What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

atomiswave i.c.m monitor

appiehein

Credit Feeder
Joined
Aug 26, 2014
Messages
28
Reaction score
0
Ik heb sinds kort een atomiswave incl wat games
Krijg deze niet goed afgsteld het blijft een wazig beeld
Rgb op de monitor geprobeerd ...geen resulstaat
Heb de dipswitch op off staan dus dat is goed
Heb hem via vga geprobeerd ...dan is het beeld goed
Mijn monitor lijkt het niet aan te kunnen
Terwel mijn 4 slots neo geo prima werkt
 
appiehein":2xxfm3l0 said:
Ik heb sinds kort een atomiswave incl wat games
Krijg deze niet goed afgsteld het blijft een wazig beeld
Rgb op de monitor geprobeerd ...geen resulstaat
Heb de dipswitch op off staan dus dat is goed
Heb hem via vga geprobeerd ...dan is het beeld goed
Mijn monitor lijkt het niet aan te kunnen
Terwel mijn 4 slots neo geo prima werkt


Dat kan van alles zijn. Misschien heeft het chassis een nieuwe capkit nodig (welk type chassis is het), of de focus op het chassis moet bijgesteld worden. Of de tube is aan het eind van haar latijn. Of ... De amotiswave staat bekend om de wat minder goede monitoren by the way, zijn niet de besten van de klas.
 
Als je hier goed geholpen wil worden moet je preciezer zijn in de beschrijving van je probleem, en plaats er foto's bij. Je zoekt hulp voor een visueel probleem, maar laat iedereen hier in het donker tasten.
 
Je heb helemaal gelijk
Ik Heb een beetje moeite het te omschrijven

Het is als volg ik heb een arcade kast een videocoin rene pierre
Hierop heb ik mijn neo 4 slots aangesloten wat een goed beeld geeft
Nu heb ik een atomiswave gekocht deze heb ik ipv de 4 slots aangesloten (via jamma )
Hierbij krijg ik geen duidelijk beeld wat ik ook probeer rgb instelling , + 5 volt gecheckt
Het blijf vaag kleuren kloppen niet en is erg onduidelijk ...
Ook ben ik bezig met een zelf bouw projectje waarbij ik een led scherm gebruik
Ik heb de sammy hierop aangesloten via vga dan heb ik prima beeld ( dipswitch 1 op on )
Ook als ik het cga/ega/Yuv to vga bordje ertussen gebruikt video via jamma
Krijg ik op de led wel goed beeld weleens waar wel minder van kwaliteit maar
Dan staat de dip switch 1 op off
Ik heb het gevoel dat mijn monitor ondanks de dipswitch setting moeite heeft met de ferquentie
 
Klinkt als een kwestie van V of H hold verstellen. Je monitor gaat ook anders om met het signaal dat hij van de Atomiswave krijgt, dus je zal mss wat moeten draaien aan contrast en brightness.
 
Heb ik al gedaan wel wat verbetering maar niet speelbaar
 
Back
Top