What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

'Must-have' versie Street Fighter II

PascalP

Shmup Veteran
Joined
May 6, 2015
Messages
1,249
Reaction score
0
Location
Venray
Als 2de cab wil ik een candy cab aanschaffen voor CPS(2) games, bij voorkeur Street Fighter II, maar wat is nu de 'must-have' versie?

Zie van alles voorbij komen, turbo, hyper, super etc... en zie door de bomen het bos niet meer...

Heb vroeger bij de lokale friture wel eens SFII gespeeld, maar weet niet exact welke versie dit was.
Verdere ervaring met SFII is voornamelijk op de SNES.
 
De ultieme versie is Hyper Street Fighter 2: Anniversary Edition op CPS2 hardware.
 
Heb het een en ander gevonden over SFII releases, als alles klopt zouden dit alle releases moeten zijn:

CPS1
1991-02-06 Street Fighter II: The World Warrior
1992-03-13 Street Fighter II′: Champion Edition
1992-12-09 Street Fighter II′ Turbo: Hyper Fighting

CPS2
1993-09-10 Super Street Fighter II: The New Challengers
Super Street Fighter II: Tournament Battle
1994-02-23 Super Street Fighter II Turbo
2003-12-22 Hyper Street Fighter II: The Anniversary Edition

Dus even kort door de bocht; is Hyper Street Fighter II de meest recente en dus ook de beste versie als je er 1 zou moeten kiezen?
Deze versie heeft ook alle karakters en game modes uit voorgaande versies als ik het goed heb?
 
Ken":tapj9znp said:
De ultieme versie is Hyper Street Fighter 2: Anniversary Edition op CPS2 hardware.

Dan is mijn vraag ook beantwoord :)

Enig idee wat de richtprijs zou zijn als ik een goed A+B bord tegenkom?
 
Zelf vind ik Street Fighter II': Champion Edition de ultieme Street Fighter II...mede vanwege de nostalgische waarde voor mij.
 
cthulhu":1tzpt6h4 said:
Zelf vind ik Street Fighter II': Champion Edition de ultieme Street Fighter II...mede vanwege de nostalgische waarde voor mij.

Helemaal mee eens! :)
 
Koop NIET hyper street fighter als je geen serieuze skills hebt. Koop Super Street fighter 2 x op cps2, de japanse versie. hyper street fighter ga je na een uurtje echt het raam uit flikkeren omdat je gewoon zelfs op medium of easy (difficulty) de grond in wordt gestampt, de a.i. Is best wel krankzinnig namelijk. Gewoon een tip, anders koop je voor heel veel geld hyper en heb je er spijt van daarna. SSF2X op cps zou je denk ik voor een 100 a 125 e moeten kunnen kopen, al ben ik niet meer zo op de hoogte van de prijzen laatste maanden
 
Ik ben bang dat je daar een aantal tientjes bij op moet tellen. Maar inderdaad ssf2x cps2 japans is de way to go.
 
Heb het zekere voor het onzekere genomen en afgelopen week een Hyper SFII en een SFII Champions Editions aangeschaft.

Hoop ze beide komende week binnen te hebben en zal ze beide kunnen proberen in mijn 4 button MVS cab, 6 button candy cab zal dan nog een keer volgen en dan zie ik wel welke versie het beste bevalt ;)

Bedankt voor de tips!
 
Dan heb je een losse Hyper SF II pcb gekocht, iets anders dan de CPS2 board...?
 
Ken":2zx6udob said:
Dan heb je een losse Hyper SF II pcb gekocht, iets anders dan de CPS2 board...?

Heb een (phoenixed) Hyper SF als set A + B bord gekocht en een conversie/boot PCB van champion edition.
Zouden beide dus zelfstandig moeten werken :)
 
Inderdaad zeer netjes. Ik raak altijd zeer gefrustreerd van Hyper SFII...maar ja, mijn SFII skills zuigen dan ook gigantisch.
 
Back
Top