What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Coole Shooter... maar de naam?

Drifter

Combo Keeper
Joined
Apr 26, 2009
Messages
162
Reaction score
0
Location
KORTENHOEF
Guys,

Op de laatste meeting heb ik een tijdje een waanzinnig shooter zitten spelen, voor de die-hards een classic, voor mij een hele nieuwe ervaring! Ik wil deze game in de gaten houden en zodra deze ergens voor een leuke prijs te koop is graag in mijn uit 1 spel bestaande collectie hebben. Ik weet alleen de naam niet!

Het was een spel op de meest rechtse cab, met een beetje Da-Vinci look... Twee vliegtuigjes (propeller) schoten op zeppelins etc.. Beetje sepia look... waanzinnige gameplay.. Weet iemand de naam?
 
Daar noem je er idd wel ff eentje op, supervette game, maar nooit zomaar kopen. Enorm veel bootlegs in de omloop en hangt ook altijd wel een lekker prijskaartje aan....
 
Fantastische game! Erg jammer dat die uitgerekend op CPS2 hardware is. En zoals Hasan al zei met bootlegs en dat gelul met suicide batteries en zo. Heb ik me daarom ook nooit in verdiept. Een blauw origineel board van deze game is ERG zeldzaam dus meestal bootleg. Wel een leuk feit dat de meeste CPS2 games goed ge-emuleerd zijn. :)

Er is ook een CPS / CPS2 bootleg x - in - 1 board verkrijgbaar net zoals de 60 in 1 zeg maar. Deze loopt dus op originele hardware. Alleen heb ik hier nog nooit iets goeds of slechts over gehoord.
 
Naast de Japanse ook een US versie, Storm of Progear.

En uh, Progear DX voor mobiel. :P
 
goatboy":3j7u2n76 said:
Wel een leuk feit dat de meeste CPS2 games goed ge-emuleerd zijn...

You're right, er zijn mame versies die opeens op mijn harde schijf opduiken.. huh? 8)

Gisteren met s913 onze kick-ass Mame config samen gesteld bij Informatique dus die moeten we binnenkort even ophalen... Wellicht gelijk bij Pascal/Hasan langs om mijn SFIII board op te halen en een durum te happen! :lol:
 
Ik kan je zeggen... hij emuleert als een jekko! Heb zojuist zitten gamen maar ik heb geen doekjes meer... dus moest stoppen! :D
 
Da's mooi Addie, kan je de rest ook doen, ik heb al een chronisch tijdegebrek en dan MAME is iets wat altijd op de lange baan wordt geschoven. Heb danzij Erik wel een coole setup, maar moet echt nog gaan perfectioneren. Welke frontend draaien jullie nu? Ik ben wel gecharmeerd van Maximus Arcade, alleen dus nog steeds geen tijd gehad om serieus in te duiken :cry:
 
Drifter":pjyn2c6s said:
Ik kan je zeggen... hij emuleert als een jekko! Heb zojuist zitten gamen maar ik heb geen doekjes meer... dus moest stoppen! :D
Phew, ben blij dat hij goed draait ... anders had ik het op mijn bordje gekregen als de hardware het niet aankon :P

Software is Drifter's verantwoordelijkheid, maar inderdaad heeft hij ook z'n oog laten vallen op Maximus.
 
Maximus Arcade is DE BOM! Even 25 dollar schokken, en je hebt me een knap en cool staaltje programmeer werk in handen! Heb momenteel meer dan 7000 games die werken onder mame maar voor de mensen die mij kennen ben ik even wat verder doorgeslagen...

Achter de Maximus (de naam doet er eer aan) heb ik naast Mame nu ook een good old Amiga en Atari2600 emulator hangen... Alleen mijn C64 nog en ik kan mijn kast swaffelen... Af en toe loop ik mijn schuur uit, stap ik naar binnen en denk ik... van wie zijn die fucking kids hier... totdat ze me aanspreken met Pappa! Oja.. ik had ook nog iets van een sociaal leven... :D Wacht maar tot ie Combat op de 2600 met paps op de kast mag spelen!

De CHD (hardisk) dumps doen het wel, maar een aantal (heb er nu pas twee gezien) die willen wel eens haperen .. Ik heb twee van die Arcade Lookalike USB joysticks en die doen het prima... totdat je StreetFighter speelt en opeens twee knoppen te weinig tot je beschikking hebt... Heb nog steeds blauwe plekken!

Al met al... life's great.. volgende week mijn Magnum halen en ombouwen tot WMM!
(Wicked Mame Monster)

Rave, je hebt een kick-ass config uitgezocht.. eentje om niet alleen je vingers mee af te likken...
Lickit.jpg
 
:lol: Zo da's mooi, ben benieuwd als het helemaal af is! Succes!
 
Drifter":14hrbg1g said:
Rave, je hebt een kick-ass config uitgezocht.. eentje om niet alleen je vingers mee af te likken...
Thnx :D En, smaakte die koelpasta een beetje? :)
 
Drifter":1sb6gho1 said:
Af en toe loop ik mijn schuur uit, stap ik naar binnen en denk ik... van wie zijn die fucking kids hier... totdat ze me aanspreken met Pappa! Oja.. ik had ook nog iets van een sociaal leven... :D
hahaha...erg leuk stukje! 😉
 
Jaaaaaa, we hebben beeld :mrgreen:

progear.jpg


Alleen de controls via het tobo zijn klote, snel de Jpac installeren :)
 
Commodore 64 draait er ook op... (als we dan toch gaan emuleren nietwaar?). Heb me het zweet in mijn naad gerend tijdens Aztec Challenge... damn wat was dat een moeilijk spel en natuurlijk Bruce Lee even uitgespeeld.... Oh joy.. nu een sigaartje en een whisky... keep you posted.. foto's komen morgen!
 
Cool, van die C64 ... da's toch mijn oude liefde (naast Arcade).

Update het Mame topic anders, ne0 wil ook graag een update :P
 
Back
Top