What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Is dit nog te fixen?

waiwainl

Administrator
Staff member
Joined
Sep 23, 2013
Messages
2,027
Reaction score
7
Location
The Netherlands
Dus ik was op zoek naar een CPS2 B-board - heb ik er eindelijk een gevonden die al 'dead' is, krijg ik dit :? :

babbee88a3a6895246d49927930e8450_zpsfvpg1l0z.jpg

Is zoiets nog schoon te maken of is dit een verloren zaak?
Of zit het toevallig op een plek waar het geen kwaad kan?

(En ja, ik heb me al kwaad gemaakt op die imbeciel, die precies foto's opgestuurd had van de niet bruine plek op de cover :evil: )
 
Holy crap!

Hmm.. de batterij heeft gelekt, en een redelijke hoeveelheid componenten, traces, pads en waarschijnlijk ook 'through-holes' verteerd (een through-hole is verbinding van de ene kant van de PCB naar de andere, waar pootjes van componenten doorheen zitten, zoals de connector aan de rechterkant).

Het zuur is ook nog steeds aan het vreten, dus moet helemaal worden geneutraliseerd. Maar met schoonmaken ga je het niet redden; ook al krijg je dit schoon, dan is het nog maar de vraag of je het allemaal gerepareerd kunt krijgen.. Er is echt wel veel schade. Ik zou deze zelf als afgeschreven beschouwen, maar goed.. ik ben een beetje lui als het op repairs aankomt. Dit is veel werk, en de waarde die er tegenover staat is twijfelachtig (gok ik ;)).

Als je met PayPal betaald hebt, meteen een claim indienen. Board terugsturen naar de afzender.
 
Thanks - Hij was 30 euro. Terug sturen kost ook weer zeker 20 euro. Dus dat doen we maar niet :|
En was trouwens via paypal gift (via AO), dus dan werkt zo'n claim helaas niet.
 
Gewoon in dreft en warm water schoonmaken, en dan goed laten drogen hoor ik welleens. Dan heb je beter zicht wat er allemaal aangetast is
Misschien werkt het. erger kan het niet worden
 
Da Dude":3b1ip2hg said:
Gewoon in dreft en warm water schoonmaken, en dan goed laten drogen hoor ik welleens. Dan heb je beter zicht wat er allemaal aangetast is
Misschien werkt het. erger kan het niet worden
Nou, ik weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat dat board totaal verwoest is. Er zijn gewoon complete componenten weggevreten. Wat je ziet is niet alleen maar vuil, het is corrosie.
 
Back
Top