What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Een TV voor TATE PC?

ShmupOtaku

Credit Feeder
Joined
Sep 5, 2015
Messages
41
Reaction score
0
Misschien in het verkeerde draadje, maar is toch hardware gerelateerd.

Ik wil mijn monitor upgraden en het zou fantastisch zijn om bijvoorbeeld een LCD tv te gebruiken voor mijn verticale shooters. Maar is dit aan te raden? Heb al wat over lag gelezen en zo, maar is dat echt zoveel anders als bij een LCD monitor? Of kan ik hier bijvoorbeeld een grote CRT tv voor gebruiken? Dan wel analoog aangesloten.

Ik heb er weinig verstand van geef ik toe, maar als ik jullie zo zie praten over de (voor mij) meest ingewikkelde onderwerpen hoop ik op enige hulp van jullie.
 
Je kan elke monitor/TV gebruiken hiervoor. Kwestie van roteren :-)
Wel even kijken naar de kijkhoek specificaties, die zijn niet voor elk LCD paneel even goed en kan je mogelijk slechte kleuren krijgen.
Ander ding met LCD TV is dat ze soms traag zijn en je het gevoel kan hebben dat je bewegingen die je doet met je keyboard/joystick achter lopen - zeker met shmup is dat niet fijn.

Een plasma scherm is wat dat betreft beter (maar oud en groot en stroom vretend), OLED schermen zijn helemaal top, maar duur.

Een CRT is zinnig voor consoles zoals (S)NES, Saturn, PCE, XBOX, etc. Niet voor een PC.
 
Bedankt voor de info! Ik zal eens gaan rondsnuffelen op Marktplaats voor een LCD of plasma scherm. Nog aanraders qua merken of types?
 
waiwainl":2fmoiyye said:
Een plasma scherm is wat dat betreft beter (maar oud en groot en stroom vretend)

Des te groter, des te beter toch???
 
cthulhu":1h3e3vt4 said:
waiwainl":1h3e3vt4 said:
Een plasma scherm is wat dat betreft beter (maar oud en groot en stroom vretend)

Des te groter, des te beter toch???

Ligt aan de afstand die je van het scherm kan zitten, anders krijg je nekpijn ;-)
 
Dat is wel waar...je kan ook best duizelig worden van shmups als je te dichtbij zit.
 
Tegenwoordig is het led of oled lcd
Is alweer achterhaald
 
Back
Top