DAY
TATE Mode Pilot
- Joined
- Sep 28, 2005
- Messages
- 502
- Reaction score
- 0
Met de komst van de Xbox360, de Wii en de Ps3 begint het vergelijken weer waar je de nieuwe spullen weer het goedkoopst kan krijgen. Wat mij al een tijd echt dwars zit is dat europeanen altijd meer lijken te betalen dan Amerikanen en Japanners. In de tijd van de Snes werd vaak gezegd dat het komt doordat spullen in het buitenland gamaakt moesten worden en dat door de hoge wisselkoers dollar/ gulden de spullen duurder waren dan in die andere landen. Tegenwoordig gaat die vlieger niet echt meer op, want een euro doet nu ongeveer 1,30 euro, maar toch zijn Amerikanen en Japanners weeer een stuk goedkoper uit. Daarnaast worden prijsverlagingen vaak ook eerst doorgevoerd in die andere landen voordat dat in Europa gebeurd. Waardoor komt dit? Komt het doordat bijvoorbeeld in Nederland iedereen de PU leest en wanneer die zeggen dat iets cool is die breezah jeugd bij mammie gaan jengelen om het maar te kopen en mams doet dat maar om van het gezeur af te zijn. Misschien moet iedereen in Europa maar de nieuwe consoles gaan boycotten om zodoende dit verschil weer wat recht te trekken.