What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Crappy search op ebay

cageman

Administrator
Staff member
Joined
May 27, 2009
Messages
5,044
Reaction score
0
Ok.. ik ga bieden op deze veiling:

http://www.ebay.nl/itm/151228014920

Ik kreeg de veiling door van iemand op AO. Maar ik krijg dit object niet gevonden als ik gewoon op ebay een search doe. Ook niet als ik de search instel op 'worldwide'.

als je op ebay.co.uk zoekt vind je hem wel.. maar dit is toch debiel? Of snap ik het gewoon niet?

PS. Zou het waarderen als Nozomi leden niet tegen me op gaan bieden op dit item ;) ;)
 
Vaag indeed. Dat zou een mooie aanwinst zijn man. GL met het bieden.
 
Ik geloof dat co.uk .nl .com etc andere resultaten terug geven :P
 
.com is voor simply put voor de yanks, je hebt er met bepaalde items wel een groter bereik mee die in de US populairder zijn.
 
De advertentie is aangemaakt met de volgende punt en dat beperkt de zoekopdrachten:

Wordt verzonden naar: Verenigd Koninkrijk

Het heeft dan ook geen nut dat hij verschijnt op Ebay.com of iemand die via Ebay.nl zoekt op worldwide. Ik begrijp ook niet waarom dat zo werkt en er niet gewoon 1 database is met alles erin. Ik zou ze dus wel even een berichtje versturen of ze wel willen verzenden naar NL.
 
wat hiervoor ook gezegd wordt, elke ebay site (.de .com .co.uk .nl .es .com.au etc) leveren allemaal andere resultaten op.
voor deze specieke veiliging wordt het alleen maar verzonden naar de UK
als de verkoper het goed heeft dichtgetimmerd met deze restrictie kan je er niet eens op bieden (heb je dat al geprobeerd ?) en je zult ook moeten vragen of ze naar NL willen sturen en of de veiling open is voor internationaal.
omdat er nu al op geboden is kunnen ze de veiling niet aanpassen maar ze kunnen jou userid wel op een zogenaamde excempt list zetten.
sta je op deze lijst dan passeer je elke restrictie die deze verkoper op zijn auctions heeft gezet en bijkomend voordeel is dat jij alleen vanaf buiten de UK kan bieden.
Ik heb wel es gehad dat ik vroeg of zo een verkoper naar NL wilde sturen en toen zette hij het open voor europa en ging er een duitser mee vandoor.... :(
met zo een excempt list kan dat weer niet
Hoe denk je dat ik aan al mijn Mortal Kombat spullen kom hehehehehe
 
Je kan natuurlijk ook connecties leggen in diverse landen die voor je willen ontvangen en versturen. Maar dat maakt het wel duurder (2x kosten)
 
Een tijdje geleden had je de zoekoptie om voor de verzendlocatie 'Willekeurig land/regio' op te geven. Die optie is er in NL een tijd geleden uitgehaald, en recent ook in de US/UK, etc. EBay heeft het er dus bewust uitgesloopt.
 
Ik heb in de UK een paar x meegemaakt dat ze niet buiten de UK wilden verkopen. Dat ging toen om PCBs via J+
 
Anunaki":1h8vs8ug said:
Ik heb in de UK een paar x meegemaakt dat ze niet buiten de UK wilden verkopen. Dat ging toen om PCBs via J+
Kan heel goed dat een verkoper dat niet wil, maar ik wil gewoon de search aanpassen zodat ik die veiling wel te zien krijg. Dat staat los van de grillen van der verkoper; maar ik kan me voorstellen dat dit 1 van de redenen is waarom EBay die feature heeft geschrapt.
 
Dr Doggystyle":3tecz3zj said:
voor deze specieke veiliging wordt het alleen maar verzonden naar de UK
als de verkoper het goed heeft dichtgetimmerd met deze restrictie kan je er niet eens op bieden (heb je dat al geprobeerd ?) en je zult ook moeten vragen of ze naar NL willen sturen en of de veiling open is voor internationaal.

Arjan, let echt op dit inderdaad. Ik had dat een keer met een PCB, en je wilt echt je laptop door je raam heen gooien als je de laatste seconden biedt, en het werkt niet :)
 
DLX":3kfg7ndl said:
als je de laatste seconden biedt
ook hier is een oplossing voor
er zijn ebay snipers die voor jou in de laatste secondes bieden ;)
normaal zie je bijvoorbeeld iets leuks staan en het is bieden vanaf $0,99 je wilt er max $100 voor bieden
dan doe je dat via ebay een bod doen met je max bod en blijft het bod op $0,99 staan met jou als hoogste bieder. Als iemand er dan ook op biedt bied ebay automatisch voor jou tot je max bod is bereikt
Zo zijn er mensen die dan onnodig je bod omhoog krikken.

Met de ebaysniper vul je een keer $100 en je doe je de snipertool aan.
die ik gebruik moet de pc voor aanstaan.
Standaard gaat deze bij in de laatste 15 sec het bod voorbereiden en bij de laatste 3 sec doet hij je max bod
heeft op dat moment de hoogste bieder bijv $50 als max bod dan ga jij in de laatste 3 sec met $51 ervandoor als je max bod hoger is dan $50

vaak wil ook rare bedragen invullen helpen zoals $50,77
veel mensen doen bedragen als $50,50 en met $50,77 win je em ook
 
@Dr Doggystyle; ik ken de tooltjes wel, maar heb ik niet nodig joh.... waar het mij omging is meer dat ik toen zat te wachten op een PCB, maar die werd ook alleen maar binnen UK verstuurd.

Ik dacht dus een mooie deal te hebben, en zou ik ook hebben gehad, omdat mijn bod veel hoger lag dan het winnende bod..... maar..... ik kreeg een error voor men kiezen, omdat je alleen kon bieden vanuit de UK :(

Edit; I know the tricks ;) van die centen enzo, maar als ik iets wil hebben vul ik toch altijd mijn max bod in... en ja dat kan wel eens veel euro's schelen, maar je betaal toch minder.... als je wint natuurlijk :)
 
ja idd op die manier :)
daarom gewoon altijd de verkoper mailen om te vragen of die naar NL verstuurd.
Zegt ie ja geen probleem altijd een testbod doen (gewoon het volgende bod wat voorgesteld wordt) om er zeker van de zijn dat je kan bieden.
en dan in mijn geval de sniper aan zetten op de dag dat ie afloopt :)
Ik heb zelfs mn zoontje en vriendin uitgelegd hoe de sniper werkt en kunnen ze in mijn afwezigheid ook voor mij bieden hahaha
 
Zelfde gekloot weer.

Z80 compatible cpu, voor een paar cent 10 stuks gekocht. Kan ze onmogelijk terugvinden...raaaaar
Zelfs niet in de store v/d seller met de search die hij in zijn store heeft staan op exacte item titel!...

Toch item nr. terug gevonden via paypal, auction loopt gewoon nog.
Vertel mij maar eens hoe jullie deze zouden vinden ..

http://www.ebay.co.uk/itm/181055692734

(Koopje overigens)
 
veel verkopers uit china posten hun auctions op http://www.ebay.co.uk
zo ook deze verkoper.

jouw link
http://www.ebay.co.uk/itm/181055692734

is hetzelfde als deze maar dan op ebay.nl
http://www.ebay.nl/itm/181055692734

als je dan bij overige objecten bekijken
is het deze link
http://www.ebay.nl/sch/allpartspipe2008 ... 7675.l2562
en dan zie je niks

en als je er dan weer .co.uk van maakt
http://www.ebay.co.uk/sch/allpartspipe2 ... 7675.l2562
dan zie je weer een heleboel

dus eigenlijk wil je iets uit china bestellen dan op .com of .co.uk kijken
zo werkt het meestal voor mij
 
Back
Top