Beste Nozomi gebruikers,
Ik heb mijn eigen videocab in ontwikkeling en gebruik op dit moment deze voeding: Xin Xing 015A, dit is een goedkope no name voeding uit China. In principe werkt deze perfect. Echter ik heb nu de jammakabel moeten verlengen om de pcb's te kunnen voeden. Ik merk alleen dat bepaalde arcade pcb's nu niet meer lekker werken, veel storingen en kleine glitches, alles blijft wel speelbaar.
Nu heb ik er nog wel enige verstand van, dus na het doormeten op bepaalde punten, dichtbij en veraf, merk ik dat de 5 volt spanning, van dichtbij de voeding ongeveer 6.11v is en op het verste punt hou ik nog maar 4.7v over. De jamma kabel is met een meter verlengd en waarschijnlijk ligt het aan de afstand en de weerstand van de bedrading. Maar ik zie graag dat aan het einde van de jammakabel de spanning nog steeds 'hoog' is.
Nu ben ik benieuwd welke voeding jullie gebruiken voor je arcade kast en welke jullie mij wellicht aanraden om alsnog die afstand te kunnen overbruggen. De voeding die ik nu gebruik is van chinese makelij, dus je kan je afvragen hoe 'kwalitatief' deze voeding is. Volgens de sticker geeft de voeding de volgende waarden:
+5 - 15A
+12 - 2.5A
-5 - 1A
Ben benieuwd naar jullie suggesties!
Ik heb mijn eigen videocab in ontwikkeling en gebruik op dit moment deze voeding: Xin Xing 015A, dit is een goedkope no name voeding uit China. In principe werkt deze perfect. Echter ik heb nu de jammakabel moeten verlengen om de pcb's te kunnen voeden. Ik merk alleen dat bepaalde arcade pcb's nu niet meer lekker werken, veel storingen en kleine glitches, alles blijft wel speelbaar.
Nu heb ik er nog wel enige verstand van, dus na het doormeten op bepaalde punten, dichtbij en veraf, merk ik dat de 5 volt spanning, van dichtbij de voeding ongeveer 6.11v is en op het verste punt hou ik nog maar 4.7v over. De jamma kabel is met een meter verlengd en waarschijnlijk ligt het aan de afstand en de weerstand van de bedrading. Maar ik zie graag dat aan het einde van de jammakabel de spanning nog steeds 'hoog' is.
Nu ben ik benieuwd welke voeding jullie gebruiken voor je arcade kast en welke jullie mij wellicht aanraden om alsnog die afstand te kunnen overbruggen. De voeding die ik nu gebruik is van chinese makelij, dus je kan je afvragen hoe 'kwalitatief' deze voeding is. Volgens de sticker geeft de voeding de volgende waarden:
+5 - 15A
+12 - 2.5A
-5 - 1A
Ben benieuwd naar jullie suggesties!