere lijnen.

Was overigens ook aan het denken om de voeding van de NAC te mounten op de plank zodat de bodem vrij is, maargoed eerst even een Capcom I/O en dan uiteraard de rest nog vinden (Naomi 2 is backwards compatible begrijp ik).

Thanks voor de info en als jullie een Capcom I/O te koop weten te staan hoor ik het graag :)

Zie er op eBay een staan zonder kabels, nu zijn die niet zo moeilijk te vinden, op de powerkabel na?
 
Je ziet Capcom converters redelijk vaak aangeboden. Probeer wel één compleet met kabels te scoren want het kost altijd weer tijd om een JVS kabel te vinden. USB en Stereo kabel is geen probleem. Naomi2 is inderdaad helemaal backward compatible maar tis misschien zonde van het geld of je wilt persee Virtua Fighter 4 en Virtua Striker 3 spelen maar de meeste andere N2 games zijn dedicated of op GD-Rom.

99% van de games zijn op Naomi gewoon te spelen. Misschien voor latere games waarvoor je het 'H' bios (Naomi 1) nodig hebt kun je misschien problemen krijgen op Naomi2.
 
Cool, ga mijn best doen om een betaalbare te vinden met kabels, heb er eentje gezien op Arcade Otaku met power en VGA kabel voor €80, hopelijk heeft ie 'm nog.

Thanks m.b.t. de informatie over de Naomi, scheelt ook weer geld. Wat is de beste bios voor het apparaat, qua regio en versie?
 
Er zijn maar een paar games die specifiek een JP bios nodig hebben zoals je op de lijst kunt zien. weet ook niet hoe precies deze lijst is. Maar de meeste games lopen op iedere oudere bios. Latere bios versies hebben cabinet linking toegevoegd. Zoals ik al zei hebben nieuwere game carts de laatste bios nodig. Dit is versie 'H' en is alleen in het Japans te krijgen.

http://www.sega-naomi.com/bios.htm
 
dit zijn volgens mij de carts die zeker de jap H bios nodig hebben
Melty Blood: Actress Again
shooting love
Mamoru-kun wa Norowarete Shimatta!
 
Thanks voor de info again :)

Dus dan zou de Jap H bios het beste zijn, aangezien je daar zo ongeveer alle games mee kan spelen behalve Virtua Fighter/Striker. Betekent natuurlijk wel dat je alle tekst ook in het Japans krijgt?
 
Yup, Alles loopt op 'H' maar wel tekst in het Japans. Alhoewel dat bij sommige games weer niet is. Probeer je gewoon eerst EU/US bios en zie je wel hoe ver je komt. Bios eprom kost je misschien maar €10 of zo.
 
Ik zag inderdaad dat Andy Geezer ze te koop heeft voor 16 pond, wellicht dan gewoon eerst de EXP bios inderdaad.

Capcom converter gevonden voor €93 incl., is dat een gangbare prijs? :)
 
ik denk dat het geen slechte prijs is maar je kan altijd op sega naomi.com kijken
bij stv die had er een voor 70 euro dacht ik je kan hem altijd mailen.
 
Dat is toevallig die van STV, hij vraagt €80 ex. verzending :)
 
Back
Top