What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Gezocht sega master system console gemod 50/60hz

stevuns

TATE Mode Pilot
Joined
Jul 28, 2011
Messages
506
Reaction score
0
Zelf ben ik à technisch. Wie heeft er een liggen of kan zo'n console modden? :D
 
Hier een handleiding: http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/sms2-5060.htm.
Ziet er niet al te ingewikkeld uit om te doen. Heb zelf bijvoorbeeld een Megadrive met de 50-60Hz en Japan -Europa mod en tevens voor gezorgd dat deze op een JAMMA kast aangesloten kan worden (de aansluiting van de voeding werkt ook gewoon nog)...beetje puzzelen, maar uiteindelijk niet echt ingewikkeld. Moet wel lukken met een basis soldeerervaring.
 
Thanks! Maar ik durf het nog niet aan zonder soldeerervaring :D
 
Ik heb geen reserve Mastersystem 2, maar ik wil het best voor je proberen als je er eentje samen met de benodigheden kan regelen.
 
dat zou top zijn! :) Ik kan aan een master system 1 via een vriend komen.
 
Ga voor de Master System 1. De 2 kan ook gemod worden, maar dan werkt je lightgun niet goed op 60 herz.
 
Ik zie dat de meeste guides voor de SMS 1 verdwenen zijn op internet.......
Dit is de simpelste om te modden, de pal/ ntsc jumpers zitten gewoon netjes gemerkt op het moederbord.
Kwestie van een spoortje doorsnijde en drie draadjes aan een switch solderen.
 
bedankt voor de goede info Trol
Master system 1 it is :D
 
Niet de versie met Alex Kidd ingebouwd nemen. Die heeft een nieuwer moederbord zonder de jumpers 8)
 
Thanks. volgens mij zit deze alleen in de master system 2 :)
 
Heb een PDF omtrent het modden van een Master System 1 gevonden, de andere tutorials gaan inderdaad alleen over de Master System 2. De oude is inderdaad makkelijker gezien de jumpers.
 
De laatste types van de SMS1 hadden Alex Kidd erin, zijn vrij zeldzaam 8)
 
Als die pal sms prijzig is kan je net zo goed een Japanse halen. Die zijn duur, maar de prijzen van de pal sms rijzen echt de pan uit. En de japanse heeft FM sound! En 60hz.
Waar heb je in godesnaam nog 50hz voor nodig? :D
I.p.v. games kopen zou ik voor de everdrive gaan. Ik denk dat deze setup echt zijn waarde gaat houden. Wordt echter wel weer een te dure grap, maar eentje die je echt snel weer voor goed geld zou kunnen verkopen. Ik heb games gekocht, maar had achteraf meteen voor de everdrive moeten gaan. Maak niet dezelfde fout.
 
Ga toch liever voor ms 1. Is mijn eerste console geweest. Jeugdsentiment. Master system games valt reuze mee qua prijs. Via mp wordt genoeg aangeboden. Meeste mensen willen toch nes games :)
 
Een goede MS1 is alleen niet goedkoop. Althans, dat is mijn beleving. Heb er notabene in mijn jeugd eentje gehad. Nooit moeten verkopen ;)
 
Rommelmarkten in België en Frankrijk vind je ze voor een prikkie. Wist niet dat ze veel waard waren, zal volgende x een paar meenemen als k ze zie.

Zal nog wel tijdje duren voordat ik weer ga denk ik, dus wacht daar vooral niet op ;)
 
Ik had van een vriend een PAL Master System 1 gekregen voor noppes met een zwik spellen erbij...hij was van plan om hem weg te gooien. Een reserve console komt altijd van pas (ondanks dat hier thuis nog nooit een console de geest heeft gegeven).
 
Back
Top