What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

beeld problemen met mijn games-family 3000-1

messias

Arcade Local
Joined
Jan 22, 2010
Messages
67
Reaction score
0
Location
waalwijk
gister een games family gekocht..maar ik heb problemen met mijn beeld ...het blijft maar flikkeren en wazig..het is ook bijna onleesbaar
ik heb zelf een sega aero-city...
de game family zat voorheen in een nac ...en heeft altijd zonder problemen gewerkt.
nu is mijn vraag wie weet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen..
moet ik iets aan mijn jamma aansluiting doen ?/of iets met 5v???
alvast bedankt voor de moeite !!!
 
Hij staat waarschijnlijk op VGA ??
Hij zat in de NAC van Da_dude toch? Met een tri-sync chassis ?
 
Ik had geen tri-sync chassis. standaard toshiba NAC scherm.
Staat gewoon op 15 Khz.

Wat was dat evt met de 5 volt waar je het over had?

Zit er veschil in de pin-out van een NAC en een aero?
Ik kan niet echt hier info over vinden op het internet.
 
Da Dude":1k1e7ivi said:
Ik had geen tri-sync chassis. standaard toshiba NAC scherm.
Staat gewoon op 15 Khz.

Wat was dat evt met de 5 volt waar je het over had?

Zit er veschil in de pin-out van een NAC en een aero?
Ik kan niet echt hier info over vinden op het internet.

Ik had nog gekeken maar ik kom er nie echt uit:-S
 
wat heb je nog geprobeerd?

Dit was nog wat info van ronnie:
Zou de 5 volt instelling kunnen zijn op de powersupply...
Anders het scherm inderdaad


Maar ik weet niet wat dit inhoud.

Wat ik wel heb gevonden is dat vooral oudere cabs en pcb's die 5 volt gebruiken maar de nieuwere niet.
Dit kan dus wel hetgeen zijn, maar ik weet niet wat je dan moet veranderen.

Ronnie had op een beurs een aero staan met een GF.
Het moet dus werken. Maar wat te doen. weet ik niet.

Kun je een foto plaatsen van het beeld?
 
Probeer eerst eens de resolutie te schakelen met het controlboardje. Volgens mij kun je bij die games family board door 4 verschillende resoluties lopen. 320x240 pal, 3240 ntsc, vga, en een sega res.
 
het probleem is dat ik eigenlijk niks kan lezen omdat het beeld te veel beweging heeft..
 
Dit kun je dus misschien weghalen door met het controlboardje van je game family door de resoluties heen te bladeren. Hiervoor heb je het scherm niet nodig, alleen ff het knopje op het controlboard een paar keer indrukken. Al H-hold en V-hold van de monitor geprobeerd?
 
Al H-hold en V-hold van de monitor geprobeerd?[/quote]
wat bedoel je hier precies mee? :)


het andere ga ik nu proberen ....
 
yeaaahhhhhh


gelukt gelukt :):):):)
bedankt het was men scherm dus......
shit....weer wat bij geleerd :)

super bedankt aan iedreen en vooral
da dude voor alle moeite enzo !!!!!!!!
 
Gefeliciteerd! :) Tis soms zo dichtbij. Veel plezier met je gameboard.
 
Fijn dat het opgelost is. Zoals we al dachten; vast iets kleins.

Goatboy bedankt voor je hulp.
 
Back
Top