What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Bemani thread

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
In het back to the old school forum vond ik deze thread: http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=2331

Wel, ik heb daar nog wel wat info over, maar dat hoort niet thuis in die thread. Dus hier, een bemani thread.

Naast het spel in die thread, pop'n music, speel ik ook beatmaniaIIDX.
http://dl.dropbox.com/u/790563/Allcontrollers.JPG
Dit is een ritmespel dat gespeeld word met de controller hier in het midden van de foto, die met de draaitafel. Zoals alle ritmespellen is het doel op het juiste moment op het juiste knopje te drukken, in dit geval als de streepjes de rode lijn snijden. Een groot verschil tussen IIDX en vele andere ritmespellen is de vereiste precisie, om de hoogste graad (flashing great) te krijgen voor een noot heb je exact 16ms, 1 frame, om de knop in te drukken.


Hier zijn enkele voorbeelden door mij...

Ik moet dringend eens nieuwe videos opnemen, ik kan ondertussen wel behoorlijk wat moeilijkere songs spelen, maar dat zal even moeten wachten.


Als iemand anders hier bemani games speelt (Dance Dance Revolution, Jubeat, Pop'n Music, beatmania, keyboardmania, drummania, guitar freaks en al de rest van konami) of ritmegames van andere producenten, kom maar op met de voorbeelden :D
 
Taiko no Drum op de ds is de enigste die ik een beetje kan, 1 drum ftw. Verder kan ik ook geen instrumenten spelen ;P

Sicke shit die AAA filmpje met no miss, ook nice dat je het geluid van de knoppen erin hebt en ook nog een filmpje van actual hands on n1.

Wat ik me afvraag is kan je niet zelf muziek maken door deze skills te maken, of is het echt zoals je zei dat je alleen patronen leest en geen moves onthoudt?

Ik bedoel zijn nog aardig handige combos die je doet die naar andere muziek vertaald kunnen worden.

voorbeelden:
http://vimeo.com/8583890

 
ZiEk":2i45zjsi said:
Taiko no Drum op de ds is de enigste die ik een beetje kan, 1 drum ftw. Verder kan ik ook geen instrumenten spelen ;P

Sicke shit die AAA filmpje met no miss, ook nice dat je het geluid van de knoppen erin hebt en ook nog een filmpje van actual hands on n1.

Wat ik me afvraag is kan je niet zelf muziek maken door deze skills te maken, of is het echt zoals je zei dat je alleen patronen leest en geen moves onthoudt?

Ik bedoel zijn nog aardig handige combos die je doet die naar andere muziek vertaald kunnen worden.

voorbeelden:
http://vimeo.com/8583890


Wel, ik maak wel muziek (chiptunes op de gameboy met lsdj), maar dit heeft denk ik een heel andere skillset dan het spelen van dit soort spellen.

Edit: verbeterde filmpjes uploaden zal even moeten wachten, mijn skills zijn serieus verroest.
 
nou dan moet je die skills effe smeren :P GO FOR IT!!
en over taiko no TATSUJIN, in Canada (waar ik nu ben) is een arcade met Taiko 13, spel is eigenlijk wel makkelijk.. heb wat video materiaal ervan maar dat ga ik pas in NL omzetten om het op YOUTUBE te knallen.

en natuurlijk ook wat van Jubeat Ripples (geen letters veranderen!!!) en pop'n music 17
 
Ahh nice van die chipTunes heb je ook echt een omgebouwede gameboy? en synch je lsdj met je computer ? zelgf heb ik nog alleen het rommetje getest, ben niet zo goed met trackers tho, ik zie liever de waves.

Maar goed in theorie zou je mad veel chiptunes, chip beats en basses kunnen assignen op je sicke beatmania tafel. Ik geloof best dat je met een freestyle genoeg shit genereerd om in je tracks te gebruiken en wat extra zal toevoegen helemaal als je het live kan doen. Ander skill set betekend wel dat het anders is dan die mpc dudes en dus origineel.



Jaaa die taiko No drum kasten zijn toch echt huge ?
nooit in levende lijve gezien, maar die drum lijkt echt groot. Ben benieuwed naar je filmpjes dexx
 
Chiptunes FTW. Ben nog geen tracker tegen gekomen die net zo fijn is als FT2 en ik heb er toch al wat geprobeerd. Niet dat ik er zo goed mee ben :)
 
ne0":2mvs7x6y said:
Chiptunes FTW. Ben nog geen tracker tegen gekomen die net zo fijn is als FT2 en ik heb er toch al wat geprobeerd. Niet dat ik er zo goed mee ben :)

nitro tracker op de ds?? ;P

of renoise geprobeerd?

Volgens mij zijn dat echt trackers zoals Fast Tracker 2 is, vroeger ook gespeeld met FT2, maar later kwam ik rebirth tegen en dat trok me wel meer aan.


renoise heeft wel iets meer dan FT2 ;)
 
ZiEk":2hlibncs said:
ne0":2hlibncs said:
Chiptunes FTW. Ben nog geen tracker tegen gekomen die net zo fijn is als FT2 en ik heb er toch al wat geprobeerd. Niet dat ik er zo goed mee ben :)

nitro tracker op de ds?? ;P

of renoise geprobeerd?

Volgens mij zijn dat echt trackers zoals Fast Tracker 2 is, vroeger ook gespeeld met FT2, maar later kwam ik rebirth tegen en dat trok me wel meer aan.


renoise heeft wel iets meer dan FT2 ;)

Ik kan nitro tracker niet echt aanraden omdat het de effect kolom totaal mist. Zelf gebruik ik milkytracker (een FT2 kloon) en LSDJ op een stock gameboy.

Maar we zijn een beetje van het onderwerp aan het afwijken. Maak een thread in off-topic over trackers als je er over wilt praten :p
 
vandaag weer m'n handen kapot geslagen op Pop'n music... level 28 arg!!!
en Taiko :) dat spel is echt gaaf :D

heb ook wat nieuw film materiaal
 
dexx":3k6wuqsi said:
vandaag weer m'n handen kapot geslagen op Pop'n music... level 28 arg!!!
en Taiko :) dat spel is echt gaaf :D

heb ook wat nieuw film materiaal

Al die jaren en je kan nog steeds geen 30's? :p
Harder oefenen :D
 
Villadelfia":rtnyr58y said:
dexx":rtnyr58y said:
vandaag weer m'n handen kapot geslagen op Pop'n music... level 28 arg!!!
en Taiko :) dat spel is echt gaaf :D

heb ook wat nieuw film materiaal

Al die jaren en je kan nog steeds geen 30's? :p
Harder oefenen :D

nope, en dat duurt ook nog wel effe ;)
de arcade knoppen zijn groter als die van de Konami ASC, dus het is wel iets moeilijker.
 
dexx":3f9hprjb said:
Villadelfia":3f9hprjb said:
dexx":3f9hprjb said:
vandaag weer m'n handen kapot geslagen op Pop'n music... level 28 arg!!!
en Taiko :) dat spel is echt gaaf :D

heb ook wat nieuw film materiaal

Al die jaren en je kan nog steeds geen 30's? :p
Harder oefenen :D

nope, en dat duurt ook nog wel effe ;)
de arcade knoppen zijn groter als die van de Konami ASC, dus het is wel iets moeilijker.

Zeker van? Meet eens na want dat zou niet mogen het geval zijn.
 
Villadelfia":233k4td0 said:
dexx":233k4td0 said:
Villadelfia":233k4td0 said:
dexx":233k4td0 said:
vandaag weer m'n handen kapot geslagen op Pop'n music... level 28 arg!!!
en Taiko :) dat spel is echt gaaf :D

heb ook wat nieuw film materiaal

Al die jaren en je kan nog steeds geen 30's? :p
Harder oefenen :D

nope, en dat duurt ook nog wel effe ;)
de arcade knoppen zijn groter als die van de Konami ASC, dus het is wel iets moeilijker.

Zeker van? Meet eens na want dat zou niet mogen het geval zijn.

hmm, te laat.. ben al niet meer in de buurt.
 
ZiEk":12d2fva0 said:

betere versie van rock band lol

denk dat dat keyboard idee nog best haalbaar is technisch gezien.

dit is dus gewoon synthesia.. noem het gewoon een Keyboardmania kloon ;)
http://www.synthesiagame.com/

blijft mijn game toch vetter met al die disco lampen :P
en ROCKBAND is geen bemani dus.. in de trashbin ermee :twisted:
 
dan snap ik benami echt niet, dat is dus alleen die keyboard kast?

Ik dacht dat het gewoon muziek spelletjes zijn waarin je de juiste toetsen op het juiste moment moet indrukken zoals bij de arcade game dragons lair. |Dan wel met muziek verbonden en niet een gameover scherm
:twisted:
 
ik ga je wat vertellen :P

de "BEMANI" serie bestaat vanaf 1999 (of zelfs een jaar eerder) omdat TOEN DDR uit kwam, later kwam beatmania, Pop'n music, Keyboardmania, Beatmania IIDX, jubeat, Dance maniax, Percussion freaks/drummania, Guitar freaks..

al deze games bij elkaar is dus de BEMANI series :D dus niet alleen de keyboard kast :) anders was het idd wel dom.


ZiEk":27h4pfub said:
dan snap ik benami echt niet, dat is dus alleen die keyboard kast?

Ik dacht dat het gewoon muziek spelletjes zijn waarin je de juiste toetsen op het juiste moment moet indrukken zoals bij de arcade game dragons lair. |Dan wel met muziek verbonden en niet een gameover scherm
:twisted:
 
ah nice, dus gewoon alle muziek games van Konami, nu snap ik dat het een mark is en wat er onder valt. Thanx.
 
Back
Top