What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hyperspin

waiwainl":1h80av8e said:
Heb je highres versie geprobeerd op het Event en zag er goed uit. Heb je al ideeën qua prijzen? Met/zonder HW, 15khz/highres, met/zonder inbouw, updates?

Ik hoop daar echt van de week een fatsoenlijk antwoord op te kunnen geven, ben nog bezig met finalizen en prijsbepaling. Bare with me a little please :)
 
Ik heb het ondertussen wel zoals ik het wil hebben 8)

Nog even een issue met de knoppen onder mame gehad.
Van het één op het andere moment na opnieuw opstarten ineens alle instellingen weg. Maar vanuit mame op tab drukken en opnieuw configureren en het was weer in orde.

SNES draait nu ook goed. Kreeg in het begin een foutmelding over de resolutie op het moment dat de emulator op ging starten. Was dus een kwestie van handmatig de resolutie in de config file aanpassen en de file op read only zetten. Ik zie nu trouwens dat de SNES een resolutie heeft van 256x224. Volgens mij heb ik in de config 321x256 ingesteld dus daar is misschien nog wat verbetering mogelijk. Het plaatje ziet er trouwens nu al heel goed uit.

Het enige is dat ik wel per systeem (MAME, SNES, NES, enz.) moet spelen met de instelling van het scherm. Ik moet dus aan de metertjes draaien om het beeld mooi passend op het scherm te krijgen op het moment dat ik tussen emulatoren wissel. Maar dat is onoverkoombaar natuurlijk.

En af en toe blijft de resolutie laag staan als ik vanuit een spel terug naar Hyperspin ga. Dan staat Hyperspin dus in 321x256. Dan is het vanuit windows (Soft-15khz) even de resolutie terug zetten op 640x480 en dan ziet Hyperspin er ook weer goed uit.

De pc start op in Hyperspin en daar hoef ik dus in principe niet meer uit.
Heb ondertussen bij alle spellen die interessant zijn de instelling vanuit MAME goed ingesteld. Het keyboard en de muis kunnen dus weer de cab in.

Ik ben verschillende games aan het spelen, net waar ik op dat moment zin in heb.
Soms een fighting game, dan weer een shmup om vervolgens weer ff een SNES spel op te starten.
Bij bezoek meestal ff raggen met MK2 of iets dergelijks.

Het werkt allemaal lekker :D
Al met al zeker tevreden!

Nu nog een keer de tijd nemen om een andere behuizing te klussen.
Heb ik nog niet zo'n haast mee. Zal volgend jaar worden een keer.
 
Back
Top