What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Japans kraanwater

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Naar aanleiding van het bezoek van de vriend waarmee in naar Japan ga eind juli heb ik een misschien nogal vreemde vraag.

Deze vriend vroeg zich af of ik wist of je uit een kraan kan drinken in Japan, aangezien je in sommige landen dit niet blijkt te kunnen (spanje, italie..). Zou iemand kunnen bevestigen dat het water wel of niet gewoon te drinken is uit een kraan?

Ikzelf dacht dat dit wel normaal zou wezen en het wel zou kunnen, maar ik wil het toch even van mensen horen die het weten.
 
Het drinken van kraanwater in Japan wordt afgeraden volgens veel reisbureaus ;)
 
Je kan dus beter een flesje zuiver drinkwater uit zo'n automaat halen, lijkt mij.
 
Ja klopt, op elke straathoek staat wel een automaat en anders kun je in de kleine supermarkt winkeltjes een paar liter flessen voor cheap kopen, geen probleem.

Ik heb het water trouwens geproeft uit de hotelkraan, niks mis mee, maar het is beter als je het uit een fles drinkt.
 
Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.
 
Oke, bedankt.

En zijn alle prijzen zo'n beetje hetzelfde bij een vending machine? Hoeveel Yen (euro) zal het dan ongeveer kosten?
 
In vending machines heb je water, cola, fanta, koude koffie, koude thee, bier, 'energydrinks' zoals Pocari Sweat etc. Meestal zijn deze 100 of 150 Yen, omgerekend ca. een euro.
 
Ik ben zelf 2 maanden in okinawa geweest .Je kan gewoon water drinken heb ik ook gedaan uit de kraan overal.Alleen moet je opassen het water beter gezuiverd word dan hier en er een chloride smaak aanzit :lol:.Het is effe wennen en daarna proef je het niet meer .Zeker als je er een paar maanden bent.Daarnaast zit in de meeste resturants een kan met water met ijsklontjes op tafel .Zodat je geen drinken verplicht ben te bestelen bij het eten.
 
Ik zou vooral Qoo proberen, de yughurt variant, HEERLIJK!
 
Ken":1xj6t0qi said:
Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.

Umm, is dat niet precies hetzelfde wat ik de post ervoor zei? :P
 
DreamerNL":1qm6o2fn said:
Ken":1qm6o2fn said:
Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.

Umm, is dat niet precies hetzelfde wat ik de post ervoor zei? :P

Ik ben het dan ook vaak met jou eens dude hehe 8)
 
Ken":sd088vwt said:
DreamerNL":sd088vwt said:
Ken":sd088vwt said:
Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.

Umm, is dat niet precies hetzelfde wat ik de post ervoor zei? :P

Ik ben het dan ook vaak met jou eens dude hehe 8)

:lol: 8)
 
Back
Top