What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Gezocht Arcade Kast

126146

Arcade Local
Joined
Nov 8, 2015
Messages
57
Reaction score
0
Location
Friesland
Geachte Nozomi leden,

Ik ben al tijden opzoek naar een lege / kapotte of een flink gebruikte arcade kast. Dit wordt mijn eerste Arcade Project. Ik wil namelijk graag een kast opknappen. Heeft iemand tips of adviezen buiten marktplaats om waar deze kasten te koop staan. Kan ze namelijk nergens vinden.
Kortom; HELP deze Rookie. Elke advies is welkom :mrgreen:
 
hoi
wat zoek je??,een dedicated om te restaureren of een universal cab???

en wat is je budget??

je kunt op de diverse fora kijken,en toch marktplaats enzo

succes


ps ik heb momenteel ook niets
 
ik heb nog wel een oude generieke kast staan. Werkt gewoon, alleen heeft monitor veel burn

mocht je interesse hebben, stuur maar een PM
 
Uiteraard ben ik daar ook mee bezig :mrgreen: alleen ik wil kijken hoe z'n officieel kast gebouwd is. En dat wil ik graag van A tot Z leren
 
De houten kasten die ik uit elkaar heb gehaald waren of gelijmd en gespijkerd (mortal kombat) of gelijmd en pen/gat (ms pacman).

Het lijkt me niet de meest eenvoudige DIY klus om het zo na te maken. Ik zou zelfbouw gewoon met raggels en schroeven doen.
 
Dit is de cheapste die ik kan vinden.
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

Ik ben met een Candy Cab begonnen, en snapte er ook niks van.
Maar toen ik hem verving voor een ander, heb ik 2 cabs moeten demonteren om ze de trap weer af en op te krijgen. Dan leer je het ook wel.

Ik zou zelf kijken voor een Naomi cab. Die zijn vaak niet zo duur.
Misschien dat Psykick nog wat bouwprojecten heeft. sommige hangen daar gewoon een LCD in als ze geen CRT voorhanden hebben.

Persoonlijk zou ik voor een CandyCab gaan ipv een woody. Qua design en veel grotere scherm, is dit imo echt luxe. Een woody heeft ook zijn charme. Maar ik prefereer echt het enorme scherm, en er lekker bij zitten, dan hangen aan een groot hout ding.

Lees dit anders is door, dan krijg je wat beter beeld. http://wiki.arcadeotaku.com/w/Main_Page
 
Een Naomi heeft een VGA scherm en geen Jamma aansluiting. Ik weet niet of dit zo handig is om mee te beginnen. De meeste games hebben een lagere resolutie en gewoon een edge connector

Het hangt ook allemaal af wat je wilt gaan spelen. Als je "normale" arcade games wilt spelen (MVS / classic games / Jamma games), moet je een kast kopen met een 15kHz scherm erin. Qua candy is dan een (New) Astro City een mooi model met een prachtig 29" scherm. Die zijn wel een stuk duurder dan een woody en je zit erachter ipv dat je staat / op een kruk zit. Het is verder gewoon plug en play (behalve evt stereo geluid van MVS)

Ik prefereer zelf over het algemeen om te staan, maar dat is ook gewoon smaak
 
Stel ik koop een Candy Cab Astro City rondt de 500 euro. Wat komt er allemaal naast de Cab bij kijken (bijv in kosten etc)?
 
Step down converter on de stroom om the vormen naar nl stroomnet en spellen natuurlijk. 1e kost 50 euro ofzo 2e van 10 tot 1000 euro
 
Ik weet niet € 500 een realistische prijs is voor een candy cab, een New Astro City in goede staat zit al gauw rond de € 700...ligt er natuurlijk helemaal aan waar en van wie je er eentje koopt (handelaar of gewoon iemand van een forum).
Extra kosten? Eventueel een stepdown convertor als de cab 100V is i.p.v. 230V (geen idee hoe duur die zijn), verder goed bedenken wat voor spellen je wilt gaan spelen en hoeveel knoppen je nodig denkt te hebben...voor shmups meestal maximaal 4 knoppen en voor vechtspellen vaak 6 knoppen. Tegenwoordig wordt het gelukkig makkelijker om repro control panels te verkrijgen voor de New Astro City cabs...originele panels ( in goede staat) worden steeds zeldzamer. Onder de € 90 kan je een panel laten maken zonder bedrading of knoppen.
Als je vechtspellen wilt gaan spelen die 6 knoppen gebruiken (zoals de spellen van Capcom) heb je nog een zogenaamde kick harness nodig (kan je zelf maken of kant en klaar kopen...in beide gevallen niet echt duur). Max € 25?
Natuurlijk heb je ook nog spellen nodig, die varieren gigantisch van prijs...zeg maar € 30 voor een goedkopere MVS cartridge tot € 2000 (of soms meer) voor bijvoorbeeld een full kit van bepaalde Cave spellen...je kan het zo gek maken als je zelf wilt of nodig vindt.
 
Back
Top