Jinxz
Pattern Reader
Rare vraag maar wat zijn de argumenten om een arcade CRT (zoals bijv. Hantarex) te kiezen boven een (bijv. Iiyama) PC CRT voor het bouwen van een cab?
Weet wel dat de Iiyama de king is onder de crt's.Jinxz":3o8orff4 said:Rare vraag maar wat zijn de argumenten om een arcade CRT (zoals bijv. Hantarex) te kiezen boven een (bijv. Iiyama) PC CRT voor het bouwen van een cab?
almighty":1egcow4o said:Weet wel dat de Iiyama de king is onder de crt's.Jinxz":1egcow4o said:Rare vraag maar wat zijn de argumenten om een arcade CRT (zoals bijv. Hantarex) te kiezen boven een (bijv. Iiyama) PC CRT voor het bouwen van een cab?
Vraag me eigenlijk ook af wat nu echt het verschil is?
Jinxz":1mdc72s7 said:Rare vraag maar wat zijn de argumenten om een arcade CRT (zoals bijv. Hantarex) te kiezen boven een (bijv. Iiyama) PC CRT voor het bouwen van een cab?
almighty":2zu4pjdq said:komt er dus op neer dat een leuke (sony,philips) crt 4:2 beter is dan een Iiyama :?:
ne0":1ujswvib said:Hier trouwens een voorbeeld. Het is niet degene die ik zocht maar het is in principe ook wel een goed voorbeeld die gewoon een tv gebruikt zonder al te veel gezeik:
http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... opic=124.5
joeks":2wpl40w3 said:Mooie schermen Cotje!
Ik heb voor mijn Donkey Kong scratch-build ook gewoon een tweedehandse scart-TV gekocht op marktplaats. Met een zelfgemaakte VGA-naar-scart kabel aangesloten op een PC met ArcadeVGA-videokaart (of een gratis software tooltje Soft-15kHz) heb je exact de pixels en scanlines zoals ze bedoelt zijn. Arcade-perfect!
Hoe dat eruit ziet kan je zien op YouTube:
AVGA werkt juist goed onder DOS... Had altijd meer problemen de geluidskaart werkend te krijgen omdat DOS-drivers daarvoor nog maar slecht te krijgen zijn.joeks":3uxlcieu said:Ik heb destijds (is al paar jaar geleden) wel geprobeerd om het in DOS te draaien maar doordat ik dus die ArcadeVGA kaart had moest ik Windows gebruiken. En ik dacht dat het onder Windows misschien wat eenvoudiger was om in stellen.
Roterende monitor is het mooist. Deze Hantarex speelde dus horizontale games terwijl hij (fixed) tated gemonteerd was. Met AdvMAME is dat allemaal mogelijk. Je kan alle mogelijke scanlines definieren zodat games 100% perfect draaien. Wel veel werkjoeks":3uxlcieu said:In mijn kast heb ik de TV ophanging wel zo gemaakt dat het te roteren is. TV is gemonteerd op een vierkante plaat MDF die je uit de cab kan schuiven, 90 graden draaien en er weer terug in schuiven.